Η μετονομασία του brand Cosmote ήταν θέμα χρόνου να γίνει και με την προχθεσινή του ανακοίνωση για την καθιέρωση του brand Cosmote Telekom ο Όμιλος ΟΤΕ άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην μακρόχρονη ιστορία του.
Καταρχήν επιλέχθηκε μία μάλλον ασφαλής οδός καθώς διατηρήθηκε στη νέα ονομασία το Cosmote που είναι ευρέως γνωστό στην Ελλάδα και για μεγάλη μερίδα των καταναλωτών συνώνυμο της κινητής τηλεφωνίας. Προφανώς μία απότομη απόσυρσή του να λειτουργούσε αρνητικά. Από την άλλη, το Telekom ή απλά Τ που προστέθηκε δεν ήταν κάτι εντελώς νέο αφού ήδη από το 2023 βρίσκεται στην πρόσοψη του μεγάρου της Κηφισίας, χρησιμοποιείται στο σύνολο της εταιρικής αλληλογραφίας ενώ η φράση «μέλος του Ομίλου Telekom» συνόδευε από καιρό παντού το brand Cosmote.
Επιπλέον, ξεκαθαρίστηκε ότι δεν αλλάζει η ονομασία της μητρικής εταιρείας, δηλαδή του Ομίλου ΟΤΕ. Ονομασίες υπηρεσιών, προϊόντων, καταστημάτων δεν αλλάζουν, εκτός βέβαια από το App της Cosmote που άλλαξε μερικές ώρες μετά τις σχετικές ανακοινώσεις…
Οι άνθρωποι του ΟΤΕ δηλώνουν ότι αποκτούν μια βεντάλια νέων δυνατοτήτων που θα τους επιτρέψουν να υλοποιήσουν τους βασικούς τους σχεδιασμούς
Αν διαβάσουμε «πίσω από τις γραμμές» των ανακοινώσεων και των επίσημων δηλώσεων αυτό που ο ΟΤΕ πετυχαίνει με την καθιέρωση του Cosmote Telekom είναι από τη μία να εισάγει στην ελληνική αγορά νέα προϊόντα και τεχνολογίες και από την άλλη να εξάγει δικά του προϊόντα και λύσεις στη διεθνή αγορά μέσω της παγκόσμιας παρουσίας της Telekom. Ας μην ξεχνάμε ότι ο ΟΤΕ δεν είναι πλέον ένας παραδοσιακός τηλεπικοινωνιακός πάροχος ή τουλάχιστον δεν είναι μόνο ένας τηλεπικοινωνιακός πάροχος: χαρακτηριστική η περίπτωση της πλατφόρμας Payzy που φέρει τον Όμιλο και στον τομέα των ηλεκτρονικών πληρωμών.
Άλλωστε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, το έχει δηλώσει ξεκάθαρα ουκ ολίγες φορές: «Θέλουμε ο Όμιλος ΟΤΕ να εξελιχθεί σε έναν από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης». Πλέον, φανερώνεται ένα μέρος των πλάνων, πάντα σύμφωνα με τα λεγόμενα Νεμπή: «Με την ένταξή μας στο οικοσύστημα του παγκόσμιου brand Telekom, εδραιώνουμε τη θέση μας ως μέλος ενός παγκόσμιου τηλεπικοινωνιακού Ομίλου, με κυρίαρχη παρουσία στην Αμερική και την Ευρώπη, με μεγάλη δύναμη και οικονομίες κλίμακας».
«Παράλληλα, αποκτάμε διεθνές αποτύπωμα, που δημιουργεί πρόσθετη αξία για τους πελάτες μας, τους ανθρώπους μας, αλλά και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, και μας διαφοροποιεί ακόμα περισσότερο από τον ανταγωνισμό», καταλήγει στην προχθεσινή του δήλωση Κώστας Νεμπής.
Ουσιαστικά οι άνθρωποι του ΟΤΕ δηλώνουν ότι αποκτούν μια βεντάλια νέων δυνατοτήτων που θα τους επιτρέψουν να υλοποιήσουν τους βασικούς τους σχεδιασμούς που έχουν ορίζοντα μέχρι το 2030. Καταρχήν πολύ σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν οι ανακοινώσεις για το λανσάρισμα νέων προϊόντων κα ιυπηρεσιών που διαθέτει η Telekom και που πλέον θα είναι διαθέσιμες και στην ελληνική αγορά.
Αυτό που μένει να φανεί, αφού αρχίσει να… ανοίγει η βεντάλια νέων συνεργειών της Cosmote Telekom, είναι πως θα αντιδράσουν οι υπόλοιποι παίκτες της αγοράς
Αυτά τα προϊόντα και οι υπηρεσίες θα μπορούσαν να είναι από αποκλειστικές συσκευές κινητής τηλεφωνίας μέχρι εφαρμογές που έχει αναπτύξει η Telekom, τόσο για τους πελάτες της όσο και για τους εργαζομένους της. Ας μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, όλες οι εταιρείες θέλουν να εντάξουν τέτοια εργαλεία στις λειτουργίες τους και επιπλέον ο Όμιλος ΟΤΕ ολοκληρώνει αυτή την περίοδο μεγάλο αριθμό έργων στον κλάδο του ICT (Ιnformation and Communication Technology).
Προφανώς ευκαιρίες συνεργασίας θα υπάρξουν και σε επίπεδο επέκτασης συνεργασιών. Αυτό είναι κάτι που έχει ήδη γίνει με χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα του Netflix που ενσωματώθηκε στην πλατφόρμα και της Cosmote TV, καθώς ο ΟΤΕ εκμεταλλεύτηκε ήδη υπάρχουσα συμφωνία με την Telekom δίνοντας τη δυνατότητα πληρωμής μέσω του λογαριασμού της Cosmote και προσφέροντας συνδυαστικά πακέτα με έκπτωση.
Αυτό που μένει να φανεί, αφού αρχίσει να… ανοίγει η βεντάλια νέων συνεργειών της Cosmote Telekom, είναι πως θα αντιδράσουν οι υπόλοιποι παίκτες της αγοράς, τόσο οι υφιστάμενοι όσο και οι δυνητικοί. Χαρακτηριστικό είναι ότι η Vodafone, ένας παραδοσιακός ανταγωνιστής του ΟΤΕ, έχει ανακοινώσει επενδύσεις ενός δισεκατομμυρίου ευρώ σε σύγχρονα δίκτυα μέχρι το 2029 ενώ συγχρόνως λανσάρει νέες υπηρεσίες και εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για επιχειρήσεις. Από την άλλη, νέοι παίκτες με χαρακτηριστικότερη την περίπτωση της ΔΕΗ αναμένεται να κάνουν ακόμη πιο αισθητή την παρουσία τους τόσο στις τηλεπικοινωνίες όσο και στην εγκατάσταση νέων data centers.