
Η αργή μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλάζει τις προτεραιότητες της Audi και πλέον η εταιρεία επανεξετάζει το σχέδιό της να σταματήσει την εισαγωγή νέων μοντέλων βενζίνης από το 2026.
Η βαυαρική εταιρεία, η οποία ανήκει στον Όμιλο Volkswagen, δήλωσε την Τρίτη ότι δεν ήταν πλέον βέβαιο ότι θα εκπληρώσει τον προηγούμενο στόχο να λανσάρει το τελευταίο της νέο αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2026 και να τερματίσει τις πωλήσεις τέτοιων οχημάτων εκτός Κίνας εντελώς έως το 2032, αναφέρουν οι Financial Times.
«Με τον καθυστερημένο μετασχηματισμό προς την ηλεκτρική κινητικότητα, πρέπει να αξιολογήσουμε αυτές τις ημερομηνίες και προθεσμίες», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Γκέρνοτ Ντόλνερ.
Μειωμένα κέρδη
Τα σχόλιά του έγιναν καθώς η Audi αποκάλυψε ότι τα λειτουργικά κέρδη πέρυσι μειώθηκαν κατά 38% από το 2023 στα 3,9 δισ. ευρώ, καθώς παρέδωσε 12% λιγότερα αυτοκίνητα στους πελάτες.
Ο όμιλος, ο οποίος περιλαμβάνει τις μάρκες Bentley, Lamborghini και Ducati, δήλωσε την Τρίτη ότι αναμένει το λειτουργικό του περιθώριο να ανακάμψει μέτρια φέτος, αυξάνοντας από 6 τοις εκατό πέρυσι σε ένα εύρος από 7 έως 9 τοις εκατό – έναντι 9 τοις εκατό το 2023.
Η εταιρεία, η οποία τα τελευταία χρόνια έχασε έδαφος στις σημαντικές κινεζικές και ευρωπαϊκές αγορές, δήλωσε ότι εξακολουθεί να έχει φιλοδοξίες να αναπτυχθεί στις ΗΠΑ παρά την επίθεση των δασμών.
Η Audi πρόσθεσε ότι τις επόμενες εβδομάδες θα αξιολογήσει πιθανά αντίμετρα, συμπεριλαμβανομένης της επιλογής μετακύλισης μεριδίου του πρόσθετου κόστους στους πελάτες.
Ο όμιλος, όπως και η μητρική Volkswagen, έχει πληγεί σκληρά από την αποδυνάμωση της ζήτησης για τα αυτοκίνητά του εν μέσω της δαπανηρής μετάβασης στα ηλεκτρικά οχήματα και του εντεινόμενου ανταγωνισμού από τις κινεζικές νεοσύστατες εταιρείες ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Η συμφωνία με το συμβούλιο εργαζομένων
Η εταιρεία με έδρα το Ίνγκολσταντ δήλωσε αργά τη Δευτέρα ότι κατέληξε σε συμφωνία με το ισχυρό συνδικάτο IG Metall για την απόλυση 7.500 θέσεων εργασίας στη Γερμανία έως το 2029. Η συμφωνία θα βασίζεται σε πακέτα εθελουσίας αποχώρησης και προσυνταξιοδοτήσεις, καθώς η Audi υποσχέθηκε στους εργαζομένους να μην απολύονται μέχρι το 2033.
Μετά από μήνες τεταμένων διαπραγματεύσεων, η συμφωνία θα γλιτώσει την Audi από τον κίνδυνο προσωρινών απεργιών που ταλαιπώρησαν πέρυσι τη VW, προτού η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης αποσυρθεί από τις απειλές για κλείσιμο πολλών εργοστασίων και λάβει άλλα μέτρα για τη μείωση της παραγωγικής ικανότητας, συμπεριλαμβανομένης της σταδιακής περικοπής 35.000 θέσεων εργασίας έως το 2035.
Η κρίση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας – τον μεγαλύτερο βιομηχανικό εργοδότη της χώρας – έχει κλονίσει το έθνος στον πυρήνα του, τροφοδοτώντας φόβους για υφέρουσα αποβιομηχάνιση στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.
Νέα μοντέλα
Η Audi έκλεισε τον περασμένο μήνα το 75 ετών εργοστάσιό της στις Βρυξέλλες που παρήγαγε το Q8 e-tron — το αυτοκίνητο που το 2018 έγινε το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Audi.
Ενώ η κυκλοφορία του Q8 e-tron ήταν αρχικά επιτυχής, η Audi έχασε γρήγορα τη δυναμική της στην άνοδο των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) καθώς η κυκλοφορία άλλων σημαντικών μοντέλων, όπως το Q6 e-tron, υπέστη καθυστερήσεις από την αποτυχημένη προσπάθεια της VW να αναπτύξει βασικό λογισμικό για την αυτοκινητοβιομηχανία.
Ωστόσο, ο CEO της εταιρείας είπε ότι η Audi θα έχει μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους «το νεότερο χαρτοφυλάκιο» μεταξύ των ανταγωνιστών της, μετά την κυκλοφορία περισσότερων από 20 νέων μοντέλων μέσα σε δύο χρόνια, όπως το Q6 e-tron και το Audi Q3.
Formula 1

Το μονοθέσιο της ελβετικής Sauber που πλέον δίνει το τιμόνι στην Audi
Παρά τις σημαντικές περικοπές κόστους της Audi στη Γερμανία, οι οποίες σύμφωνα με τον Ντόλνερ θα οδηγούσαν σε εξοικονόμηση ύψους 1 δισ. ευρώ μεσοπρόθεσμα, η εταιρεία παρέμεινε δεσμευμένη να ενταχθεί στη Formula 1 από το επόμενο έτος.
Η εμβέλεια και η δημοτικότητα του αθλήματος αυξάνονται σημαντικά», είπε το «αφεντικό» της Audi, προσθέτοντας ότι οι λόγοι πίσω από την απόφασή του το 2022 να αποκτήσει την ελβετική αγωνιστική ομάδα Sauber «εξακολουθούν να ισχύουν».


Latest News

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα