
Ενόψει των «Ποσειδωνίων 2024», η πρόεδρος της ΄Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού , επισημαίνει σε δήλωσή της, τον αναντικατάστατο ρόλο που έχει η ελληνική ναυτιλία , ως ο μεγαλύτερος διεθνής και διασυνοριακός στόλος, στο παγκόσμιο «επιχειρείν».
Ακόμα, υπογραμμίζει ότι «ολόκληρος ο κόσμος βρίσκεται σε μια νέα, μεταβατική εποχή» και πως «η μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι αδύνατη χωρίς τον κλάδο μας».
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Η κ.Μελίνα Τραυλού στη δήλωσή της αναφέρεται στη συμβολή της ναυτιλίας στο διαρκώς μεταβαλόμενο και απρόβλεπτο διεθνές περιβάλλον και τη συμβολή της στην ευημερία της ανθρωπότητας. Ακόμη, τονίζει το ρόλο των Ποσειδωνίων και την ευκαιρία που δίνουν «για την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ όλων των μελών του ναυτιλιακού οικοσυστήματος».
Αναλυτικά, η δήλωση της πρόεδρου της ΄Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών έχει ως εξής:
Με την ευκαιρία των Ποσειδωνίων, θα ήθελα να καλωσορίσω όλους τους εκθέτες και τους επισκέπτες στην Ελλάδα, το λίκνο του ναυτικού πολιτισμού.
Η ναυτιλία συνδέει ανθρώπους, οικονομίες και πολιτισμούς. Τα Ποσειδώνια τιμούν τη σύνδεση της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας. Αποτελούν μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πλατφόρμα συνεργασίας για τον ευρύτερο ναυτιλιακό κλάδο, όπου ανταλλάσσονται απόψεις, παράγονται επιχειρηματικές ευκαιρίες, παρουσιάζονται καινοτομίες και προτάσεις στις σύγχρονες προκλήσεις.
Στις ημέρες μας, η αστάθεια είναι μια καθολική πρόκληση. Σε αυτό το διαρκώς μεταβαλλόμενο και απρόβλεπτο διεθνές περιβάλλον, η ναυτιλία συνεχίζει να προσφέρει αξιόπιστα τις ανεκτίμητες υπηρεσίες της, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Συμβάλλει αδιάκοπα και σταθερά στην ευημερία της ανθρωπότητας, κάθε ημέρα, κάθε ώρα, σε κάθε γωνιά της γης.
Ο ρόλος της ελληνικής ναυτιλίας
Η ελληνική ναυτιλία, ως ο μεγαλύτερος διεθνής και διασυνοριακός στόλος, έχει στρατηγικό και αναντικατάστατο ρόλο στο παγκόσμιο «επιχειρείν».
Αντιπροσωπεύουμε πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και πάνω από το 60% του ελεγχόμενου από την Ευρωπαϊκή Ένωση στόλου, ενώ παράλληλα κατέχουμε τον πρώτο στόλο στον κόσμο με ικανότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων. Συνεχίζουμε να επενδύουμε σταθερά σε νέες τεχνολογίες και στην ψηφιοποίηση, βελτιώνοντας έτσι, δραστικά και το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα.
Αποτελούμε το κορυφαίο ναυτιλιακό έθνος και διακρινόμαστε για την εξαιρετική ανθεκτικότητα και προσαρμοστικότητα, στα δεδομένα της κάθε νέας εποχής. Με πίστη στην ιστορική μας υπεροχή και την ηγετική μας πορεία και τεχνογνωσία πλοηγούμαστε αποτελεσματικά στις προκλήσεις του σήμερα.
Μεταβατική εποχή
Ολόκληρος ο κόσμος, συμπεριλαμβανομένου και του κλάδου μας, βρίσκεται σε μια νέα, μεταβατική εποχή. Η πορεία μας προς ένα βιώσιμο μέλλον θέτει στο επίκεντρο την θωράκιση του ανθρωποκεντρικού χαρακτήρα της ναυτιλίας των Ελλήνων, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα μεγέθη εταιριών και κάθε τομέα ναυτιλιακής δραστηριότητας.
Η εύρυθμη λειτουργία του διεθνούς εμπορίου και, συνεπώς η παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη ναυτιλία. Επιπλέον, η μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι αδύνατη χωρίς τον κλάδο μας. Συνεπώς η ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας μας είναι ζωτικής σημασίας για την παγκόσμια κοινότητα.
Επιδίωξή μας είναι «επιχειρείν» και «ευ-ζην» να συνυπάρχουν αρμονικά.
Η σύμπλευση είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητάς μας. Τα Ποσειδώνια 2024 αποτελούν μια εξαιρετική ευκαιρία για την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ όλων των μελών του ναυτιλιακού οικοσυστήματος. Ας ενώσουμε όλοι τις δυνάμεις μας και ας συνεργαστούμε, λειτουργώντας εποικοδομητικά για ένα κοινό, καλύτερο μέλλον.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών