Για την απόφαση της AS Company να ξαναελέγξει το θέμα των επενδύσεων στα τουριστικά της ακίνητα ώστε να είναι κερδοφόρα, μίλησε ο πρόεδρος του ΔΣ και διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Ευστράτιος Ανδρεάδης, κατά την ενημέρωση της αγοράς για τα ετήσια οικονομικά της αποτελέσματα, που πραγματοποιήθηκε χθες, 16 Απριλίου.

Γιατί πουλά τα ακίνητα η AS Company

Στο πλαίσιο αυτό, ο Απόστολος Πεταλάς, μη εκτελεστικός αντιπρόεδρος ΔΣ, διευκρίνισε πως «οι επενδύσεις της εταιρείας σε τουριστικά ακίνητα μπαίνουν σε άλλη τροχιά, καθώς τίθενται προς πώληση τα δύο εκ των τριών ακινήτων στην Κρήτη, αυτό στην Ελούντα και αυτό απέναντι από τη Σπιναλόγκα. Ενώ το τρίτο, στα Μάταλα ενδεχομένως να προοριστεί για σπίτια».

Υπενθυμίζεται πως το 2022 η εταιρεία αποφάσισε να επενδύσει μέρος της ρευστότητας της σε επενδυτικά ακίνητα που δύνανται να αξιοποιηθούν στον τομέα του τουρισμού, εκμεταλλευόμενη τα εγγενή πλεονεκτήματα της Ελλάδας, με αγορές γης σε περιοχές της Κρήτης, το συνολικό ύψος των οποίων ανήλθε μέχρι σήμερα σε 4,242 εκ.

Ενώ ο κ. Ανδρεάδης έδωσε τον τόνο για το πρώτο τρίμηνο του 2025, βλέποντας τις αντιστοιχίες μεταξύ των ετών στις 30/4 και εκτιμώντας πως θα κλείσουμε πάνω από την πρόβλεψη που έχουμε φέτος, πάνω από 10%».

«Τα παιδιά χάνονται πιο γρήγορα από το παιχνίδι», τόνισε ο κ. Ανδρεάδης.

Ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων

«Πετύχαμε ένα ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων 31,007 εκ., σημειώνοντας αύξηση 8,05% σε σχέση με το 2023», σημείωσε ο Παναγιώτης Παπασπύρου, οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, επισημαίνοντας την ισχυρή ανάπτυξη στη Ρουμανία και την ενίσχυση των πωλήσεων εξωτερικού κατά 6,2%.

«Τα κέρδη ανά μετοχή ορίστηκαν στο 0,3226 – οριακή μείωση 7% – εξαιτίας αυξημένων απαιτήσεων λόγω αυξημένου μάρκετινγκ και νέων συνεργασιών, που έβαλαν ωστόσο θεμέλια για το 2025. Η διοίκηση πιστή στη δέσμευσή της για 5% μέρισμα κάθε χρόνο, θα προτείνει στη ΓΣ ο,17 ευρώ ανά μετοχή».

«Είναι ιδιαίτερες προκλήσεις με τα Trumponomics, ωστόσο είμαστε αισιόδοξοι αφενός πως το συνολικό effect από την εξαγορά της Chicco θα είναι κερδοφόρο αγγίζοντας τα 2 εκατ., υπολογίζοντας πως σε 2 χρόνια θα έχει γίνει απόσβεση της επένδυσης. Αφετέρου πως φέτος έχουμε καλύτερο δολάριο -στο 1,13- αλλά και φθηνότερο κοντέινερ, οπότε θα παίξουν ρόλο στο μεικτό μας», πρόσθεσαν ο κ. Πεταλάς και ο κ. Παπασπύρου.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα, τα ταμειακά διαθέσιμα, οι επενδύσεις σε εύλογη αξία και η αξία των επενδυτικών ακινήτων διαμορφώθηκαν την 31.12.2024 σε €20,1 εκ., παρουσιάζοντας αύξηση κατά €1,78 εκ. σε σχέση με την αντίστοιχη ημερομηνία του 2023. AS company

«Πουλάμε και παιχνίδια πια – όχι μόνο παιχνίδια»

Για μια πολύ καλή χρονιά στις πωλήσεις, έκανε λόγο ο κ. Ανδρεάδης, αναφερόμενος στη στρατηγική επιλογή της εισόδου της εταιρείας στο κανάλι της βρεφανάπτυξης με την Chicco και την οργάνωση της εταιρείας πάνω σε αυτό το κομμάτι.

«Μια κατηγορία με μεικτά που δεν έχει μάθει η AS», σχολίασε σχετικά ο CEO της εταιρείας, υπογραμμίζοντας πως «το παιχνίδι δεν πουλά πια όπως παλιά, γι’ αυτό και έχουμε επεκταθεί σε gadget παιχνίδια, μπαίνοντας δυνατά στη ζωγραφική στα επιτραπέζια ενηλίκων, ενώ μόλις πριν από λίγες ημέρες λανσάραμε και άλλα δικά μας, ελληνικά, παιχνίδια και καλλυντικά με άξονα το παιδί».

«Τα παιδιά όμως χάνονται πιο γρήγορα από το παιχνίδι», τόνισε ο κ. Ανδρεάδης. «Από 6 ετών και πάνω, παίζουν με άλλα είδους παιχνίδια και όχι με οσα είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα, γι’ αυτό και αποφασίσαμε να εγκαινιάσουμε δικές μας κατηγορίες, ώστε να “βλέπουμε” και παραπάνω κοινό, όπως με τα επιτραπέζια ενηλίκων. Η απόδοσή τους είναι πολύ καλή, αν σκεφτεί κανείς πως πέρυσι κλείσαμε στο 39% με δικά μας προϊόντα, ενώ το πρώτο τετράμηνο δείχνει ότι θα ανέβουμε άλλες 5 μονάδες. Σε έναν κόσμο με υπογεννητικότητα, το να καταφέρουμε να αλλάξουμε ηλικίες από το 0-6 στο 18+ είναι πολύ σημαντικό».

Για να καταλήξει πως: «Μπήκαμε στη βρεφανάπτυξη -με τα brands Chicco, Boppy, Bébé Comfort και Safety First εντός του 2024-, έναν τομέα που μειώνεται, για λόγους στρατηγικής: γιατί όλοι οι παίκτες είναι μικροί, προβληματικοί και μη κερδοφόροι και πρέπει να ξεχωρίσουμε και εκεί. Στους υπόλοιπους τομείς, του παιχνιδιού, να τονίσουμε πως ο ανταγωνισμός είναι ο ίδιος, με λιγότερο τζίρο, καθώς έχουν μειωθεί οι πωλήσεις τους».

Η εξωστρέφεια

Η AS Company έχει παρουσία στη ρουμανική αγορά με δικά της προϊόντα σε ποσοστό που ξεπερνά του 50% και φαίνεται πως τα περιθώρια υπάρχουν. «Η θυγατρική μας εκεί με 4-5 άτομα προσωπικό, και όλες τις υποδομές να υπάρχουν στην Ελλάδα, πάει πολύ καλά, με στόχο να φτάσουμε τα 10 εκατ. την επόμενη τριετία. Σημαντική είναι η συνεργασία μας με το Jumbo -που συγκεντρώνει το 20% των πωλήσεών μας».

Ενώ στην Κύπρο, εμφάνισε μια μείωση στο 1,9 εκατ. κυρίως «λόγω της απόφασης των Public να απεμπλακούν από το 3PL εκεί και να μεταφέρει τα πάντα στην Ελλάδα», πρόσθεσε.

Για τη στόχευση και άλλων αγορών όμως, μίλησε ο κ. Ανδρεάδης, αναφερόμενος στην επιθυμία για εξαγωγές σε μεγάλες αγορές, όπως τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία και την Ισπανία. «Έχουμε αναθέσει το συγκεκριμένο έργο σε μια νέα ομάδα ανθρώπων, οι οποίοι θα προσεγγίσουν κατευθείαν retailers προκειμένου να έχουμε 5-6 πελάτες ακόμη και μέχρι τις αρχές του 2026».

Ενώ σχετικά με το franchise σε άλλες χώρες, σχολίασε πως το παιχνίδι γενικότερα πέφτει, οπότε ό,τι και να αποφασίσουμε να κάνουμε μέσα από τα δικά μας προϊόντα, χρ5ειάζεται οργάνωση και χρόνο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Cosmote Telekom: Αλλαγή εμπορικής ονομασίας μετά από 27 χρόνια
Επιχειρήσεις |

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια

«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ