
Μια μικρή… κοσμογονία αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού εμβληματικών κτηρίων συντελείται στο κέντρο της Αθήνας. Σε μικρή απόσταση μεταξύ τους, μικρότερα και μεγαλύτερα εργοτάξια βρίσκονται σε εξέλιξη, σε μια προσπάθεια του επιχειρηματικού κόσμου να εκμεταλλευτεί το τουριστικό μομέντουμ που αποκτά η πρωτεύουσα της χώρας μέσα από την εμπορική αξιοποίηση ακινήτων με πλούσια ιστορία.
Ενδεικτικό της δυναμικής που έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια η Αθήνα ως τουριστικός προορισμός είναι το γεγονός ότι το διάστημα από το 2017 έως το 2022 έχουν κάνει το ντεμπούτο τους στην Αθήνα 71 νέα ξενοδοχεία, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 20% των μονάδων και το 14% των δωματίων που προσφέρονται σήμερα στην ελληνική πρωτεύουσα.
Τρία project ωστόσο κεντρίζουν τα βλέμματα, όχι μόνο για το βαρύ όνομα που… φέρουν αλλά και για την χρήση που θα αποκτήσουν μετά την ριζική ανακαίνισή τους. Ο λόγος για τη Στοά Αρσακείου, την Αίγλη στο Ζάππειο και το Μέγαρο Μποδοσάκη, τα οποία το καθένα ξεχωριστά αλλά και συνδυαστικά αναμένεται να δώσουν νέα πνοή και ώθηση στην αγορά της πρωτεύουσας.
Ένα «παζάρι» στο κέντρο της Αθήνας
Στον δεύτερο πιο επισκέψιμο τουριστικό προορισμό της πρωτεύουσας, μέσα από τη δημιουργία ενός πρότυπου Food Hall (αγορά τροφίμων) φιλοδοξεί να μετατρέψει την Στοά Ορφέως στο Αρσάκειο Μέγαρο η Legendary Foods. Οι εργασίες προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς με τα συνεργεία να έχουν ολοκληρώσει ένα σημαντικό μέρος του έργου.
Πηγές που γνωρίζουν υπογραμμίζουν πως το project προχωράει βάση σχεδίου και εντός χρονοδιαγράμματος, αλλά και budget. Οι τιμές των βαριών οικοδομικών υλικών, όπως μας λένε, έχουν επιστρέψει σε κάπως φυσιολογικά επίπεδα και δεν θυμίζουν την τρέλα του πρόσφατου παρελθόντος. Υπολογίζεται πως η ανανεωμένη Στοά στο κέντρο της πρωτεύουσας θα είναι έτοιμη να υποδεχθεί τους πρώτους επισκέπτες της μέσα στο 2024.

Το Πρόγραμμα Αξιοποίησης του Αρσακείου Μεγάρου περιλαμβάνει την αναδιαμόρφωση της Στοάς Βιβλίου, της Στοάς Ορφέως και του Αίθριου του Αρσακείου, συνολικής έκτασης 11.000 τ.μ., ενώ παραμένουν ως έχουν οι χώροι που μισθώνει από το 1984 το Συμβούλιο της Επικρατείας. Η Legendary Foods μίσθωσε τους χώρους του Αρσακείου Μεγάρου από την Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία για 35 χρόνια. Είχε προηγηθεί διεθνής διαγωνισμός, τον οποίο και κέρδισε.
Σκοπός της Legendary Food είναι να δημιουργήσει ένα προορισμό για όλους τους Αθηναίους αλλά και τους επισκέπτες της πόλης προσφέροντας μια πολιτισμική εμπειρία μέσα από την ελληνική γαστρονομία. Η αναβίωση ενός ιστορικού κι εμβληματικού κτιρίου θα συμβάλλει με τη σειρά της στην ένωση της πλατείας Συντάγματος με την πλατεία Ομονοίας η οποία βρίσκεται σε μεγάλη ανάπτυξη.

Η μεγάλη επιστροφή της «Αίγλης»
Με νέο εκμισθωτή, την εταιρεία Γρηγόρης του επιχειρηματία Βλάσση Γεωργάτου, η Αίγλη Ζαππείου επιχειρεί δυναμικό… comeback. Στόχος είναι η «Αίγλη» (το όνομα θα παραμείνει) να ανακτήσει την χαμένη της… αίγλη και να μετατραπεί σε σημείο αναφοράς για τους Έλληνες αλλά και τους ξένους που θα επισκέπτονται την πρωτεύουσα.
Η Γρηγόρης ανέλαβε το κόστος για τη ριζική ανακαίνιση του κτίσματος, το οποίο σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς ενδέχεται να αγγίξει τα 5 εκατ. ευρώ.
Πληροφορίες αναφέρουν πως εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, η ανανεωμένη Αίγλη θα είναι έτοιμη να υποδεχθεί το κοινό στα τέλη του τρέχοντος έτους. Σημειωτέον πως πέρα από τους χώρους της καφεστίασης και των εκδηλώσεων (3.300 τ.μ), στην εκμίσθωση περιλαμβάνεται και η εκμίσθωση των χώρων του θερινού κινηματογράφου που έχει επιφάνεια 766 τ.μ. κι έχει χαρακτηρισθεί́ ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο.
Αίγλη Ζαππείου: Στα χέρια του «Γρηγόρη» και με την βούλα – Πότε θα λειτουργήσει ξανά
Το εμβληματικό συγκρότημα στην καρδιά της πρωτεύουσας παραμένει κλειστό από τον Οκτώβριο του 2020.
Η Αίγλη κατασκευάστηκε το 1904 αρχικά ως ένα ξύλινο καφενείο με την ονομασία «Κιόσκι». Συνδέθηκε με την Αθήνα της μπελ επόκ και των Βαλκανικών Πολέμων. Συνέχισε σε όλη τη διάρκεια του Μεσοπολέμου και στα μεταπολεμικά χρόνια μέχρι το 2020.
Ο θερινός κινηματογράφος της Αίγλης, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί διατηρητέος (ΦΕΚ 648/Δ/25-7-1997), ήταν το πρώτο καλοκαιρινό σινεμά που λειτούργησε στην Αθήνα και μετρά ήδη πάνω από έναν αιώνα ζωής.
Νέα ζωή (;) για το «στρατηγείο» του Μποδοσάκη
Στην τελική ευθεία έχει εισέλθει η διαδικασία ανάδειξης του νέου μισθωτή για το Μέγαρο Μποδοσάκη. Σύμφωνα με πληροφορίες, η τελική λίστα των διεκδικητών (short list) έχει καταρτιστεί μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας αξιολόγησης. Ανάμεσά τους βρίσκονται βαριά ονόματα των επενδύσεων, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.
Μεταξύ των ενδιαφερόμενων πληροφορίες αναφέρουν ότι περιλαμβάνονται ο όμιλος ΛΑΜΨΑ (Μεγάλη Βρετανία, King George, Αthens Capital MGallery) και ο όμιλος Διβάνη.
Επιπλέον, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι υπήρξαν και προτάσεις για γραφειακές χρήσεις.
Με βάση το μη δεσμευτικό ενδιαφέρον οι περισσότερες προτάσεις προς τον ιδιοκτήτη του ακινήτου συνολικής επιφανείας 12.819 τ.μ., αφορούν την αξιοποίησή του ως ξενοδοχειακή μονάδα.
Η δεύτερη φάση της διαδικασίας, που έχει αναλάβει ο σύμβουλος του ιδρύματος, η εταιρεία εκτιμητών και συμβούλων ακινήτων Κεντρική – Savills Hellas, αφορά την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών στο τέλος Σεπτεμβρίου.
Η τελική απόφαση θα ληφθεί από την διοικούσα Επιτροπή του Ιδρύματος, μετά την αξιολόγηση των δεσμευτικών προσφορών που θα υποβληθούν.
Η ιστορία του κτιρίου
Το Μέγαρο Μποδοσάκη, είτε ως έδρα ισχυρών χρηματοπιστωτικών οργανισμών (βλέπε ΕΤΒΑ, Πειραιώς με τελευταία τη Eurobank) είτε ως πολυτελές «σκηνικό» στον ασπρόμαυρο ελληνικό, θεωρείται ένα από τα λαμπρότερα κτιριακά συγκροτήματα του αθηναϊκού κέντρου.
Τα αρχιτεκτονικά σχέδια του κτιρίου που άρχισε να κατασκευάζεται το 1949 και ολοκληρώθηκε το 1958, φέρουν την υπογραφή του Ανδρέα Πλουμιστού (1897-1962), ιδρυτικού μέλους της Ελληνικής Αρχιτεκτονικής Εταιρείας. Κληροδότης του ιδρύματος ήταν ο Μποδοσάκης (τουρκικό προσωνύμιο του ελληνικού Πρόδρομος) Αθανασιάδης (1891-1979)


Latest News

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank