
Οι Βρυξέλλες διερευνούν τις αυξήσεις στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων έως και 30% σε όλη την Ευρώπη και η αρμόδια Επίτροπος Μεταφορών λέει ότι χρειάζονται λεπτομερείς εξηγήσεις.
Η Adina Vălean, Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, δήλωσε στους Financial Times ότι οι αξιωματούχοι της ΕΕ «εξετάζουν λεπτομερώς. . . για το τι ακριβώς συμβαίνει στην αγορά».
Αεροπορικά ταξίδια: Στα προ πανδημίας επίπεδα οι παγκόσμιες αερομεταφορές τον Ιούλιο
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει την εξουσία να ρυθμίζει τους αεροπορικούς ναύλους, αλλά η παρέμβαση της Vălean εντείνει την πίεση στις αεροπορικές εταιρείες για τις πρόσφατες αυξήσεις των τιμών που προκλήθηκαν από την έκρηξη των ταξιδιών και τα ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού. Είπε ότι αναζητούσε εξηγήσεις από τις αεροπορικές εταιρείες σχετικά με την αύξηση των ναύλων και τα πιθανά εμπόδια που δημιουργούνται για τις μεταφορές σε ολη την Ευρωπαική Ενωση.
Οι μέσες τιμές αεροπορικών εισιτηρίων σε όλη την Ευρώπη ήταν κατα 20 έως 30 % εκατό υψηλότερες το καλοκαίρι του 2023 σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ που δημοσιεύθηκαν τον Οκτώβριο σε απάντηση σχετικής ερώτησης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Η Vălean είπε ότι δεν είχε πρόθεση να παρέμβει στη «λειτουργούσα» αεροπορική αγορά, αλλά η Επιτροπή χρειαζόταν περισσότερες λεπτομέρειες για τους λόγους που οδηγήσαν σε υψηλότερες τιμές.«Δεν μπορούμε να πάμε ως ρυθμιστής για τις τιμές ή στην επιβολή τιμών και αυτο δεν νομίζω ότι είναι εφικτό ή επιθυμητό», είπε . «Από την άλλη πλευρά, αυτό που ανησυχεί είναι ότι οι τιμές θα μπορουσαν να γίνουν εμπόδιο για τις μεταφορές. «Είμαστε σε μια μόνιμη συνομιλία με τον κλάδο πρόσθεσε «για να καταλάβουμε ποια είναι η αιτία αυτής της εξέλιξης».
Βέβαια, η παρέμβαση της Ευρωπαίας Επιτρόπου για τις Μεταφορές ενισχύει την πολιτική πίεση στις αεροπορικές εταιρείες για την αύξηση των ναύλων.

Η ιταλική κυβέρνηση πρότεινε περιορισμό των τιμών σε δρομολόγια προς ορισμένα νησιά, αν και εν μέρει υπαναχώρησε τον Σεπτέμβριο και αντ ‘αυτού έδωσε στην αρχή ανταγωνισμού της χώρας νέες εξουσίες για έλεγχο των τιμών των εισιτηρίων.
Οι αεροπορικές εταιρείες είναι ελεύθερες να ορίζουν τους δικούς τους ναύλους σύμφωνα με τους νόμους της ΕΕ και η απελευθερωμένη αγορά αεροπορικών μεταφορών μείωσε ιστορικά τις τιμές και άνοιξε νέα δρομολόγια. Ωστόσο, η αύξηση της ζήτησης για πτήσεις φέτος, εν μέσω έλλειψης αεροσκαφών, οδήγησε σε άνοδο τις τιμές των εισιτηρίων. Πολλές αεροπορικές εταιρείες απέσυραν αεροπλάνα κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, ενώ τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έπληξαν τις παραδόσεις και οι πληθωριστικές πιέσεις στα καύσιμα και την εργασία αύξησαν επίσης συνολικά το κόστος.
Ανισορροπία λογω της έλλειψης αεροσκαφών
Οι χαμηλού κόστους αερομεταφορείς Ryanair και Wizz Air πετούν περισσότερο από το 2019 ενω αυτο δεν συμβαίνει με τις περισσότερες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες.
Αερομεταφορείς όπως οι British Airways, IAG, Air France-KLM και Lufthansa συνέχισαν να ανακοινώνουν κέρδη ρεκόρ το καλοκαίρι, βοηθούμενες από την αύξηση των ναύλων αποκαθιστώντας εν μέρει τη ζημιά στους ισολογισμούς τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η παγκόσμια βιομηχανία έχει υπερδιπλασιάσει τις προβλέψεις για τα κέρδη της για το έτος και αυτο ως αποτέλεσμα της αυξανόμενης ζήτησης για ταξίδια μετά την πανδημία.
Η Vălean είπε ότι φοβάται ότι οι υψηλότερες τιμές θα συνεχιστούν λόγω της ανισορροπίας μεταξύ της ζήτησης για ταξίδια και της περιορισμένης προσφοράς νέων αεροσκαφών, λέγοντας χαρακτηριστικά : «Αναμένουμε ότι η χωρητικότητα δεν πρόκειται να αυξηθεί στο ίδιο επίπεδο με τη ζήτηση».
Οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν επίσης υψηλότερο τίμημα για τη ρύπανση, αφού τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησαν τον περασμένο Δεκέμβριο κανόνες που θα επιταχύνουν τη σταδιακή κατάργηση των δωρεάν πιστώσεων άνθρακα που δίνονται στις αεροπορικές εταιρείες στο πλαίσιο του ευρωπαικού συστήματος εμπορίας εκπομπών ρύπων.
Οι επικεφαλείς των αεροπορικών εταιρειών έχουν δηλώσει ότι υποστηρίζουν σε γενικές γραμμές τους φιλόδοξους στόχους της ΕΕ για το κλίμα, αλλά επέμειναν ότι χρειάζονται περισσότερη υποστήριξη εάν θέλουν να μειώσουν τις εκπομπές, ιδιαίτερα με την ανάπτυξη βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων.


Latest News

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια