Tην ανάγκη οι πολίτες να αποκτήσουν βασικές οικονομικές γνώσεις και να εξοικειωθούν με τους χρηματοοικονομικούς όρους, τόνισε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την ομιλία του στην εκδήλωση για την παρουσίαση της «Εθνικής Στρατηγικής για την Χρηματοοικονομική Εκπαίδευση», που διοργάνωσε η Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους σε συνεργασία με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όπως ανέφερε ο υπουργός, η διάδοση της χρηματοοικονομικής γνώσης δεν είναι προσπάθεια μόνο της ελληνικής κυβέρνησης. Είναι προσπάθεια πολλών και διαφορετικών κυβερνήσεων στην Ευρώπη και διεθνώς. «Είναι ενδεικτικό ότι σήμερα 24 κράτη μέλη της ΕΕ και 80 παγκοσμίως έχουν υιοθετήσει συντονισμένες κινήσεις και στρατηγικές προσεγγίσεις για την χρηματοοικονομική εξοικείωση», πρόσθεσε.

Κωστής Χατζηδάκης: Τα τρία βασικά νομοσχέδια για το 2024

Εξήγησε δε πως στην Ελλάδα αυτό επιβάλλεται από τουλάχιστον δύο παράγοντες. «Πρώτον, ο κόσμος γίνεται πιο περίπλοκος, η εξέλιξη των τεχνολογιών, η παγκοσμιοποίηση κάνει και τη διαχείριση της οικονομίας σχετικά πιο πολύπλοκη τόσο κεντρικά όσο και από τον ίδιο τον πολίτη σε σχέση με το νοικοκυριό του, τις αποφάσεις της καθημερινότητας, τις προοπτικές της οικογένειάς του. Δεύτερον, στην εκπαίδευση στη χώρα μας διαχρονικά δεν δίνουμε έμφαση σε μαθήματα για την οικονομία, παρά μόνο στο τέλος και για όσους είναι να πάνε να σπουδάσουν οικονομικά, όχι για τους υπόλοιπους. Αλλά οι υπόλοιποι έχουν να πάρουν μια σειρά από αποφάσεις στη ζωή τους, στην καθημερινότητα, αλλά και σε σχέση με το πούπορεύεται η χώρα χωρίς να κατανοούν ορισμένα βασικά μεγέθη και βασικούς όρους. Για παράδειγμα, σήμερα υπάρχει μια πληθώρα δανειακών και επενδυτικών προϊόντων που προσφέρονται από τις τράπεζες και την αγορά εν γένει. Όλα αυτά τα προϊόντα έχουν και τα σχετικά ρίσκα. Πόσο εξοικειωμένος είναι ο μικροεπενδυτής για να χειριστεί τα συγκεκριμένα προϊόντα και την επίπτωση που θα έχουν στην τσέπη του;».

Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει  τα συναρμόδια υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εργασίας και Παιδείας να συνεργαστούν και να κινηθούν ορθολογικά, ώστε αυτή η στρατηγική να έχει αντανάκλαση στο Ταμείο Ανάκαμψης, στα προγράμματα κατάρτισης και τα εκπαιδευτικά προγράμματα. «Είναι ένα θέμα που δεν εντοπίζεται πρώτη φορά, αλλά πρέπει να επιδιώξουμε για πρώτη φορά να το αντιμετωπίσουμε και όχι να μείνουμε σε ευχολόγια. Με αφετηρία τη σημερινή ημερίδα να δούμε τι θα κάνουμε, έτσι ώστε το ζήτημα της χρηματοοικονομικής ενημέρωσης να μην είναι απλώς ένα αντικείμενο παρατήρησης και διαπιστώσεων. Πώς συγκεκριμένα θα αξιοποιήσουμε κονδύλια και ποια κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης; Πότε θα αλλάξουν τα σχολικά προγράμματα; Τι θα κάνουμε στο πλαίσιο της κατάρτισης εργαζομένων και ανέργων, έτσι ώστε μέσα στα προγράμματα κατάρτισης, να υπάρχουν και τέτοιου είδους πληροφορίες;», υπογράμμισε ο κ. Χατζηδάκης.

Ο υπουργός σημείωσε πως πρέπει «να δεσμευτούμε σε επίπεδο κυβερνητικό να κάνουμε μια μόνιμη επιτροπή με συγκεκριμένους στόχους και συγκριμένα χρονοδιαγράμματα, για να μην είμαστε στο επίπεδο των ευχών, προκειμένου όποτε ξανασυζητήσουμε σε αυτό το επίπεδο το θέμα να έχουμε και αντίστοιχα αποτελέσματα. Και δεσμεύομαι να πάμε ένα βήμα παρακάτω».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία