
Βιώσιμη ναυτιλία, αναβάθμιση λιμενικών υποδομών και “γαλάζια οικονομία”, βρέθηκαν στο επίκεντρο των συνομιλιών του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη, στο Όσλο Νορβηγίας . Η επίσημη επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστου Στυλιανίδη στο Όσλο της Νορβηγίας, από τις 9 έως τις 11 Απριλίου, βασίστηκε στο γεγονός ότι πρόκειται για δύο χώρες με μακρά παράδοση στα θέματα της ναυτιλίας και με πολύ καλή συνεργασία στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ).
Βασικός στόχος της επίσκεψης ήταν η ενίσχυση της συνεργασίας Ελλάδας – Νορβηγίας σε διμερές επίπεδο και σε διεθνείς οργανισμούς, με σκοπό να ενεργήσουν από κοινού ως καταλύτες στις επικείμενες διαπραγματεύσεις τόσο με τρίτες χώρες όσο και μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΙΜΟ.
Στο επίκεντρο των συναντήσεων που είχε ο Υπουργός με κυβερνητικούς αξιωματούχους και ναυτιλιακούς φορείς της Νορβηγίας, ήταν οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες που σχετίζονται με την απανθρακοποίηση και την “πράσινη μετάβαση” της ναυτιλίας καθώς και η ανάγκη υιοθέτησης ολοκληρωμένης προσέγγισης στην προώθηση μιας βιώσιμης “Γαλάζιας Οικονομίας” ως ουσιώδη παράγοντα της ευρωπαϊκής ανταγωνιστικότητας.
Συγκεκριμένα, ο Υπουργός συναντήθηκε με τον Υπουργό Εξωτερικών της Νορβηγίας Espen Barth Eide και την Υπουργό Αλιείας και Ωκεάνιας Πολιτικής Cecilie Myrseth. Επισκέφθηκε, επίσης, τα κεντρικά γραφεία του Νορβηγικού Νηογνώμονα (DNV) και συμμετείχε σε συζήτηση στρογγυλής τράπεζας με τον Πρόεδρο και μέλη της Ένωσης Νορβηγών Πλοιοκτητών καθώς και του τοπικού ναυτιλιακού “cluster”. Πραγματοποίησε, τέλος, επίσκεψη στο λιμάνι του Όσλο όπου ενημερώθηκε και αντάλλαξε απόψεις με μέλη του τοπικού φορέα διαχείρισης.
Παγκόσμιο αγορακεντρικό μέτρο για παραδοσιακά καύσιμα
Στις συναντήσεις που έγιναν σε πολύ καλό κλίμα, συζητήθηκαν επίσης η ανάγκη υιοθέτησης ενός παγκόσμιου αγορακεντρικού μέτρου για τα παραδοσιακά καύσιμα που αποτελεί κοινή ευρωπαϊκή θέση. Παράλληλα, συζητήθηκαν οι τρόποι προώθησης των “πράσινων λιμενικών υποδομών” και του ενεργειακού μετασχηματισμού των λιμανιών καθώς και προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα και αναβάθμισης των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού. Εξετάστηκαν τέλος τρόποι προσαρμογής στα νέα δεδομένα που προκύπτουν από την τεχνολογική πρόοδο και η αξιοποίηση χρηματοδοτικών προγραμμάτων.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών