
Ένας δημοσιογράφος είπε κάποτε, το 1859, ότι «ούτε ένα αεράκι δεν μπορεί να φυσήξει σε οποιοδήποτε γεωγραφικό πλάτος» χωρίς να καταγραφεί στα βιβλία των Lloyd’s του Λονδίνου, του παλαιότερου ασφαλιστικού ανταλλακτηρίου στον κόσμο, όπως αναφέρει το Βusiness Insider.
Βρετανία: Ασφαλιστική εταιρεία επιστρέφει στους Lloyd’s μετά από 20 χρόνια
Με τη συντριβή του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Dali στη γέφυρα Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη την Τρίτη, οι ασφαλιστές ενημερώνουν δεόντως αυτά τα βιβλία καθώς αναδύεται μια εικόνα του πραγματικού κόστους των ζημιών.
Οι αναλυτές της Barclays εκτιμούν ότι οι ασφαλιστικές απαιτήσεις από την ίδια τη γέφυρα θα μπορούσαν να ανέλθουν συνολικά σε 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια, με έως και 700 εκατομμύρια δολάρια σε αξιώσεις για άδικους θανάτους, συν πρόσθετο κόστος από διακοπές εργασιών που σχετίζονται με το κλείσιμο του λιμανιού και την ανακατασκευή της γέφυρας, ανέφερε το Bloomberg.
15 εκατ. δολάρια την ημέρα στον πάτο της θάλασσας
Οικονομολόγοι δήλωσαν στο Business Insider ότι το ίδιο το κλείσιμο του λιμανιού θα κοστίσει 15 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα σε χαμένη οικονομική δραστηριότητα, με άλλες διαταραχές να ωθούν το σύνολο σε δεκάδες εκατομμύρια την ημέρα.
Η Bαλτιμόρη είναι ένα βασικό σημείο εισαγωγής και εξαγωγής αυτοκινήτων, κατασκευαστικού και αγροτικού εξοπλισμού και άνθρακα – μεγάλο μέρος του οποίου βρίσκεται σε αναμονή, ενώ τα πληρώματα διάσωσης καθαρίζουν τη ναυτιλιακή λωρίδα.
Συνολικά, η Barclays δήλωσε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα μπορούσαν να εξετάσουν αξιώσεις ύψους 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων ως αποτέλεσμα της κατάρρευσης, ανέφερε το Bloomberg.
“Ενώ το περιστατικό πρέπει ακόμη να διερευνηθεί, πιστεύουμε ότι έχει τη δυνατότητα να γίνει μια σημαντική ασφαλιστική απαίτηση, ιδιαίτερα στη ναυτιλιακή αγορά”, έγραψαν οι αναλυτές.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Morningstar για τις παγκόσμιες ασφαλιστικές αξιολογήσεις Marcos Alvarez έθεσε το ποσό μεταξύ 2 και 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, “ανάλογα με τη διάρκεια του μπλοκαρίσματος και τη φύση της κάλυψης διακοπής εργασιών για το λιμάνι της Βαλτιμόρης”, σύμφωνα με το Reuters.
Το ιστορικό δωμάτιο των Lloyd’s
Όπως συμβαίνει, ο κύριος ασφαλιστής και οι μεγάλοι αντασφαλιστές για το Νταλί είναι ασφαλιστές με τους Lloyd’s, στο ιστορικό “δωμάτιο” των οποίων θα υπολογιστεί το οικονομικό τίμημα αυτής της καταστροφής.
Ήταν σε μια καφετέρια του Λονδίνου που ανήκε στον Edward Lloyd στα τέλη του 17ου αιώνα, όπου καπετάνιοι πλοίων και επιχειρηματίες συναντήθηκαν για να επεξεργαστούν τα πρώτα ασφαλιστήρια συμβόλαια και το κατάστημα σύντομα εξελίχθηκε σε μια αγορά όπου οι κίνδυνοι του θαλάσσιου εμπορίου θα μπορούσαν να κατανεμηθούν σε πολλές επιχειρήσεις.
Ενώ οι ιδιοκτήτες φορτίου είναι υπεύθυνοι για την ασφάλιση της περιουσίας τους επί του πλοίου, η ναυτιλιακή βιομηχανία καλύπτει την προστασία του ίδιου του πλοίου και των ζημιών που προκαλεί σε τρίτους.
Η συντριπτική πλειοψηφία της ναυτιλίας καλύπτεται από «λέσχες προστασίας και αποζημίωσης», ομάδες ναυτιλιακών εταιρειών που συγκεντρώνουν υποχρεώσεις μαζί, έτσι ώστε μια ακραία απώλεια να μην θέσει ένα μέλος εκτός λειτουργίας.
Αυτοί οι σύλλογοι, με τη σειρά τους, έχουν ασφαλιστήρια και αντασφαλιστικά συμβόλαια στα οποία οι ζημίες που υπερβαίνουν ορισμένα όρια προστατεύονται από πολλές εταιρείες, κατανέμοντας περαιτέρω τον κίνδυνο.
Το Dali είναι ένα σκάφος στο Britannia P&I Club, τον παλαιότερο τέτοιο ασφαλιστικό όμιλο στον κόσμο.
Σήμερα, η Lloyd’s λέει ότι οι εταιρείες της ασφαλίζουν κινδύνους που αντιπροσωπεύουν περισσότερα από 58 δισεκατομμύρια δολάρια σε ασφάλιστρα ετησίως, καλύπτοντας τα πάντα, από πλοία έως δορυφόρους.
Mε εμπειρία από τον Τιτανικό
Το Room δεν είναι ξένο ούτε στην τραγωδία ούτε στην πολυπλοκότητα: οι ασφαλιστές του έχουν διευθετήσει αξιώσεις από τη βύθιση του Τιτανικού μέχρι τις επιθέσεις της 9/11 και όλα τα ενδιάμεσα.
Ωστόσο, η κατάρρευση της γέφυρας Key Bridge θα μπορούσε να οδηγήσει σε «μία από τις μεγαλύτερες αξιώσεις που έπληξαν ποτέ τη ναυτιλιακή (αντ)ασφαλιστική αγορά», δήλωσε στο Insurance Business ο John Miklus, πρόεδρος του Αμερικανικού Ινστιτούτου Ναυτικών Ασφαλιστών.


Latest News

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια