
Κάθε λιμάνι και… κίνδυνος για τους πλοιάρχους της ακτοπλοΐας που έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με σοβαρά προβλήματα σχεδόν σε όλα τα λιμάνια της χώρας. Η Πανελλήνια Ενωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ) έδωσε στη δημοσιότητα την ετήσια έκθεση για την κατάσταση των ελληνικών λιμανιών και προτείνει μέτρα και παρεμβάσεις σε καθένα εξ αυτών προκειμένου να γίνουν πιο ασφαλή για επιβάτες, πληρώματα και πλοία.
Ορισμένες από τις επισημάνσεις τους σε ελληνικά λιμάνια είναι ενδεικτικές της κατάστασης που επικρατεί.
Ειδικότερα:
Βόλος
Κατασκευή σιδερένιας μεταλλικής προβλήτας μήκους 100 μέτρων, ώστε δύο πλοία να πρυμνοδετούν με ασφάλεια με όλους τους καιρούς.
ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις
Ζάκυνθος
Πρέπει να γίνει άμεσα εκβάθυνση στα επικίνδυνα αβαθή που υπάρχουν στο κέντρο του λιμένα.
Ηγουμενίτσα
Εκβάθυνση του διαύλου ειδικά μετά το δεύτερο ζευγάρι φωτοσημαντήρων. Βελτίωση του φωτισμού λιμένος κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Ηράκλειο
Η ράμπα φόρτωσης Νο. 2Δ χρήζει επισκευής, διότι έχει υποστεί εκτεταμένη καθίζηση.
Κάρπαθος
Διαπλάτυνση προβλήτας στα Πηγάδια προς βόρεια για ασφαλή πρόσδεση του πλοίου, όπως και στο Διαφάνι.
Κέρκυρα
Χρειάζεται να δημιουργηθεί άλλη μία υπερυψωμένη ράμπα για χρήση από τα μεγάλα πλοία, ώστε να μπορούν να πέφτουν ταυτόχρονα δύο πλοία.
Κυλλήνη
Ανακατασκευή της ράμπας Νο. 4 γιατί έχει διαβρωθεί, με αποτέλεσμα να μη «στρώνουν» οι καταπέλτες των πλοίων.
Μήλος
Επέκταση προβλήτας για την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση τουλάχιστον τριών πλοίων.
Μύκονος (νέο λιμάνι)
Συντήρηση όλων των προβλήτων καθώς έχουν καταστραφεί οι ράγες και το τσιμέντο.
Μυτιλήνη
Εκβάθυνση λιμενολεκάνης, δεν υπάρχει χαρτογράφηση από την υδρογραφική υπηρεσία στο σημείο όπου έγινε το νέο λιμάνι.
Νάξος
Η προβλήτα της Νάξου έχει υποστεί ζημιά στο κρηπίδωμα (μπλόκι) όπου βρίσκεται η μοναδική δέστρα όπου μπορεί να δεθεί ο κάβος.
Πάρος
Η προοδευτική αύξηση των πλοίων που προσεγγίζουν τον λιμένα της Παροικιάς κάθε χρόνο επιβάλλει την επέκταση νέων θέσεων προς ΒΔ.
Πειραιάς
Απαιτούνται πολλές παρεμβάσεις σε όλες τις πύλες, όπως τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων σε όλο το μέτωπο, ενίσχυση πυλώνα ηλεκτροφωτισμού (ενδιάμεσου κρηπιδώματος), αποκατάσταση φθορών, συντηρήσεις έδρασης μπιντών, τοποθέτηση στεγάστρων αναμονής επιβατών, άμεση αποκατάσταση ανωδομής (καθίζηση τμήματος κρηπιδώματος) κ.λπ.
Ραφήνα
Εκβάθυνση όλου του λιμένα και ιδιαίτερα στις προβλήτες Νο. 3, 4, 8, 9. Επιμήκυνση του ανεμοθώρακα έως τη γωνία της προβλήτας Νο. 13.
Σαντορίνη
Είναι επιτακτική ανάγκη για το νησί να βρεθεί μια εναλλακτική λύση σε περίπτωση αδυναμίας προσέγγισης των πλοίων, σε κάποια άλλη υπήνεμη από Δ-ΝΔ ανέμους τοποθεσία.
Σούδα
Η προβλήτα όπου ελλιμενίζεται το πλοίο έχει μήκος 160 μέτρα, ενώ το μήκος του πλοίου είναι 214 μέτρα, με αποτέλεσμα το πλοίο να βρίσκεται εκτεθειμένο και να κινδυνεύει σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Σχοινούσα
Ακρως επικίνδυνο λιμάνι, ειδικά με τους νότιους καιρούς.
Τήνος
Με τους βόρειους ανέμους υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να παρασυρθεί το εκάστοτε πλοίο επάνω στα ημιβυθισμένα μπλόκια. Κρίνεται απαραίτητη η επανεξέταση μελέτης κατασκευής νέου λιμενοβραχίονα.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)