
Η Air France-KLM είχε θετικές συζητήσεις με την πορτογαλική κυβέρνηση σχετικά με την πιθανή συμμετοχή της στην ιδιωτικοποίηση του αερομεταφορέα TAP και θα συμφωνούσε να διατηρήσει το εμπορικό σήμα, το δίκτυο και τις τοπικές θέσεις εργασίας της, δήλωσε την Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, Μπεν Σμιθ.
Ο ίδιος, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου αναφορικά με τα αποτελέσματα των επαφών, υπογράμμισε, ότι η Air-France KLM θα προχωρήσει με το συγκεκριμένο έργο εάν ο χρόνος και οι συνθήκες είναι κατάλληλες.
Ο γαλλο-ολλανδικός όμιλος, η Lufthansa και ο ιδιοκτήτης της British Airways, IAG, έχουν δείξει ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση ης TAP, την οποία η πορτογαλική κυβέρνηση δήλωσε ότι θέλει να πραγματοποιήσει εντός του τρέχοντος έτους.
Το χρονοδιάγραμμα της ιδιωτικοποίησης εξαρτάται από την πορτογαλική κυβέρνηση
«Οι συζητήσεις που έγιναν την περασμένη εβδομάδα ήταν πολύ θετικές από πολιτική άποψη. Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για αυτή τη συνεργασία να τεθεί σε εφαρμογή με τις δημόσιες ανακοινώσεις που έγιναν από τον (Γάλλο) πρόεδρο (Εμανουέλ) Μακρόν προς αυτή την κατεύθυνση», τόνισε χαρακτηριστικά ο Σμιθ.
Το χρονοδιάγραμμα και οι πρωτοβουλίες της Air France-KLM
Το χρονοδιάγραμμα της ιδιωτικοποίησης εξαρτάται από την πορτογαλική κυβέρνηση, είπε ο Σμιθ, προσθέτοντας ότι η Air France-KLM είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις για τη διατήρηση της επωνυμίας και του δικτύου του TAP, καθώς και τη διασφάλιση των τοπικών ειδικευμένων θέσεων εργασίας.
Η γαλλο-ολλανδική αεροπορική εταιρεία προσκλήθηκε να συμμετάσχει στην υπερατλαντική κοινοπραξία μεταξύ της United Airlines και της Lufthansa και στοχεύει να δημιουργήσει μια εταιρική σχέση με την TAP και όχι μια πλήρη συγχώνευση, προκειμένου να αποφύγει το «ανακριτικό μάτι» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, υπογράμμισε ο CEO.
Η τρέχουσα στάση της Επιτροπής για τις συμφωνίες συγχωνεύσεων βαραίνει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών, υποστήριξε ο Σμιθ, προσθέτοντας ότι ο γαλλο-ολλανδικός όμιλος δεν έχει μιλήσει με το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ για την TAP Portugal.
Οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές έχουν δηλώσει ότι ανησυχούν ότι μεγάλες εξαγορές θα οδηγήσουν σε υψηλότερες τιμές για τα αεροπορικά εισιτήρια για τους καταναλωτές.
Τα σχέδια της κυβέρνησης για την TAP
Η TAP συγκαταλέγεται μεταξύ μιας μικρής ομάδας κρατικών αερομεταφορέων που εξακολουθούν να είναι προς εξαγορά στην Ευρώπη, μια περιοχή που σήμερα κυριαρχείται από τους τρεις μεγάλους ομίλους αερομεταφορέων. Η Lufthansa ολοκλήρωσε τον Ιανουάριο την εξαγορά μειοψηφικού μεριδίου του ιταλικού αερομεταφορέα ITA Airways, ενώ η Air France-KLM αγόρασε πέρυσι μερίδιο της SAS AB.
Ο πρωθυπουργός Λουίς Μοντενέγκρο, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του τον Απρίλιο, δήλωσε ότι η κυβέρνηση θέλει να διατηρήσει τον κόμβο της αεροπορικής εταιρείας στη Λισαβόνα, καθώς και δρομολόγια που είναι στρατηγικής σημασίας για τη χώρα.
Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε ως στόχο να πουλήσει τουλάχιστον το 51% του αερομεταφορέα σε ένα σχέδιο ιδιωτικοποίησης που είχε ανακοινωθεί το 2023. Με την πιθανή πώληση ενός μειοψηφικού μεριδίου, ο Μοντενέγκρο θα μπορούσε να παρακάμψει την αντιπολίτευση στο κοινοβούλιο που διαφορετικά θα απειλούσε ένα σχέδιο πώλησης πλειοψηφικού μεριδίου.
Εκτός από τη μεταφορά τουριστών που επισκέπτονται την Πορτογαλία σε μεγαλύτερο αριθμό, οι πτήσεις του TAP συνδέουν μια παγκόσμια διασπορά πολιτών της χώρας και συνδέουν επίσης την ηπειρωτική χώρα με τα αρχιπελάγη Μαδέρα και Αζόρες στη μέση του Ατλαντικού.
Η πορτογαλική αεροπορική εταιρεία διοικείται από τον διευθύνοντα σύμβουλο Λουίζ Ροντρίγκεζ και μετέφερε 16 εκατομμύρια επιβάτες πέρυσι, μια αύξηση 1,6% από το 2023.


Latest News

Ο πυρετός του χρυσού στην Κίνα - Οι μικροεπενδυτές και οι προειδοποιήσεις των αρχών
Γιατί οι Κινέοι δανείζονται ή βάζουν τις αποταμιεύσεις τους στον χρυσό

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια