Για μεσοσταθμικές μειώσεις τιμών 15% σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, λόγω των μέτρων που ισχύουν από 1ης Μαρτίου, έκανε λόγο ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.

«Είχαμε αποκλιμάκωση των τιμών σε καθαριστικά σπιτιού, απορρυπαντικά, προϊόντα προσωπικής υγιεινής, βρεφικές πάνες, βρεφικό γάλα, σε 3.912 κωδικούς», είπε ο υπουργός, μιλώντας στον Σκάι, και πρόσθεσε πως, από 20 Μαρτίου ανάλογο μέτρο θα αφορά και στα προϊόντα εμμήνου ρήσεως.

«Βεβαίως έχουμε προϊόντα στα οποία οι τιμές έχουν μειωθεί περισσότερο και προϊόντα στα οποία οι τιμές έχουν μειωθεί λιγότερο» σημείωσε ο ίδιος, ενώ σε ερώτηση για τις μειώσεις στο βρεφικό γάλα δήλωσε ότι «έχουμε θέσει πλαφόν κέρδους στις εταιρείες που πωλούν το βρεφικό γάλα, και είδαμε τις τιμές να μειώνονται κατά 15%, ενώ μία εταιρεία που πωλεί βρεφικό γάλα μόνο στα φαρμακεία έχει μειώσει την τιμή κατά 30%».

Σχετικά με τις προσφορές, ο κ. Σκρέκας ανέφερε ότι «η τρίμηνη απαγόρευση σε προωθητικές ενέργειες, δηλαδή σε προσφορές προϊόντων τα οποία προηγουμένως έχουν ανατιμηθεί, είναι ένα άλλο σημαντικό μέτρο που έχει αποτρέψει χιλιάδες αδικαιολόγητες ανατιμήσεις. Αυτό το μέτρο για το μήνα Φεβρουάριο έχει μειώσει τα προϊόντα, τα οποία ανατιμήθηκαν κατά 80%».

Για τα νωπά προϊόντα σημείωσε ότι το μέτρο «καθαρές τιμές από το χωράφι στο ράφι» που επίσης εφαρμόζεται από 1ης Μαρτίου είναι ένα μέτρο που θα οδηγήσει κι αυτό σε μειώσεις το επόμενο διάστημα.

«Υποχρεώσαμε όλους τους μεσάζοντες που αγοράζουν τα προϊόντα από τον παραγωγό μέχρι το σούπερ μάρκετ να πουλάνε στα τιμολόγια σε καθαρές τιμές χωρίς εκπτώσεις ή τιμολόγια παροχής υπηρεσιών που θολώνουν τελικά την εικόνα για να έχουμε διαφάνεια στις τιμές της εφοδιαστικής αλυσίδας και να τους ελέγχουμε πολύ πιο εύκολα για αισχροκέρδεια», τόνισε ο κ. Σκρέκας. «Δεν εφησυχάζουμε, ούτε λέμε ότι λύσαμε το πρόβλημα της ακρίβειας, είναι διαρκής η μάχη κατά της ακρίβειας, αλλά η Ελλάδα έχει πάρει τα πιο πολλά, τα πιο δραστικά μέτρα για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα», υπογράμμισε ο υπουργός.

Η κυβέρνηση θριαμβολογεί, τα νοικοκυριά στενάζουν

Πάντως, την ίδια στιγμή που τα κυβερνητικά στελέχη θριαμβολογούν για την πολιτική της απέναντι στην ακρίβεια, τα νοικοκυριά εξακολουθούν να τα βγάζουν πέρα δύσκολα.

Σύμφωνα με την Eurοstat, ο πληθωρισμός στην Ελλάδα παρέμεινε στο 3,2% τον Φεβρουάριο, ενώ στην Ευρωζώνη έπεσε στο 2,6%.

Με βάση, δε, με τα τελευταία στοιχεία του ΟΟΣΑ, ο μέσος ετήσιος μισθός μειώθηκε στην Ελλάδα κατά 1.046 ευρώ το 2022 συγκριτικά με το 2021 λόγω των πληθωριστικών πιέσεων. Ο διεθνής οργανισμός υπολογίζει το μέσο ετήσιο μισθό σε σταθερές τιμές (μετά την επίδραση του πληθωρισμού) σε 16.174 ευρώ το 2022 (σε 14μηνη βάση) έναντι 17.220 ευρώ το 2021.

Ο Έλληνας έχασε το 25% της αγοραστικής τους δύναμης προτού καν κορυφωθεί η έκρηξη ακρίβειας που τσακίζει τα νοικοκυριά.

Στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, από την άλλη, αποκαλύπτουν το δράμα που βιώνουν οι Έλληνες από την έναρξη της οικονομικής κρίσης το 2008 μέχρι το 2022, δηλαδή προτού καν κορυφωθεί η έκρηξη ακρίβειας που τσακίζει τα νοικοκυριά.

Ειδικότερα, η εν λόγω κατακρήμνιση των λαϊκών εισοδημάτων καταδεικνύεται από το γεγονός ότι η καταναλωτική δαπάνη μειώθηκε κατά 24,4% από το 2008 μέχρι το 2022.

Το 2008, η συνολική μηνιαία δαπάνη ήταν 2.117 ευρώ, ενώ το 2022 είναι μόλις 1.600 ευρώ. Ανάλογη είναι η εικόνα και στις αγορές οικιακών συσκευών, με τη μηνιαία δαπάνη να φθάνει μόλις το 0,62% το 2022.

Το 2008, ο μέσος καταναλωτής ξόδευε το 8,22% του εισοδήματός του για είδη ένδυσης και υπόδησης, ενώ το 2022 για αυτά τα είδη ξοδεύει μόλις το 4,83%. Το 2008, μόλις το 4,75% των νοικοκυριών είχε χαμηλό εισόδημα που έφθανε τα 750 ευρώ, ενώ το 2022 το ποσοστό αυτό ανέβηκε φθάνοντας το 7,64%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία