Στην παράδοση του μετρό Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο, την κατασκευή του περιφερειακού αυτοκινητόδρομου FlyOver και την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών, αναφέρθηκε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την ομιλία του στην ημερίδα «2030: Η νέα ταυτότητα της Θεσσαλονίκης και της Κεντρικής Μακεδονίας – Στρατηγική, ορόσημα, προκλήσεις», που διοργάνωσαν η «Μακεδονία της Κυριακής» και το makthes.gr.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Απελευθερώνονται οι χώροι του εργοταξίου στον σταθμό Βενιζέλου
«Σήμερα προσπαθούμε με σχέδιο, επιμονή και μεθοδικότητα, γνωρίζοντας ότι δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές, να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις και να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης», δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε: «επιδίωξή μας είναι να μετατραπεί η Θεσσαλονίκη σε ένα πρότυπο ολιστικής ανάπτυξης. Σε μια πόλη περισσότερο φιλική για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της, με ισχυρό γεωπολιτικό και γεω-στρατηγικό αποτύπωμα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:
Ο ρόλος των υποδομών και των μεταφορών είναι σημαντικός στη μεγέθυνση και βιώσιμη ανάπτυξη της οικονομίας, στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, και εν τέλει στην ολόπλευρη ισχυροποίηση της πατρίδας μας.
Είναι αλήθεια ότι στη χώρα έχουν γίνει αρκετά.
Κρατούμε τα πολλά θετικά, και οικοδομούμε πάνω σε αυτά.
Είναι όμως γεγονός ότι υπάρχουν και αρκετά, σημαντικά ανοιχτά ζητήματα.
Επιδιώκουμε να τα αντιμετωπίσουμε κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Στον πυρήνα της στρατηγικής στόχευσής μας είναι:
η αποτελεσματική προώθηση των εν εξελίξει έργων και ο ρεαλιστικός σχεδιασμός νέας δέσμης έργων,
· η ενίσχυση της ασφάλειας «πράσινων» υποδομών και μεταφορών,
· η προώθηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας όλων των δομών του τομέα,
· και η τόνωση της αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος ως προς την έγκαιρη υλοποίηση των αναγκαίων παρεμβάσεων, σε εθνικό επίπεδο.
Όλα αυτά βρίσκουν πλήρη αποτύπωση στη Θεσσαλονίκη.
Πόλη στην οποία – επί χρόνια – καρκινοβατούσαν εμβληματικά έργα υποδομών, υπολειτουργούσαν δημόσιες συγκοινωνίες και υφίστατο εύλογη καχυποψία της τοπικής κοινωνίας.
Σήμερα προσπαθούμε, με σχέδιο, επιμονή και μεθοδικότητα, γνωρίζοντας ότι δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές, να αντιμετωπίσουμε αυτές τις προκλήσεις και να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης.
Ενδεικτικά, θα αναφερθώ σε 3 βασικά έργα:
1ο Έργο: Το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Το Μετρό παραδίδεται το Νοέμβριο του 2024.
Πρόκειται για ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό στην Ευρώπη, αφού διαθέτει τα πλέον καινοτόμα συστήματα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας, λειτουργικότητας και ασφάλειας.
Σε όλο το μήκος της γραμμής διεξάγονται δοκιμαστικά δρομολόγια.
Οι κατασκευαστικές εργασίες είναι σε εξέλιξη μέχρι και σήμερα, με το μεγαλύτερο μέρος τους να έχει ολοκληρωθεί.
Μόνη εκκρεμότητα αποτελεί ο σταθμός «Βενιζέλου», στον οποίο εκτελεί εργασίες η Αρχαιολογική Υπηρεσία, και ο οποίος αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι.
Παράλληλα με την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής, έχουν εγκατασταθεί τα περισσότερα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, και συνεχίζονται οι δοκιμές σε όλα τα συστήματα λογισμικού των σταθμών και των συρμών.
Επιπρόσθετα, σήμερα, δρομολογήθηκε η απόδοση της Εγνατίας Οδού σε κυκλοφορία σε όλο της το πλάτος, όπως και της οδού Βενιζέλου.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχουν, πλέον, εργοτάξια τα οποία να εμποδίζουν την κυκλοφορία της πόλης.
Επιπλέον, οι εργασίες κατασκευής της επέκτασης προς την Καλαμαριά αναμένεται να ολοκληρωθούν σε διάστημα περίπου 6 – 8 μηνών μετά την παράδοση της βασικής γραμμής.
Επίσης, το επόμενο χρονικό διάστημα θα έχουμε τις μελέτες προκειμένου να προχωρήσουμε στις δημοπρατήσεις των επεκτάσεων προς τις περιοχές του Ευόσμου και του Κορδελιού.
Ενώ, το προσεχές διάστημα, αναμένεται να ανακοινωθεί και το αναλυτικό πρόγραμμα, καθώς και η τελική χάραξη και θέση των σταθμών των επεκτάσεων, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης προς Τούμπα και Χαριλάου.
Προτεραιότητα αποτελεί το πλέον αναπτυσσόμενο Βορειοδυτικό τμήμα, που έχει και την μεγαλύτερη ανάγκη σύνδεσης με το έργο.
2ο Έργο: Το Fly Over.
Πρόκειται για χρήσιμο και αναγκαίο έργο για την πόλη, όπως παρουσιάστηκε και στη δημοσκόπηση της εφημερίδας «Μακεδονία».
Και αυτό γιατί από τη νέα περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης θα μπορούν να διέρχονται – ελεύθερα διοδίων – 10.000 οχήματα ανά ώρα, όταν σήμερα διέρχονται 5.000 οχήματα, ενώ, παράλληλα, αυξάνεται το επίπεδο οδικής ασφάλειας και μειώνεται το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Το έργο θα υλοποιηθεί σε 4 χρόνια, διότι είναι έργο ΣΔΙΤ, με την αποπληρωμή προς τον ανάδοχο να γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής.
3ο Έργο: Αστικές συγκοινωνίες.
Προχωρούμε σε ανανέωση του στόλου των λεωφορείων, με ταυτόχρονες προσλήψεις προσωπικού.
Εκτιμούμε ότι μέχρι τον Μάϊο, ο στόλος των λεωφορείων θα έχει ενισχυθεί με 110 νέα ηλεκτρικά οχήματα.
Για την επένδυση του σταθμού φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων, έχει ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος, και το σχέδιο σύμβασης έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση.
Παράλληλα, ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός μέσω ΑΣΕΠ, για την πρόσληψη 150 οδηγών.
Το αποτέλεσμα είναι ο αριθμός των λεωφορείων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης να έχει αυξηθεί σημαντικά.
Συγκεκριμένα, από 245 λεωφορεία του ΟΑΣΘ τον περασμένο Δεκέμβριο, σήμερα προσεγγίζουμε και, ενίοτε, ξεπερνούμε τα 300 λεωφορεία.
Πρόσθετα, ο ΟΣΕΘ επιβεβαίωσε την αυξητική τάση στις επικυρώσεις εισιτηρίων της αστικής συγκοινωνίας (ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ).
Συγκεκριμένα, το 2023, έγιναν 9,6 εκατομμύρια επικυρώσεις εισιτηρίων, 69% περισσότερες από το 2022.
Αυτές είναι τρεις εμβληματικές παρεμβάσεις της Κυβέρνησης στην πόλη της Θεσσαλονίκης.
Είναι, βέβαια, γεγονός ότι η υλοποίηση μεγάλων δημόσιων έργων επιφέρει – παροδικά – ταλαιπωρία στην καθημερινότητα των πολιτών.
Υλοποιούμε στοχευμένες κινήσεις, και διαρκώς τις εξελίσσουμε, σε ένα φαινόμενο που είναι δυναμικό.
Ήδη από το καλοκαίρι του 2023, έχει συσταθεί Συντονιστική Επιτροπή, με εκπροσώπους από την Περιφέρεια, τον Δήμο, το ΕΚΑΒ, το Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης, τον ΟΑΣΘ κ.α. και έχουν υιοθετηθεί μια σειρά από ενέργειες για την επιτόπια παρακολούθηση της κίνησης και τη δρομολόγηση παρεμβάσεων.
Έχουμε τη δυνατότητα ως Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υλοποιώντας τη νέα Νομοθετική Ρύθμιση περί της Ανάληψης Δυνατότητας Έγκρισης Κανονιστικών Πράξεων, να διευκολύνουμε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στις οποίες θα συναινέσουν οι φορείς της πόλης.
Σε ότι αφορά το αίτημα του Δήμου για χώρους στάθμευσης, έχουν ήδη αναληφθεί σχετικές πρωτοβουλίες και από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με την ΓΑΙΑΟΣΕ, όπως επίσης και με την «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.».
Παράλληλα, για την διευκόλυνση των ασθενοφόρων ή άλλων εκτάκτων περιστατικών, προχωράμε στην κατασκευή δρόμου, διέλευσης μέσα από το στρατόπεδο Καρατάσιου.
Ακόμα ένα μέτρο που έχει δρομολογηθεί είναι η μεταφορά της λειτουργίας του FlyOver στις αρμοδιότητες της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», αφού όμως πρώτα προσδιοριστεί οριστικά ο χώρος του εργοταξίου.
Αυτή είναι μια διαδικασία που θα διαρκέσει περίπου 1,5 με 2 μήνες. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι θα υπάρχουν γερανοφόρα οχήματα ώστε, αν χρειαστεί, να απομακρυνθεί ένα αυτοκίνητο που κλείνει τον δρόμο στον Περιφερειακό, ενώ θα υπάρχουν και οχήματα που θα παρακολουθούν τον δρόμο, ούτως ώστε να μην παρακωλύεται η κυκλοφορία, καθώς επίσης θα υφίσταται και οδική βοήθεια σε 24ωρη βάση.
Συμπερασματικά, επιδίωξή μας είναι να μετατραπεί η Θεσσαλονίκη σε ένα πρότυπο ολιστικής ανάπτυξης.
Σε μια πόλη περισσότερο φιλική για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της, με ισχυρό γεωπολιτικό και γεω-στρατηγικό αποτύπωμα στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Η Θεσσαλονίκη εξελίσσεται, αναπτύσσεται και προοδεύει.
Latest News
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής
Περιστέρης: Υπό μελέτη η αξιοποίηση του τομέα παραχωρήσων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πρόταση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για τη διεύρυνση του μετοχικού σχήματος της Αττικής Οδού
Άκτωρ, ΑΠΕ και Ρουμανία απογειώνουν την Intrakat- Το guidance Έξαρχου για 2024
Τι είπε ο αντιπρόεδρος και CEO του ομίλου Intrakat για το περιθώριο κερδοφορίας το 2024
Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών: 50 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση ζημιών από τον Daniel
H Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ΕΕΕ, συμμετείχε στην εκδήλωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την παρουσίαση του σχεδίου αποκατάστασης ζημιών
Intrakat: Επιστροφή στην κερδοφορία τo 2023 – Ισχυρές επιδόσεις σε όλους τους τομείς
Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 83% και νέο ιστορικό υψηλό σε ανεκτέλεστο ύψους €4,9 δισ.
Εγκαινιάστηκε το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας
Το ΚΕΛΚΠ, προϋπολογισμού 106.836.936 Ευρώ (προ ΦΠΑ), κατασκευάστηκε υπό την εποπτεία της Περιφέρειας Αττικής
Εργα 1,4 δισ. για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις κακοκαιρίες Daniel - Elias
Τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα και τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα
Σε κυκλοφορία 136 χλμ. του Ε65 - Αθήνα-Γρεβενά σε 4 ώρες
Από την Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας έως την Καλαμπάκα, παραδόθηκαν 136 συνεχή χιλιόμετρα σύγχρονου αυτοκινητόδρομου