Πολλά ειδύλλια ξεκινούν σε ένα εργασιακό χώρο: άλλα είναι εφήμερα κι άλλα καταλήγουν σε μια πολυετή σχέση ή ακόμα και σε γάμο, όπως για παράδειγμα ο Μπαράκ και η Μισέλ Ομπάμα.
Σύμφωνα με έρευνα της Εταιρείας για τη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού (SHRM), που δημοσιεύουν οι Financial Times, το 27% των εργαζομένων στις ΗΠΑ είχαν ένα ειδύλλιο στο γραφείο.
Οι νεότεροι εργαζόμενοι μερικές φορές χαρακτηρίζονται ως πουριτανοί, αλλά η έρευνα δείχνει ότι μπορεί να είναι πιο ανοιχτοί στην ιδέα μιας σχέσης στον χώρο εργασίας από τους μεγαλύτερους συναδέλφους τους, επειδή το χάσμα μεταξύ ιδιωτικής και επαγγελματικής ζωής δεν είναι τόσο μεγάλο.
«Ποιο επάγγελμα μου ταιριάζει;»
Τα πάρτι
Το πιο συνηθισμένο σκηνικό για την ανάπτυξη μιας σχέσης είναι το χριστουγεννιάτικο πάρτι. Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα της SHRM, περισσότεροι από το ένα τέταρτο όσων είχαν σχέση γραφείου συναντήθηκαν σε κοινωνικές ομάδες εργασίας.
«Το χριστουγεννιάτικο πάρτι προσφέρει επίσης μια αρένα για μια αρκετά σοκαριστική συμπεριφορά που τροφοδοτείται από αλκοόλ» αναφέρει το δημοσίευμα.
Ο ρόλος του #MeToo
Στον απόηχο του #MeToo, οι εργοδότες παραμένουν σε επαγρύπνηση για προσωπικά και εργασιακά ζητήματα, σχολιάζει ο Siân Keall, συνεργάτης απασχόλησης στην Travers Smith.
Τα Χριστούγεννα είναι μια πολυάσχολη περίοδος για τους δικηγόρους που ασχολούνται με το εργατικό δίκαιο, βοηθώντας τις εταιρείες να μετριάσουν τους κινδύνους.
«Οι οργανισμοί [προσπαθούν] να διασφαλίσουν ότι οι εργαζόμενοι κατανοούν εκ των προτέρων ότι τα εταιρικά χριστουγεννιάτικα πάρτι είναι εκδηλώσεις εργασίας», λέει ο Keall. Ορισμένοι πελάτες, προσθέτει, επιλέγουν τον λεγόμενο «καθορισμένο οδηγό» – ένα ανώτερο άτομο που παραμένει νηφάλιο και σε εγρήγορση, υπεύθυνο για τυχόν ζητήματα στην εκδήλωση.
Μεγαλύτερη διάρκεια
Ένα νέο έγγραφο εργασίας που παρουσιάστηκε στο Εθνικό Γραφείο Οικονομικών Ερευνών των ΗΠΑ διαπίστωσε ότι οι σχέσεις στο χώρο εργασίας διαρκούν περισσότερο από εκείνες μεταξύ ανθρώπων που δεν συνεργάζονται. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι το ζευγάρι μοιράζεται ενδιαφέροντα και είναι συμπονετικό ο ένας στο άγχος του άλλου – δεν χρειάζεται να χαράξουν ένα βυζαντινό οργανόγραμμα για να κάνουν τον σύντροφό τους να καταλάβει ποιος είναι το αφεντικό του αφεντικού τους.
Οικονομικό κόστος
Η πραγματική εστίαση της έρευνας NBER είναι στον υπολογισμό του οικονομικού κόστους και του κόστους σταδιοδρομίας της σχέσης ενός υπαλλήλου με το αφεντικό του. Είναι σύνηθες να ακούμε για ανώτερα στελέχη όπως ο Bernard Looney της BP ή ο Jeff Zucker στο CNN, οι οποίοι εκδιώχθηκαν επειδή δεν δήλωσαν σχέση με έναν υφιστάμενο. Αλλά λιγότερο, για τις συνέπειες για το έτερον ήμισυ.
Πρώτον, τα καλά νέα. Σύμφωνα με την έκθεση ότι ένας υπάλληλος βγαίνει με το αφεντικό του, αυτό σημαίνει υψηλότερες αποδοχές κατά μέσω όρο 9% για τις γυναίκες. Οι ερευνητές λένε ότι αυτό μπορεί να είναι ακόμη περισσότερο (14 τοις εκατό) για τους άνδρες υφισταμένους που βγαίνουν με τα αφεντικά τους, αν και οι αριθμοί είναι πολύ μικρότεροι. (Δεν είχαν τα δεδομένα για σχέσεις μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου.)
Το κόστος του χωρισμού
Το κόστος του χωρισμού μπορεί να είναι πιο σκληρό. Σύμφωνα με την έκθεση, οι γυναίκες που χωρίζουν με τους διευθυντές τους «βιώνουν αύξηση της ανεργίας κατά 4,2 ποσοστιαίες μονάδες». Οι επιπτώσεις για τους άνδρες ήταν πιο δύσκολο να υπολογιστούν επειδή οι αριθμοί που βγαίνουν με τις γυναίκες αφεντικές τους είναι μικρότεροι.
Η αγάπη στο γραφείο επηρεάζει περισσότερους ανθρώπους και όχι μόνο το ζευγάρι, καθώς συχνά είναι αποθαρρυντικό για έναν εργαζόμενο να βλέπει ότι δεν έχει τις ευκαιρίες που δεν ανοίγονται σε άλλους.
Latest News
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες
Μελέτη ΙCAP CRIF: Οι γυναίκες αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην επαγγελματική τους ανέλιξη
Σε πέντε μόνο οικονομίες το ποσοστό των γυναικών που ίδρυσαν ή «έτρεξαν» μια νέα επιχείρηση ήταν ίδιο ή υψηλότερο από το αντίστοιχο των ανδρών
Η άνοδος των διευθυντών προϊόντος - Κερδίζουν έδαφος στην εποχή της AI
Πολλοί υποστηρίζουν ότι ο διευθυντής προιόντος θα ξανακερδίσει την αίγλη του στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης