Τη βασική υπόθεση ότι το Equity IRR της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ θα διαμορφωθεί σε 7-8%, μετά την πλειδοσία για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, υιοθετεί σε σημείωμα της η Euroxx Χρηματιστηριακή.  Το δυναμικό μοντέλο τιμολόγησης της συγκεκριμένης περίπτωσης επιτρέπει αξιοσημείωτη άνοδο της προβλεπόμενης κερδοφορίας, τονίζουν οι αναλυτές, ανάλογα με το μοντέλο που θα ακολουθήσει ο προτιμώμενος πλειοδότης.

Εκτιμούν ότι εφόσον η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακηρυχθεί προτιμητέος πλειοδότης, ο όμιλος θα ενισχύσει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων έργων μακράς ωρίμανσης με επαναλαμβανόμενη και σταθερή παραγωγή ταμειακών ροών, ελέγχοντας σχεδόν όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους στην Ελλάδα.

Αττική Οδός: Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέθεσε τη μεγαλύτερη προσφορά

Το σημείωμα της Euroxx

Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου δημοσίευσε χθες τις οικονομικές προσφορές για τη νέα σύμβαση παραχώρησης του Αυτοκινητόδρομου Αττικής. Μεταξύ των έξι εμπλεκόμενων επενδυτών, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ήταν ο πλειοδότης που υπέβαλε οικονομική προσφορά ύψους 3,27 δισ. ευρώ, ακολουθούμενη από την κοινοπραξία Μυτιληναίος-VINCI (προσφορά 3,1 δισ. ευρώ).

Στη διαδικασία υποβολής προσφορών, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετείχε ως μοναδική οντότητα. Δημοσιεύματα του Τύπου νωρίτερα μέσα στο έτος εικάζονταν η συμμετοχή της First Sentier ως κοινού πλειοδότη με τη ΓΕΚ. Δεδομένου του μεγέθους του έργου, ο Όμιλος θα μπορούσε ενδεχομένως να επιδιώξει τη σύσταση κοινοπραξίας, είτε με την First Sentier είτε με άλλον ενδιαφερόμενο. Για μια τυπική σύμβαση παραχώρησης αυτοκινητοδρόμου με χρηματοδότηση έργου και μακρά διάρκεια, υποθέτουμε ότι η κατανομή των ιδίων κεφαλαίων ανέρχεται σε 20% και του χρέους σε 80%.

Όσον αφορά τη συνιστώσα των ιδίων κεφαλαίων, εάν η ΓΕΚΤΕΡΝΑ αποφασίσει να παραμείνει ο μοναδικός παραχωρησιούχος, η απαίτηση σε μετρητά ανέρχεται σε 650 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ εάν αποφασίσει να συμμετάσχει σε κοινοπραξία, αυτό θα σήμαινε μια συνιστώσα ιδίων κεφαλαίων ύψους 325 εκατ. ευρώ περίπου. Η χρηματοδότηση της απαίτησης ιδίων κεφαλαίων για τη ΓΕΚ θα μπορούσε να καλυφθεί είτε με την αξιοποίηση των ταμειακών διαθεσίμων σε επίπεδο Ομίλου (1,6 δισ. ευρώ το 1ο τρίμηνο του 23) είτε με την άντληση πρόσθετης ρευστότητας από τα υφιστάμενα περιουσιακά στοιχεία, καθώς τόσο η ΗΡΩΝ όσο και η ΤΕΡΝΑ Α.Ε., αμφότερες 100% θυγατρικές της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, διαθέτουν στον ισολογισμό τους σημαντικό ποσό μετρητών (περίπου 400 εκατ. ευρώ συνολικά τον Δεκ. 22), ενώ οι ομαλοποιημένες ανάγκες σε κεφάλαιο κίνησης επιτρέπουν τη διοχέτευση ρευστότητας στη μητρική εταιρεία οποτεδήποτε. Όσον αφορά το ζήτημα της τραπεζικής ικανότητας των προσφερόντων, επισημαίνουμε ότι η οικονομική προσφορά πρέπει να ενσωματώνει προκαταρκτική συμφωνία με τις τράπεζες, κατά τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας, που να διασφαλίζει την επάρκεια δέσμευσης ιδίων κεφαλαίων των προσφερόντων.

Με βάση τις παλαιότερες συναλλαγές και το ιστορικό, υποθέτουμε ότι η βασική υπόθεση Equity IRR είναι 7-8%. Κατά την αντίληψή μας, το δυναμικό μοντέλο τιμολόγησης της συγκεκριμένης περίπτωσης επιτρέπει αξιοσημείωτη άνοδο της προβλεπόμενης κερδοφορίας, ανάλογα με το μοντέλο που θα ακολουθήσει ο προτιμώμενος πλειοδότης.

Οι χθεσινές διακυμάνσεις των τιμών υποδηλώνουν μια σύγχυση σχετικά με την προστιθέμενη αξία του έργου, καθώς η αγορά προσπαθεί να χωνέψει τον αντίκτυπο στα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου. Πιστεύουμε ότι, εφόσον η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακηρυχθεί προτιμητέος πλειοδότης, ο Όμιλος θα ενισχύσει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων έργων μακράς ωρίμανσης με επαναλαμβανόμενη και σταθερή παραγωγή ταμειακών ροών, ελέγχοντας σχεδόν όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους στην Ελλάδα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Αγορές