
Αλλάζει τις ισορροπίες στο χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας το μεγαντίλ μεταξύ της Honda και της Nissan. Οι δύο ιαπωνικές εταιρείες έβαλαν κι επίσημα εμπρός σχέδιο για τη συγχώνευσή τους έως το 2026, με στόχο να γίνουν η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο πίσω από την Toyota και τον όμιλο Volkswagen.
Στη συνεργασία αυτή αναμένεται να μπει και η Mitsubishi που διατηρεί πολύ στενές σχέσεις με Honda και Nissan. Η Nissan είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Mitsubishi με ποσοστό 24%. Βασικός μέτοχος της Nissan είναι η γαλλική Renault.
Βασικός στόχος σε αυτή τη φάση είναι να περάσουν οι παραδοσιακοί αυτοί παίκτες στην αντεπίθεση απέναντι στις κινεζικές εταιρείες και ειδικά της BYD αλλά και την αμερικανική Tesla, οι οποίες προχωρούν με γοργά βήματα στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών για ηλεκτρικά οχήματα.
Παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες από την Ευρώπη, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ δείχνουν να έχουν μείνει πίσω σε αυτή την κούρσα και τώρα πατάνε βαθιά το γκάζι για να προλάβουν τις εξελίξεις. Όπως άλλωστε παραδέχτηκε και το ίδιο το αφεντικό της πανίσχυρης Honda, Τοσιχίρο Μίμπε, εάν οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν αναπτύξουν μέσα στα αμέσως επόμενα χρόνια –έως το 2030- νέες τεχνολογίες και ικανότητες, τότε θα ηττηθούν κατά κράτος από τους κινέζους.
Τη Δευτέρα μετά από ημέρες φημών και δημοσιευμάτων στα διεθνή μέσα ενημέρωσης οι δύο ιαπωνικές εταιρείες υπέγραψαν συμφωνία να ξεκινήσουν συνομιλίες για συγχώνευση με στόχο η νέα οντότητα που θα δημιουργηθεί να είναι εταιρεία συμμετοχών.
Μια τέτοια συνέργεια θα δημιουργούσε κολοσσό με χρηματιστηριακή αξία 54 δις δολαρίων και συνδυασμένη ετήσια παραγωγή 7,4 εκατ. οχημάτων. Στόχος τους είναι τώρα να ολοκληρώσουν τις συνομιλίες για το ντιλ γύρω στον Ιούνιο του 2025 πριν δημιουργήσουν μια εταιρεία χαρτοφυλακίου που θα τις «στεγάζει» μέχρι τον Αύγουστο του 2026.
Η Honda, η οποία έχει κεφαλαιοποίηση άνω των 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων, περίπου τετραπλάσια από εκείνη της Nissan, θα διορίσει την πλειοψηφία του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, ανέφεραν οι διοικήσεις τους από το Τόκιο. Οι δύο εταιρείες θα στοχεύουν σε συνδυασμένες πωλήσεις 30 τρισεκατομμυρίων γιεν (191 δισεκατομμύρια δολάρια) και λειτουργικά κέρδη άνω των 3 τρισεκατομμυρίων γεν (19 δις δολάρια) μέσω της πιθανής συγχώνευσης, ανέφεραν επίσης οι εταιρείες.
Ήδη από το Μάρτιο και οι δύο εταιρείες είχαν ανακοινώσει ότι εξέταζαν το ενδεχόμενο συνεργασίας πάνω στην ηλεκτροκίνηση και την ανάπτυξη λογισμικού. Τον Αύγουστο είχαν διευρύνει τη συνεργασία τους στους τομείς αυτούς και με τη Mitsubishi Motors.
Το κυοφορούμενο ντιλ είναι το μεγαλύτερο μετά από αυτό του 2021 μεταξύ της Fiat Chrysler Automobiles και της PSA (Peugeot-Citroen)οι οποίες συγχωνεύτηκαν για να δημιουργήσουν τη Stellantis. Εκείνο ήταν ντιλ αξίας 52 δις δολαρίων.
Τα προβλήματα της Nissan
Η Honda βρίσκεται σε πολύ ισχυρότερη θέση οικονομικά τα τελευταία χρόνια από τη Nissan, αφού η τελευταία αντιμετώπισε πολλές προκλήσεις. Το ντιλ «δεν αποτελεί διάσωση της Nissan», σχολίασε κατά τη διάρκεια των ανακοινώσεων ο Τοσιχίρο Μπίμπε της Honda. Προσέθεσε ότι η οικονομικής ανάκαμψη της Nissan είναι «προαπαιτούμενο», όπως το χαρακτήρισε, για τη συγχώνευση.
Λόγω της πρωτοκαθεδρίας της Honda στα οικονομικά, τον πρώτο λόγο στον ορισμό μελών του διοικητικού συμβουλίου του νέου ομίλου θα τον έχει η συγκεκριμένη εταιρεία, όπως αποφασίστηκε.
Αμφιβολίες για τη Nissan από τον πρώην CEO
Από την πλευρά του το πρώην αφεντικό του ομίλου Renault-Nissan-Mitsubish, Κάρλος Γκον, εξέφρασε αμφιβολίες για το κατά πόσο θα υπάρξει συγχώνευση και όχι εξαγορά της Nissan.
Ο Γκοσν είναι φυγόδικος στο Λίβανο μετά τη μυθιστορηματική απόδρασή του από την Ιαπωνία το 2019 μέσα σε θήκη μουσικών οργάνων για να μην δικαστεί για κατάχρηση εμπιστοσύνης μετά από προσφυγή της Nissan. Από εκεί σε διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου παρουσίασε διαφορετική άποψη. Όπως είπε, δεν πιστεύει ότι η συμμαχία Honda-Nissan θα έχει επιτυχία καθώς οι δύο εταιρείες δεν συμπληρώνουν η μια την άλλη, αλλά η Nissan έχει πολλά προβλήματα. Επίσης χαρακτήρισε τις κινήσεις της Nissan ως κινήσεις απελπισίας.


Latest News

Ο Τραμπ υποστηρίζει ότι μίλησε με τον Σι αλλά το Πεκίνο διαψεύδει - «Κλείσαμε 200 εμπορικές συμφωνίες»
Ο Τραμπ υποστηρίζει ότι μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ανακοινωθούν πολλές εμπορικές συμφωνίες

Χόλτσμαν (ΕΚΤ): Αποπληθωριστικές εως τώρα οι πιέσεις των δασμών στην ΕΕ
Το «γεράκι» της ΕΚΤ, Ρόμπερτ Χόλτσμαν, δήλωσε ότι συμφωνεί με την Κριστίν Λαγκάρντ ως προς το ότι οι δασμοί ήταν αποπληθωριστικοί έως τώρα στην ΕΕ

Οι δασμοί στα εισαγόμενα φάρμακα θα αυξήσουν τις τιμές τους στις ΗΠΑ κατά 51 δισ. δολ. ετησίως
Οι ΗΠΑ εισήγαγαν το 2023 φαρμακευτικά προϊόντα συνολικής αξίας 203 δισεκατομμυρίων δολαρίων απο την Ευρώπη

Πρώην υπάλληλος της Adidas διεκδικεί 6,2 εκατ. μετά από καταγγελία για ρατσιστική διάκριση
Η πρώην εργαζόμενη ισχυρίζεται ότι το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού της Adidas δεν ασχολήθηκε ουσιαστικά με την καταγγελία της

Δημοσκόπηση Bloomberg: Αυξάνονται οι πιθανότητες για ύφεση στις ΗΠΑ
Τι προβλέπει δημοσκόπηση του Bloomberg για την πορεία της οικονομίας των ΗΠΑ και την πολιτική που ακολουθεί ο αμερικανός πρόεδρος για τους δασμούς

ΔΝΤ για Υποσχάρια Αφρική: Αντοχή στην παγκόσμια αστάθεια με αύξηση εσόδων
Κατά το ΔΝΤ, 11 από τις 20 ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στον κόσμο θα βρίσκονται στην υποσαχάρια Αφρική

Απογειώθηκαν στα 7,25 δισ. ευρώ τα έσοδα τριμήνου της Safran
Τα ανεβασμένα έσοδα της Safran επηρεάστηκαν απο τις πωλήσεις σε ανταλλακτικά κινητήρων και τις υπηρεσίες

Τραμπ: Εκτελεστικό Διάταγμα για Εξόρυξη Βαθέων Υδάτων από τις ΗΠΑ
Η κυβέρνηση Τραμπ κινείται προς την παράκαμψη του οργάνου του ΟΗΕ που διέπει τον πυθμένα του ωκεανού και την εξόρυξη ορυκτών και μετάλλων σε διεθνή ύδατα

Ο Μιλέι χλευάζει τους οικονομολόγους καθώς το πέσο αψηφά τις προβλέψεις για απότομη πτώση
Το πέσο βρίσκεται πολύ πάνω από το κατώτερο όριο μετά τη μερική διακύμανση, αλλά παραμένει ασταθές

Εθνική Τράπεζα Ελβετίας: Όχι στο bitcoin ως συναλλαγματικό απόθεμα
Τι είπε για το Bitcoin ο διοικητής της Εθνικής Τράπεζας της Ελβετίας