
Η λαβή της Google στις business διαφημιστικής αναζήτησης, ύψους σχεδόν 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων, έχει αρχίσει να χαλαρώνει.
Εδώ και χρόνια, ο τεχνολογικός γίγαντας φαινόταν ανίκητος σε αυτόν τον τομέα που αποτελεί και το θεμέλιο της επιχείρησής του. Τώρα, οι αντίπαλοί του αρχίζουν να περιορίζουν το προβάδισμα αυτό και νέες προσφορές —που τροφοδοτούνται από την άνοδο της τεχνητής νοημοσύνης και τα κοινωνικά βίντεο— απειλούν να αναδιαμορφώσουν το τοπίο.
Το TikTok, η εξαιρετικά δημοφιλής πλατφόρμα σύντομων βίντεο, άρχισε πρόσφατα να επιτρέπει σε brands να έχουν στοχευμένες διαφημίσεις με βάση τα ερωτήματα αναζήτησης των χρηστών, «προκαλώντας» ευθέως τη βασική δραστηριότητα της Google.
Google: Πού αναζητά περισσότερη και πιο πράσινη ενέργεια
Αλλά και η Perplexity, μια startup αναζήτησης τεχνητής νοημοσύνης που υποστηρίζεται από τον Jeff Bezos , σχεδιάζει να παρουσιάσει διαφημίσεις αργότερα αυτόν τον μήνα κάτω από τις απαντήσεις που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη. Μέχρι τώρα, είχε έσοδα κυρίως από μια προσφορά συνδρομής 20 $ το μήνα που παρέχει πρόσβαση σε πιο ισχυρή τεχνολογία AI.
Tο μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50% το επόμενο έτος για πρώτη φορά σε πάνω από μια δεκαετία.
Όπως επισημαίνει η Wall Street Journal, οι νέες πρωτοβουλίες αυξάνουν την πίεση που ασκεί η Google από την άνοδο του Amazon.com , η οποία έχει πάρει ένα μέρος των δαπανών για διαφημίσεις αναζήτησης . Πολλοί καταναλωτές ξεκινούν αναζητήσεις προϊόντων στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.
Χάνει έδαφος η Google
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών eMarketer, το μερίδιο της Google στην αγορά των διαφημίσεων αναζήτησης των ΗΠΑ αναμένεται να πέσει κάτω από το 50% το επόμενο έτος για πρώτη φορά σε πάνω από μια δεκαετία.
Η Amazon αναμένεται να έχει το 22,3% της αγοράς φέτος, με ανάπτυξη 17,6%, σε σύγκριση με το μερίδιο 50,5% της Google και την ανάπτυξή της κατά 7,6%.
«Αυτός ο χώρος ήταν ώριμος για αναταράξεις εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα», δήλωσε ο Brendan Alberts, επικεφαλής αναζήτησης και εμπορίου στην εταιρεία αγοράς διαφημίσεων Dentsu.
Η Google παραμένει σε μια αξιοζήλευτη θέση: πολύ μπροστά από το πακέτο στην αγορά αναζήτησης, με πολλούς πόρους για να αντιμετωπίσει τις κινήσεις των αντιπάλων της. Ωστόσο, οι διαφημιστές είναι πρόθυμοι για περισσότερο ανταγωνισμό.
«Για πρώτη φορά σε πιθανώς 15 χρόνια, θα έχουμε βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις αντί της Google», δήλωσε ο Nii Ahene, βετεράνος στέλεχος ψηφιακής διαφήμισης.
Απαντήσεις και διαφημίσεις
Σύμφωνα με την WSJ η έκρηξη της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης μεταμορφώνει τα προϊόντα αναζήτησης, τα οποία θα προσφέρουν όλο και περισσότερο ολοκληρωμένες απαντήσεις σε ερωτήματα των χρηστών ή περιλήψεις των αποτελεσμάτων. Η Google την περασμένη εβδομάδα κυκλοφόρησε διαφημίσεις στις περιλήψεις που δημιουργήθηκαν από AI που άρχισε να τοποθετεί στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Οι διαφημίσεις θα εμφανίζονται αρχικά μόνο σε αναζητήσεις για κινητά στις ΗΠΑ, είπε η Google.
Σε ένα παράδειγμα του τρόπου εμφάνισης των νέων διαφημίσεων αναζήτησης, η Google έδειξε μια λίστα για ένα στυλό Tide που είναι διαθέσιμο στον ιστότοπο Albertsons σε μια επισκόπηση τεχνητής νοημοσύνης που απαντά στο ερώτημα “Πώς μπορώ να βγάλω ένα λεκέ από γρασίδι από τα τζιν;”
«Είμαστε σίγουροι για αυτήν την προσέγγιση για τη δημιουργία εσόδων από τις εμπειρίες μας που βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη», δήλωσε ο Brendon Kraham, αντιπρόεδρος της Google που επιβλέπει την επιχείρηση διαφημίσεων αναζήτησης. «Ήμασταν εδώ πριν πλοηγηθούμε σε τέτοιου είδους αλλαγές».
Λέξεις-κλειδιά TikTok
Η στόχευση είναι ένα λογικό βήμα για το TikTok. Μέχρι τώρα, η εταιρεία πρόσφερε στις επωνυμίες τη δυνατότητα εμφάνισης διαφημίσεων κοντά στα αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά οι διαφημιστές δεν μπορούσαν να στοχεύσουν τις διαφημίσεις τους με βάση τις λέξεις-κλειδιά στις αναζητήσεις των χρηστών.
Οι διαφημιστές εξακολουθούν να έλκονται από το TikTok λόγω της έντονης απήχησης της πλατφόρμας στους νεότερους ενήλικες – ενδιαφέρον που δεν έχει μειωθεί παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης των ΗΠΑ να αναγκάσει την εφαρμογή να διακόψει τους δεσμούς της με τον Κινέζο ιδιοκτήτη της ή να αντιμετωπίσει πιθανή απαγόρευση. Ενώ τα έσοδα του TikTok από τις διαφημίσεις στις ΗΠΑ αναμένεται να αυξηθούν κατά 38,1% φέτος, έχει μόνο μερίδιο 3,4% στην αγορά ψηφιακών διαφημίσεων των ΗΠΑ, σύμφωνα με το eMarketer.
Πολλοί διαφημιστές δοκίμασαν το νέο διαφημιστικό προϊόν του TikTok νωρίτερα φέτος. Ορισμένες επωνυμίες έπρεπε να δεσμεύουν τουλάχιστον 10.000 $ το μήνα και να συμμετέχουν για τουλάχιστον δύο μήνες, σύμφωνα με τους αγοραστές διαφημίσεων.


Latest News

Καταφύγιο... στην Ινδία αναζητά η Apple - Τι σχεδιάζει για τα iPhone
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Κίνας δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την Apple

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Πόσο κοστίζουν τα «ευχαριστώ» και «παρακαλώ» στο ChatGPT
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Όλτμαν, εξήγησε ότι η φράση «η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα» δεν ισχύει ακριβώς στην περίπτωση του ChatGPT.

Πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων σε Meta και Apple από την ΕΕ
Τα πρόστιμα θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν εντάσεις με τον Τραμπ, ο οποίος έχει απειλήσει με δασμούς χώρες που τιμωρούν τις αμερικανικές εταιρείες

Οι ψηφιακοί κίνδυνοι της AI για τη δημιουργία action figures και χαρακτήρων Ghibli
Οι εικόνες αυτές μπορεί να χρησιμοποιηθούν για περαιτέρω εκπαίδευση των μοντέλων AI ή ακόμα και να συμπεριληφθούν σε δημόσια datasets

SAP: Άνοδος 58% στα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας
Η μετοχή του γίγαντα λογισμικού SAP σημειώνει άνοδο 9,3% μετά την αύξηση των κερδών πρώτου τριμήνου

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

Γιατί η Samsung επιδιώκει τεχνολογική συμμαχία με κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ
Η πρωτοβουλία έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τη μετατόπιση του επιχειρηματικού στόχου της Samsung από ακόλουθο σε πρωτοπόρο

Η Silicon Valley θέλει να δημιουργήσει ρομποτικό στρατό για τους «καλούς τύπους» με σύμμαχο την ΑΙ
H Silicon Valley έχει κάνει σημαντική στροφή προς την άμυνα τα τελευταία χρόνια με επενδύσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων

Τι περιμένουν οι επενδυτές απο τον Ιλον Μασκ ;
Απαντήσεις για την πτώση των πωλήσεων αλλά και για την παραγωγή ενός φθηνότερου μοντέλου της Tesla αναμένουν οι επενδυτές