Τη σύσταση Outperform για τη μετοχή της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ με τιμή-στόχο τα 20,70 ευρώ ανά μετοχή, επαναλάμβάνει στο flash report της η Πειραιώς Χρηματιστηριακή.

Εκτός από τη στρατηγική σημασία της ανάληψης του έργου της Αττικής Οδού για τον όμιλο, οι αναλυτές του flash report θεωρούν «ότι θα έχει σημαντική επίπτωση στην αποτίμηση για τους εξής λόγους:

Euroxx: Τι σημαίνει για τον όμιλο ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ η πλειoδοσία για την Αττική Οδό

α) Χρηματοδότηση: Η πληρωμή αναμένεται στο 2ο εξάμηνο του 24 καθώς η νέα σύμβαση παραχώρησης θα ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2024. Το ποσό των ιδίων κεφαλαίων ύψους περίπου 650 εκατ. ευρώ μπορεί να χρηματοδοτηθεί μέσω ενός συνδυασμού των ταμειακών διαθεσίμων της μητρικής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (σύμφωνα με το μοντέλο μας τα ταμειακά διαθέσιμα της μητρικής, στο τέλος του 2024 θα είναι πάνω από 0,3 δισ. ευρώ παρά τα περίπου 0. 4 δισ. ευρώ εισφορές ιδίων κεφαλαίων το 2023-2024 για την Εγνατία Οδό και την IRC) και αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου της (π.χ. επαναχρησιμοποίηση περιουσιακών στοιχείων με υψηλή δανειακή ικανότητα καθώς και διοχέτευση των διαθέσιμων σήμερα μετρητών από τις 100% θυγατρικές της στη μητρική)- Επιπλέον, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα μπορούσε να επιδιώξει να φέρει έναν εταίρο στο έργο (υπενθυμίζουμε ότι αρχικά η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η First Sentier ήταν 50/50 στο διαγωνισμό, ενώ η First Sentier φαίνεται να εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για το έργο), μειώνοντας τη συνεισφορά της στα ίδια κεφάλαια-

β) Αποτίμηση: Θα περιμέναμε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα στοχεύσει σε υψηλό μονοψήφιο IRR που είναι πάνω από τον IRR της υφιστάμενης Ιονίας και της Κεντρίκης Οδού (περίπου 7,5%) αλλά κάτω από τον αναμενόμενο IRR της Εγνατίας Οδού (περίπου 13%) που δικαιολογείται από το γεγονός ότι ο Αττικός Αυτοκινητόδρομος έχει πολύ χαμηλό κυκλοφοριακό κίνδυνο και, ως εκ τούτου, χαμηλότερο κόστος κεφαλαίου (για παράδειγμα, στην Εγνατία Οδό εφαρμόζουμε ένα CoE 9,5%, ενώ για τον Αττικό Αυτοκινητόδρομο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 200 μονάδες βάσης χαμηλότερη)»

Το flash report

«Tο Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) αποσφράγισε χθες τις οικονομικές προσφορές που υποβλήθηκαν στη διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών σχετικά με τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Αυτοκινητόδρομου Αττικής για περίοδο 25 ετών. Μεταξύ των έξι προεπιλεγμένων επενδυτών που υπέβαλαν προσφορές, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την καλύτερη προσφορά με ποσό 3,27 δισ. ευρώ. Το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει στην αξιολόγηση των οικονομικών προσφορών σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού και οι προεπιλεγμένοι επενδυτές θα ενημερωθούν για την πορεία της διαδικασίας.

Με βάση τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να ανακηρυχθεί προτιμητέος πλειοδότης, καθώς η προσφορά της είναι 5% πάνω από όλες τις άλλες προσφορές, που ήταν το όριο που έθεσε το ΤΑΙΠΕΔ για νέο γύρο βελτιωμένων προσφορών. Πιστεύουμε ότι πρόκειται για ένα γεγονός ορόσημο για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς η Αττική Οδός είναι η μεγαλύτερη παραχώρηση αυτοκινητοδρόμου στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, ενισχύοντας σημαντικά τη θέση της ως η κορυφαία εταιρεία παραχώρησης στην Ελλάδα. Το 2022, ο Αυτοκινητόδρομος Αττικής κατέγραψε έσοδα σχεδόν €200 εκατ. που προήλθαν από κυκλοφορία περίπου 86 εκατ. οχημάτων και EBITDA €132 εκατ. με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης να προβλέπεται για το 2023 με βάση την αύξηση της κυκλοφορίας (ήταν αυξημένη κατά 13% περίπου το 1ο τρίμηνο του ’23).

Εκτός από τη στρατηγική σημασία του έργου για τον όμιλο, θεωρούμε ότι θα έχει σημαντική επίπτωση στην αποτίμηση για τους εξής λόγους: α) Χρηματοδότηση: Η πληρωμή αναμένεται στο 2ο εξάμηνο του 24 καθώς η νέα σύμβαση παραχώρησης θα ξεκινήσει το Νοέμβριο του 2024. Το ποσό των ιδίων κεφαλαίων ύψους περίπου €650 εκατ. μπορεί να χρηματοδοτηθεί μέσω ενός συνδυασμού των ταμειακών διαθεσίμων της μητρικής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (σύμφωνα με το μοντέλο μας τα ταμειακά διαθέσιμα της μητρικής, τα οποία παρουσιάζονται στην επόμενη σελίδα, στο τέλος του 2024 θα είναι πάνω από €0,3 δισ. παρά τα περίπου €0. 4 δισ. ευρώ εισφορές ιδίων κεφαλαίων το 2023-2024 για την Εγνατία Οδό και την IRC) και αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου της (π.χ. επαναχρησιμοποίηση περιουσιακών στοιχείων με υψηλή δανειακή ικανότητα καθώς και διοχέτευση των διαθέσιμων σήμερα μετρητών από τις 100% θυγατρικές της στη μητρική).

Επιπλέον, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα μπορούσε να επιδιώξει να φέρει έναν εταίρο στο έργο (υπενθυμίζουμε ότι αρχικά η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η First Sentier ήταν 50/50 στο διαγωνισμό, ενώ η First Sentier φαίνεται να εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για το έργο), μειώνοντας τη συνεισφορά της στα ίδια κεφάλαια- β) Αποτίμηση: Θα περιμέναμε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα στοχεύσει σε υψηλό μονοψήφιο IRR που είναι πάνω από τον IRR της υφιστάμενης Ιονίας και της Κεντρίκης Οδού (περίπου 7,5%) αλλά κάτω από τον αναμενόμενο IRR της Εγνατίας Οδού (περίπου 13%) που δικαιολογείται από το γεγονός ότι ο Αττικός Αυτοκινητόδρομος έχει πολύ χαμηλό κυκλοφοριακό κίνδυνο και, ως εκ τούτου, χαμηλότερο κόστος κεφαλαίου (για παράδειγμα, στην Εγνατία Οδό εφαρμόζουμε ένα CoE 9,5%, ενώ για τον Αττικό Αυτοκινητόδρομο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 200 μονάδες βάσης χαμηλότερη).

Σύμφωνα με το newmoney, μετά από μια περίοδο 5 ετών ο παραχωρησιούχος θα έχει το δικαίωμα να εφαρμόσει μια ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική σε διαφορετικές χρονικές ζώνες, υπό την προϋπόθεση ότι το μέσο ημερήσιο τέλος δεν θα υπερβαίνει ένα συγκεκριμένο επίπεδο, το οποίο συνεπάγεται σημαντικό περιθώριο για υψηλότερο τέλος σε ώρες αιχμής, ενισχύοντας τα πραγματοποιηθέντα έσοδα. Θα επανέλθουμε μόλις έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα οικονομικά στοιχεία του αυτοκινητοδρόμου μοντέλο και τον ακριβή αντίκτυπο στην αποτίμηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Επαναλαμβάνουμε τη σύστασή μας Outperform για τη μετοχή με τιμή-στόχο τη 20,70 ευρώ ανά μετοχή».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Αγορές