
Στη μέση της χειρότερης επιβράδυνσης των πωλήσεών της εδώ και δεκαετίες, βρίσκεται η Nike. Η εταιρεία αναμένεται να επιτύχει μόνο 1 τοις εκατό αύξηση στις ετήσιες πωλήσεις όταν θα παρουσιάσει τα οικονομικά της αποτελέσματα για το 2024 αυτόν τον μήνα, σημειώνουν οι FT.
Αν εξαιρέσουμε την πανδημία και την παγκόσμια οικονομική κρίση του 2009, αυτή θα ήταν η χειρότερη εμφάνιση της εταιρείας από το 1999. Η Nike πρέπει να επιστρέψει στις ρίζες της ως κατασκευαστής καινοτόμων υποδημάτων.
Nike: Η νίκη είναι το παν – Δρόμος μετ’ εμποδίων μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες
Η μετοχή, η οποία υποχώρησε σχεδόν 50 τοις εκατό από την κορύφωσή της το 2021, δείχνει πόσο έχει απομακρυνθεί η Nike. Μια αποτίμηση 25 φορές τα προθεσμιακά κέρδη είναι επίσης πολύ κάτω από τον μέσο όρο της πενταετίας που ήταν 33 φορές.
Ο ανταγωνισμός είναι ένα πρόβλημα. Οι προσεκτικοί καταναλωτές στις δύο βασικές αγορές της – τη Βόρεια Αμερική και την Κίνα – είναι ένα άλλο.
Ανεπαρκείς επενδύσεις
Αλλά η Nike έχει κάνει επίσης πολλά δικά της στρατηγικά λάθη: το κυριότερο μεταξύ αυτών είναι η υπερβολική εξάρτηση από τις πωλήσεις ρετρό αθλητικών παπουτσιών, η ανεπαρκής επένδυση και η καινοτομία σε νέα προϊόντα και η παραμέληση της αγοράς στίβου.
Υπό τον Τζον Ντοναχιού (John Donahoe), διευθύνοντα σύμβουλο από το 2020, η Nike έκλινε στη ρετρό τάση. Έχει αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των νέων εκδόσεων «Air Jordans» και «Air Force 1», τα τελευταία χρόνια. Η στρατηγική λειτούργησε στο βαθμό που η επωνυμία Jordan απέφερε έσοδα από χονδρική πώληση 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων το οικονομικό έτος 2023, ένα άλμα 29 τοις εκατό από το προηγούμενο έτος.
Η άλλη πλευρά είναι ότι η Nike διατρέχει τον κίνδυνο να κορεστεί η αγορά. Η αύξηση των πωλήσεων με γνώμονα τη σειρά Air Jordan έχει «τυφλώσει» τη Nike στον ανταγωνισμό στην κατηγορία των προϊόντων υψηλής απόδοσης, που απευθύνεται σε σοβαρούς αθλητές.
Ανταγωνιστές
Στο τρέξιμο, η Nike έχει χάσει έδαφος από τη Hoka. Τα παπούτσια τρεξίματος υψηλής απόδοσης, με την χαρακτηριστική γιγάντια σόλα τους, απέφεραν πωλήσεις άνω των 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι για τη μητρική εταιρεία Deckers Brands, αύξηση 28 τοις εκατό από το προηγούμενο έτος.
Στην On, μια πρωτοεμφανιζόμενη μάρκα από την Ελβετία, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά σχεδόν 50 τοις εκατό στα 1,8 δισ. SFr (2 δισ. $) πέρυσι. Οι μετοχές των Deckers και On αυξήθηκαν κατά 103 τοις εκατό και 44 τοις εκατό τον περασμένο χρόνο, σε σύγκριση με την πτώση της Nike κατά 17 τοις εκατό.
Με ετήσια έσοδα 51 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η Nike παραμένει μια από τις πιο αναγνωρίσιμες μάρκες καταναλωτών στον κόσμο. Τα κέρδη αυξάνονται και πάλι χάρη στη μείωση του κόστους αλλά η αντιμετώπιση νέων αντιπάλων που ξεκίνησαν θα απαιτήσει ταχύτερο ρυθμό αλλαγής.


Latest News

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Morgan Stanley: Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της Metlen στα 48 ευρώ
Κατά την Morgan Stanley η συνολική παραγωγή ενέργειας των 3,1 TWh παρουσίασε αύξηση 22% σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο

AXIA: Ελκυστικές οι ελληνικές τράπεζες - Οι νέες τιμές στόχοι [γραφήματα]
Στις προοπτικές των ελληνικών τραπεζών εστιάζει ανάλυση της ΑΧΙΑ - Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τους επενδυτές

Optima Bank για AKTOR Group: «Νέος παίκτης… με εμπειρία – Ήρθε για να μείνει»
O όμιλος AKTOR είναι ένα κορυφαίο και διαφοροποιημένο κατασκευαστικό συγκρότημα στην Ελλάδα, με σημαντική και αναπτυσσόμενη παρουσία στην ΝA Ευρώπη, σημειώνει η Optima Bank

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

JP Morgan για ΟΠΑΠ: Στα 22,5 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο για τη μετοχή
Μετά από μια πολύ ισχυρή χρονιά το 2024, ο ΟΠΑΠ ξεκινά με ακόμη ένα δυνατό τρίμηνο σημειώνει η JP Morgan για τον ΟΠΑΠ

Στο 1,5 δισ. τα έσοδα της Metlen για το α΄ τρίμηνο - Το ορόσημο του Λονδίνου
«Η χρονιά που διανύουμε σηματοδοτεί ένα ορόσημο για τη METLEN στο Λονδίνο», τόνισε ο πρόεδρος και CEO της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος