Τρόπους να αποφύγει τους αμερικανικούς δασμούς αναζητά η Honda, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας με βάση τις πωλήσεις .
Ειδικότερα, η ιαπωνική εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να μεταφέρει μέρος της παραγωγής αυτοκινήτων από το Μεξικό και τον Καναδά στις Ηνωμένες Πολιτείες, με στόχο το 90% των αυτοκινήτων που πωλούνται στη χώρα να κατασκευάζονται τοπικά.
Η Honda, σχεδιάζει να αυξήσει την παραγωγή οχημάτων στις ΗΠΑ έως και κατά 30% σε διάστημα δύο έως τριών ετών ως απάντηση στην απόφαση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλει φόρο 25% στα εισαγόμενα οχήματα, ανέφερε η η εφημερίδα Nikkei.
Η Honda αρνήθηκε να σχολιάσει, λέγοντας ότι οι πληροφορίες δεν ανακοινώθηκαν από την εταιρεία.
Τις εβδομάδες πριν τεθεί σε ισχύ η νέα αμερικανική εισφορά, το Reuters είχε ήδη αναφέρει ότι η Honda σχεδιάζει να κατασκευάσει την επόμενη γενιά του υβριδικού Civic στην αμερικανική πολιτεία της Ιντιάνα, αντί για το Μεξικό, για να αποφύγει πιθανούς δασμούς.
Η μεγαλύτερη αγορά της Honda
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν η μεγαλύτερη αγορά της Honda πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 40% των παγκόσμιων πωλήσεων. Η αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 1,4 εκατομμύρια οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων Acura, στις ΗΠΑ πέρυσι.
Εισήγαγε περίπου τα δύο πέμπτα αυτών των αυτοκινήτων από τον Καναδά ή το Μεξικό. Η καναδική ομοσπονδιακή υπουργός Καινοτομίας Ανίτα Ανάντ δήλωσε στο δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης X ότι η Honda “ανακοίνωσε ότι δεν έχουν ληφθεί τέτοιες αποφάσεις παραγωγής που να επηρεάζουν τις καναδικές δραστηριότητες”, προσθέτοντας ότι θα συναντηθεί με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Honda Canada.
Η Honda σημείωσε αύξηση 5% στις πωλήσεις στις ΗΠΑ με σχεδόν 352.000 οχήματα τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους.
Η εταιρεία θα μεταφέρει την παραγωγή του SUV CR-V από τον Καναδά στις ΗΠΑ και εκείνη του SUV HR-V από το Μεξικό στη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, σύμφωνα με τη Nikkei.
Για να αυξήσει την παραγωγή, η Honda εξετάζει το ενδεχόμενο να προσλάβει περισσότερους εργαζόμενους στις ΗΠΑ, ανέφερε η εφημερίδα. Ένα τέτοιο βήμα θα επέτρεπε στη Honda να περάσει σε σύστημα τριών βαρδιών από την εργασία σε δύο βάρδιες και να επεκτείνει την παραγωγή και τα Σαββατοκύριακα, πρόσθεσε η Nikkei.