
Τη δημιουργία ενός συνεργατικού σχηματισμού, του λεγόμενου “Maritime Cluster” στον Πειραιά, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ανακοίνωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης, στην ομιλία του κατά την επετειακή εκδήλωση για τα 10 χρόνια από την ίδρυση της Hemexpo. H εκδήλωση πραγματοποιήθηκε χθες στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Μaritime Cluster: Χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ Ανταγωνιστικότητας
Όπως ανέφερε ο κ. Στυλιανίδης «είναι μία πρωτοβουλία χρηματοδοτούμενη από το ΕΣΠΑ Ανταγωνιστικότητας, με αρχικό προϋπολογισμό τα 25 εκατομμύρια ευρώ, η οποία θα συμβάλει στην οικονομική ενίσχυση των εγχώριων επιχειρήσεων του ναυτιλιακού εξοπλισμού και στοχεύει να βοηθήσει τις εταιρείες της Ηemexpo».
Παράλληλα, ο κ. Υπουργός ανέδειξε τον ρόλο και τη συμβολή της Ηemexpo στην ελληνική ναυτιλία εν γένει και ειδικότερα, δε, στην βιομηχανία του ναυτιλιακού εξοπλισμού. «Ο ναυτιλιακός εξοπλισμός αποτελεί θεμέλιο λίθο κάθε πλοίου και κάθε ναυτιλιακής δραστηριότητας και οι ελληνικές εταιρείες που αποτελούν την Ηemexpo, παρέχουν ολοκληρωμένες λύσεις που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του στόλου παγκοσμίως», υπογράμμισε στην ομιλία του. Και πρόσθεσε: «Η Ηemexpo έχει καθιερωθεί ως βασικός πυλώνας του ναυτιλιακού “cluster” και αποτελεί το συνδετικό κρίκο που μιλάει την ίδια γλώσσα με τους εκπροσώπους της ελληνικής ναυτιλίας.
Μέσα από τα επιτεύγματά της έχει αναδείξει τη δύναμη της συλλογικότητας και της καινοτομίας και συμβάλλει καθοριστικά στην πράσινη μετάβαση αλλά και στην διεθνή αναγνώριση των ελληνικών εταιρειών ναυτιλιακού εξοπλισμού».
Κλείνοντας ο κ. Στυλιανίδης, επισήμανε ότι η ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευής, με έμφαση στην ενεργειακή αναβάθμιση του υφιστάμενου στόλου και την κατασκευή νέων πράσινων πλοίων για την ελληνική ακτοπλοΐα, αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο αλλά και για τον ίδιο και δεσμεύθηκε πως θα υπάρχει συνεχής προσπάθεια, μέσω διαπραγματεύσεων με τους άλλους εταίρους και εντός των ευρωπαϊκών θεσμών, προκειμένου, όπως είπε, «να κερδίζουμε και να βελτιώνουμε την θέση μας και την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση σε συγκεκριμένους κλάδους».


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες