
Η επανάληψη ενός ταξιδιού στον φυσικό δορυφόρο της Γης, που έγινε πρώτη φορά πραγματικότητα το μακρινό 1969, βρίσκει άλλο ένα εμπόδιο καθώς η NASA αναβάλει την πρώτη της προσεδάφιση στο φεγγάρι εδώ και περισσότερα από 50 χρόνια κατά αρκετούς μήνες έως το 2027, καθώς οι μηχανικοί της υπηρεσίας αγωνίζονται να διορθώσουν κρίσιμα ζητήματα ασφάλειας με το υλικό και να προσαρμόσουν τα σχέδια που χρειάζονται για μελλοντικές πτήσεις.
Αξιωματούχοι της υπηρεσίας είπαν επίσης στους δημοσιογράφους την Πέμπτη ότι καθυστέρησαν μια πρόδρομη αποστολή που ονομάζεται Artemis II, η οποία θα στείλει ένα τετραμελές πλήρωμα να πετάξει στη Σελήνη, κατά επτά μήνες έως τον Απρίλιο του 2026. Αυτή η πτήση πρόκειται να μεταφέρει την πρώτη γυναίκα, το πρώτο έγχρωμο άτομο, και τον πρώτο μη Αμερικανό αστροναύτη κοντά στο φεγγάρι, σημειώνει το Bloomberg.
NASA: Στενός συνεργάτης του Μασκ ο νέος επικεφαλής
Οι καθυστερήσεις προγραμματισμού είναι οι τελευταίες σε ένα πρόγραμμα που πλήττεται από υπερβάσεις κόστους διαστημικών σκαφών και τεχνικά εμπόδια.
Η ανακοίνωση έρχεται μια ημέρα αφότου ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ όρισε τον αστροναύτη και δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία της SpaceX Τζάρεντ Άιζακμαν ως τον επόμενο επικεφαλής της NASA.
Τα συνεχιζόμενα προβλήματα της NASA
Οι κύριοι παράγοντες της καθυστέρησης είναι τα συνεχιζόμενα προβλήματα με τη θερμική ασπίδα του διαστημικού σκάφους Orion που κατασκευάστηκε από την Lockheed Martin. Η ασπίδα είναι απαραίτητη για την προστασία του πληρώματος από τις καυτές θερμοκρασίες όταν το όχημα επανέρχεται στην ατμόσφαιρα της Γης.
Κατά τη διάρκεια μιας μη επανδρωμένης αποστολής πρόβας τζενεράλε το 2022, κομμάτια της θερμικής ασπίδας αποκολλήθηκαν από την κάψουλα καθώς επέστρεφε στη Γη, εγείροντας ανησυχίες για την ικανότητά της να προστατεύσει την ζωή μελλοντικών πληρωμάτων.
Η υπηρεσία αποφάσισε μετά από εκτεταμένες δοκιμές να διατηρήσει την υπάρχουσα θερμική ασπίδα, αλλά να αλλάξει την τροχιά του οχήματος καθώς εισέρχεται στην ατμόσφαιρα της Γης, δήλωσε την Πέμπτη ο σημερινός επικεφαλής της NASA, Μπιλ Νέλσον. Για τις επόμενες αποστολές Artemis, το σκάφος θα αποκτήσει μια νέα θερμική ασπίδα.
Ο πύραυλος που ωθεί το σκάφος στο διάστημα, το Space Launch System της Boeing, είναι επίσης χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα.
Ο Νέλσον, ο οποίος χρησιμοποιεί συχνά δημόσιες εμφανίσεις για να τονίσει τον ανταγωνισμό στο διάστημα με την Κίνα, είπε επίσης στους δημοσιογράφους ότι η ημερομηνία στόχος του 2027 είναι ακόμη «πολύ μπροστά από την ανακοινωθείσα πρόθεση της κινεζικής κυβέρνησης» να προσγειώσει ανθρώπους στο φεγγάρι μέχρι το 2030.
Θα μπορέσει ο νέος επικεφαλής να προωθήσει την αποστολή;
Η διαστημική βιομηχανία βρίθει από ερωτήματα σχετικά με το εάν ο Άιζακμαν, ο οποίος, όπως και ο Τραμπ, έχει στενούς δεσμούς με τον Ίλον Μασκ της SpaceX και ήταν επικριτικός για το προβλεπόμενο κόστος της εκτόξευσης του πυραύλου SLS της Boeing, θα μπορούσε να επιχειρήσει να ωθήσει την Artemis μπροστά.
Ο Νέλσον είπε ότι δεν ανησυχούσε ότι η νέα διοίκηση θα καταργήσει το SLS υπέρ του Starship της SpaceX, το οποίο βρίσκεται ακόμη σε πρώιμη ανάπτυξη.
«Πρώτα απ’ όλα, υπάρχει ένα διαστημόπλοιο ικανό για μεταφορά ανθρώπων που πετά και έχει ήδη πετάξει πέρα από το φεγγάρι, μακρύτερα από οποιοδήποτε άλλο διαστημόπλοιο που μπορεί να φέρει άνθρωπο, και αυτό είναι το SLS σε συνδυασμό με το Orion», είπε ο Νέλσον.
Ο Νέλσον είπε ότι ήταν θεμιτό να αμφισβητηθεί εάν «θα ήταν ανάγκη ξαφνικά το Starship να αναλάβει τα πάντα».
Ο Νέλσον είπε ότι μίλησε με τον Άιζακμαν την Τετάρτη και ανυπομονεί να συναντηθεί μαζί του. Σχεδιάζει επίσης επαφές με την Πρόεδρο της SpaceX Γκουίνε Σότγουελ και την Blue Origin, την εταιρεία που υποστηρίζεται από τον πρόεδρο της Amazon Τζεφ Μπέζος.
Η SpaceX και η Blue Origin κατασκευάζουν ακάτους προσελήνωσης για το πρόγραμμα Artemis.


Latest News

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου