«Άνοιξε τα φτερά της» φέτος η Aegean με το πτητικό της έργο, στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2023 να ξεπερνά και τα επίπεδα του 2019. Η εταιρεία που αναμένεται να ανακοινώσει μετά το κλείσιμο του ΧΑ τα αποτελέσματα της για το τρίτο τρίμηνο και για το ενεάμηνο του τρέχοντος έτους, και προτίθεται να αποκτήσει τα warrants του δημοσίου, επιστρέφοντας στα κρατικά ταμεία 85,4 εκατ. ευρώ, μετέφερε (μαζί με την Olympic Air) το εν λόγω διάστημα περισσότερους από 11,9 εκατ. επιβάτες (με 7,1 εκατ. εξ αυτών στο δίκτυο εξωτερικού), καταγράφοντας αύξηση 30% σε σχέση με το 9μηνο του 2022.
Η επιβατική κίνηση
Η αύξηση της επιβατικής κίνησης σε σύγκριση με το 2019, μία χρονιά σταθμός για τον ελληνικό τουρισμό, είναι της τάξης του 2,58%, σηματοδοτώντας την τροχοδρόμηση της εταιρείας για μια νέα απογείωση στην διακίνηση επιβατών. Το εννεάμηνο του 20219 η Aegean διακίνησε 11,6 εκ. επιβάτες.
Aegean: Πώς αντέδρασε η μετοχή στη σκιά των… warrants
Στο δίκτυο εσωτερικού η Aegean και η Olympic Air μετέφεραν 4,9 εκ. επιβάτες, παρουσιάζοντας αύξηση 2%, ενώ στο δίκτυο εξωτερικού ταξίδεψαν 6,7 εκ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 12% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2018. Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η αύξηση της επιβατικής κίνησης το 2023 σε σύγκριση με το 2019, προέκυψε από τους επιβάτες εξωτερικού (άνοδος 5,97%).
Στο ενιάμηνο του 2023 η επιβατική κίνηση στο δίκτυο εξωτερικού της Aegean από και προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας καταγράφεται ενισχυμένη κατά 38%, ενώ για την ίδια περίοδο η αύξηση της επιβατικής κίνησης εξωτερικού στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, ξεπερνά το 45% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.
Τα αποτελέσματα
Τα αποτελέσματα αναμένονται ιδιαίτερα ικανοποιητικά, με δεδομένο ότι στο εξάμηνο πραγματοποίησε για πρώτη φορά στην ιστορία της κέρδη (τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 37,1 εκατ. ευρώ από ζημίες μετά από φόρους 27,7 εκατ. ευρώ, την αντίστοιχη περίοδο του 2022).
Όπως δήλωσε τότε, ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean κ. Δημήτρης Γερογιάννης, «για το τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους θα επιχειρήσουμε με 10% και 15% αντίστοιχα περισσότερες χιλιομετρικές θέσεις από το 2022, στηρίζοντας τη διάχυση του μεταφορικού έργου σε περισσότερες περιοχές αλλά και επενδύοντας στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Με βάση τις ισχυρές επιδόσεις του πρώτου εξαμήνου και τα μέχρι σήμερα στοιχεία του τρίτου τριμήνου, τα έσοδα ανά πτήση εκτιμώνται ότι θα κινηθούν στα επίπεδα του εξαιρετικού τρίτου τριμήνου του 2022 ενώ για το σύνολο του έτους αναμένεται ότι θα υπάρξει σημαντική βελτίωση του συνολικού επιπέδου κερδοφορίας φτάνοντας σε νέα ιστορικά υψηλά».
Υπενθυμίζεται ότι αυτή η την περίοδο, την χειμερινή η Aegean υλοποιεί το μεγαλύτερο από ποτέ πτητικό πρόγραμμα με αύξηση κατά 15% των προσφερόμενων θέσεων έναντι της αντίστοιχης περιόδου 2022- 2023 με 18 νέους προορισμούς. Μεταξύ αυτών και το νέο δρομολόγιο για την απευθείας σύνδεση Αθήνας- Ντουμπάι έξι ημέρες την εβδομάδα.
Η Aegean για το 2023, θα προσφέρει συνολικά 18,7 εκατ. θέσεις, εκ των οποίων 11 εκατ. θέσεις εξωτερικού, 2 εκατ. περισσότερες δηλαδή συγκριτικά με το 2022 και 800 χιλ. περισσότερες από το 2019, με το χειμερινό πρόγραμμα ειδικά να αντιστοιχεί σε πάνω από 6 εκατ. θέσεις.
Η διαδικασία των warrants
Παράλληλα με τα αποτελέσματα οι μέτοχοι της εταιρείας και το επενδυτικό κοινό αναμένουν την ανακοίνωση της ημερομηνίας της έκτακτης γενικής συνέλευσης των μετόχων, δεν αποκλείεται να γίνει και σήμερα, οι οποίοι θα αποφασίσουν εάν η Aegean θα ασκήσει το δικαίωμά της να αποκτήσει τους Τίτλους Κτήσης Μετοχών του Δημοσίου, καταβάλλοντας την αξία τους, ήτοι συνολικά 84,5 εκατ. ευρώ.
Όπως είναι γνωστό η αξία τους ορίζεται ως η διαφορά μεταξύ της μέσης σταθμισμένης με τον όγκο συναλλαγών τιμής της μετοχής της κατά τις 60 ημέρες διαπραγμάτευσης που προηγούνται της ημερομηνίας γνωστοποίησης της δήλωσης πρόθεσης και της τιμής άσκησης. Η μέση σταθμισμένη τιμή των 60 ημερών διαπραγμάτευσης προ της 3/11/2023 υπολογίζεται σε περίπου 11,43 ευρώ ανά μετοχή (όπως θα πρέπει να επιβεβαιωθεί από ανεξάρτητο χρηματοοικονομικό σύμβουλο).
Συνεπώς, εφόσον η εταιρεία επιλέξει να αγοράσει τους Τίτλους Κτήσης θα πρέπει να καταβάλει στην Ελληνική Δημοκρατία τη διαφορά, ήτοι 8,23 ευρώ ανά Τίτλο Κτήσης, ήτοι 85,4 εκ. ευρώ για το σύνολο των 10.369.217 Τίτλων Κτήσης. Η απάντηση θα πρέπει να δοθεί από την γενική συνέλευση, εντός 60 ημερών από την ημέρα που το δημόσιο δήλωσε την πρόθεση του να ασκήσει τα δικαιώματα κτήσης κοινών μετοχών της Εταιρείας (3/11/2023).
Latest News
Τα σχέδια των ελληνικών τραπεζών για ανάπτυξη στο εξωτερικό
Οι κινήσεις Eurobank, Alpha Bank, Εθνικής Τράπεζας και Πειραιώς
O Μπάιντεν στρώνει το χαλί… σε Τιτάνα και Ελληνικά Καλώδια
Πακέτο κινήτρων 120 εκατ. δολ. στις δύο ελληνικές βιομηχανίες για επενδύσεις στις ΗΠΑ
Η 15ετία που τα άλλαξε όλα στα τραπεζικά καταστήματα
Νέα πρότυπα λειτουργίας και εξυπηρέτηση των πελατών με τη συμβολή της τεχνολογίας
Πειραϊκή Μικροζυθοποιία: Η μπύρα που «ξεθύμανε» και βγαίνει στο σφυρί
Η ιστορία της εταιρείας και του Αλέξανδρου Κουμάντου
Τα χρήματα στην Avramar μπήκαν, ζητείται τώρα νέος επενδυτής
Γιατί η αγορά χαρακτηρίζει την εταιρεία «Μαρινόπουλο της ιχθυοκαλλιέργειας»
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια
«Ψήφος εμπιστοσύνης» στην AustriaCard to placement του 15% - Στο 71,52% το ποσοστό του Ν. Λύκου
Η εταιρεία καλωσορίζει την επένδυση
Mε τη στήριξη Σπύρου Λάτση το Little Athens στο Ελληνικό - Επένδυση 225 εκατ.
Συστήνεται SPV με συμμετοχή 20% από την πλευρά Lamda και 80% από την Xeris Vertures
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Στην EBRD το 30% του Project Delta της Πειραιώς
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης («EBRD») απέκτησε το 30% της συμμετοχής, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό πωλήθηκε στην APS funds και σε διαχειριζόμενους λογαριασμούς