
Σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά θα μπορεί να φτάσει κανείς από την Αθήνα στη Λευκάδα, μέσω του αυτοκινητόδρομου «Άκτιο – Αμβρακία» ο οποίος εγκαινιάστηκε σήμερα 31 Ιανουαρίου παρουσία του πρωθυπουργού και θα παραδοθεί μέσα στο σαββατοκύριακο.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία, μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, αποτελεί συνδετικό κρίκο ανάμεσα σε μεγάλα οδικά έργα στη Δυτική Ελλάδα, καθώς διασφαλίζει την απευθείας σύνδεση της Ιόνιας Οδού, της υποθαλάσσιας σήραγγας του Ακτίου, του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και του κόμβου προς Λευκάδα.
Αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μέτρων η κάθε μία, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,5 μέτρων και κεντρική διαχωριστική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 2 μέτρων, δηλαδή είναι συνολικού πλάτους 17 μέτρων.
Το έργο συμβάλλει επίσης στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, ενώ παράλληλα θα μειώσει την επιβάρυνση του περιφερειακού οδικού δικτύου και θα περιορίσει δραστικά το πολύπλευρο αποτύπωμα της κίνησης οχημάτων στους τοπικούς οικισμούς.
Ο πρωθυπουργός τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι η κυβέρνηση αγωνίστηκε για να ξεμπλοκάρει το έργο. Μίλησε για έναν υπερσύγχρονο δρόμο σχεδόν 50 χιλιομέτρων που προσφέρει νέες αναπτυξιακές προοπτικές στην περιοχή καθώς, όπως είπε, η ύπαρξη του θα κεντρίσει περισσότερο το επενδυτικό ενδιαφέρον.

Ακόμα ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε το 2024 σημαντική χρονιά για την παράδοση έργων που κατασκευάζονται εδώ και καιρό. Επίσης, είπε ότι η κυβέρνηση θα συνεχίζει να δρομολογεί έργα ενίσχυσης των υποδομών της Ελλάδας «με όρους συνέπειας και ειλικρίνειας».
Επίσης, το έργο περιλαμβάνει:
– Παράπλευρους και κάθετους δρόμους.
– Δύο μεγάλες κοιλαδογέφυρες περίπου 200 μέτρων η κάθε μία και τριών μικρότερων γεφυρών για ρέματα.
– 9 κόμβους (8 ανισόπεδους και 1 ισόπεδο), καθώς και άνω και κάτω διαβάσεων.
Ακόμη, κατασκευάστηκε και το οδικό τμήμα που συνδέει την απόληξη του οδικού άξονα ‘Ακτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, μήκους περίπου 500 μέτρων.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 160 εκατομμύρια ευρώ, εντάσσεται στον άξονα προτεραιότητας « Διευρωπαικό Οδικό Δίκτυο και Οδική Ασφάλεια (ΤΣ)» του επιχειρησιακού προγράμματος «Υποδομές Μεταφορές Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξης» 2014 – 2020 και υλοποιήθηκε από την ανάδοχο εταιρία ΜΕΤΚΑ του ομίλου MYTILINEOS, που ανέλαβε το έργο τον Νοέμβριο του 2020.
Με την κατασκευή της Αμβρακίας Οδού συνδέεται η Ιόνια Οδός με το αεροδρόμιο του Ακτίου, με την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω της οδού Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας) και τον κόμβο προς Λευκάδα, παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας. Με την παράδοση του έργου ο χρόνος του ταξιδιού από Αθήνα προς Πρέβεζα και Λευκάδα μειώνεται κατά τουλάχιστον 45 λεπτά.
Παρών στην εκδήλωση ήταν ο επικεφαλής του Ομίλου Μυτιληναίου, Βαγγέλης Μυτιληναίους. Παρευρέθηκαν, επίσης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, οι περιφερειάρχες Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας Αλέξανδρος Καχριμάνης και Νεκτάριος Φαρμάκης.
Μυτιληναίος: Είναι σημαντικό να εκτελεστούν τα ανεκτέλεστα
Ο κ. Μυτιληναίος τόνισε πως ο δρόμος που παραδίδεται εμπρόθεσμα από τη ΜΕΤΚΑ έχει υψηλά στάνταρ ασφαλείας. Πρόσθεσε ότι αυτήν τη στιγμή έχουν ανατεθεί στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους έργα αξίας περί τα 15 δισ. και ότι το σημαντικό είναι τα ανεκτέλεστα να εκτελεστούν, ενώ σημείωσε ότι «πρέπει και εμείς οι κατασκευαστές να πάψουμε να βλέπουμε τα έργα ως εργολαβία αλλά ως επιχειρηματική δραστηριότητα».
Σταϊκούρας: Ο πολίτης θα οδηγεί σε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο
«Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, που αναβαθμίζει, πολυεπίπεδα, το οδικό δίκτυο της χώρας», είπε μεταξύ άλλων ο Χρήστος Σταϊκούρας. Σημείωσε ότι ο οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία συνδέει απευθείας την Ιόνια Οδό με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, μέσω της οδού Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας, και τον κόμβο προς Λευκάδα, παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας. Ο πολίτης θα οδηγεί σε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο».
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, τόνισε: «Κλείνουμε κεφάλαια. Αυτό το έργο είναι μία πολύ μεγάλη και σημαντική παρέμβαση. Βλέπουμε και την επόμενη μέρα μέσα από αυτή την παράδοση. Τα έργα πλέον δεν αποτελούν ένα άθροισμα “χύδην” παρεμβάσεων, αλλά αποτελούν ένα συγκροτημένο πλαίσιο, που πραγματικά αλλάζουν όλη την Ελλάδα».


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,7% στον δείκτη τιμών υλικών κατασκευής
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι κερδίζουν κρατικά ταμεία και πολίτες από την ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων στην Πελοπόννησο
Τα έργα πρότυπο από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Πελοπόννησο – Τα μηνύματα Περιστέρη

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού