Amazon Prime Day: Μετρά απώλειες λόγω δασμών – Πώς αντιδρούν συνεργάτες κι έμποροι

Το διήμερο event που δημιουργήθηκε τον Ιούλιο του 2015, αποτελεί ένα μοναδικό εκπτωτικό φαινόμενο για την Amazon - κι όχι μόνο

Amazon Prime Day: Μετρά απώλειες λόγω δασμών – Πώς αντιδρούν συνεργάτες κι έμποροι

Τη λάμψη της φαίνεται πως θα χάσει φέτος η Prime Day της Amazon, καθώς αποδεικνύεται λιγότερο ελκυστική για τους πωλητές.

Ορισμένοι έμποροι τρίτων που προηγουμένως πωλούσαν αγαθά κατασκευασμένα στην Κίνα κατά τη διάρκεια της κορυφαίας εκπτωτικής εκδήλωσης της Amazon τον Ιούλιο, δεν συμμετέχουν φέτος ή μειώνουν την ποσότητα των εκπτωτικών εμπορευμάτων που προσφέρουν.

Όπως επισημαίνει το Reuters, η ανακοίνωση αυτή για την προγραμματισμένη υποχώρησή τους, η οποία δεν έχει εμφανιστεί σε τέτοια κλίμακα προηγουμένως, είναι ένας τρόπος για τους πωλητές να προστατεύσουν τα περιθώρια κέρδους εν μέσω του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας που προκλήθηκε από τους απότομους δασμούς που επέβαλε ο πρόεδρος των ΗΠΑ στα κινεζικά προϊόντα, σύμφωνα με τέσσερις εμπόρους και έξι συμβούλους που συμβουλεύουν συλλογικά εκατοντάδες πωλητές της Amazon.

Γιατί μένουν εκτός Prime Day

Αρκετοί από αυτούς θα παραλείψουν την Prime Day για πρώτη φορά από το 2020, κρατώντας ουσιαστικά τα εμπορεύματα που εισήγαγαν πριν τεθούν σε ισχύ οι δασμοί του Τραμπ στις 9 Απριλίου, για να τα πουλήσουν αργότερα σε κανονική τιμή. Οι δασμοί της Κίνας, οι οποίοι ανέρχονται στο 145%, θα υπερδιπλασιάσουν το κόστος των προϊόντων τους για τα νεοεισαχθέντα εμπορεύματα, καθιστώντας τα «απρόσιτα».

Παρομοίως, επιχειρήσεις που κατασκευάζουν προϊόντα στην Κίνα, αποφάσισαν επίσης να παραλείψουν την Prime Day φέτος, για να διατηρήσουν μέρος του αποθέματος που δεν έχουν πουλήσει στις ΗΠΑ, ώστε να διαθέσουν ό,τι μπορούν σε πολυκατατήματα όπως τα Macy’s και τα Bloomingdale’s, Dick’s Sporting Goods ή και σε μικρότερα, ανεξάρτητα καταστήματα, σε πλήρη τιμή ή με μικρότερες εκπτώσεις.

Άλλες πάλι έχουν βάλει μια άνω τελεία στην παραγωγή τους στην Κίνα και εργάζονται για να μεταφέρουν την παραγωγή στην Καμπότζη και το Βιετνάμ.

Η προθεσμία για την επιλογή συμμετοχής στην Prime Day λήγει στις 23 Μαΐου

Η σημασία της εκδήλωσης

Η Prime Day αποτελεί παραδοσιακά ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά γεγονότα της Amazon κάθε χρόνο, πίσω από την Black Friday και τη Cyber Monday.

Και ενώ η συμμετοχή είναι προαιρετική για τους πωλητές, η Amazon δαπανά εκατομμύρια για την προώθηση της Prime Day σε τηλεοπτικές διαφημίσεις και διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, λέγοντας στους πωλητές ότι θα επωφεληθούν, καθώς τα εμπορεύματά τους θα βρεθούν μπροστά σε μεγαλύτερο κοινό αγοραστών – η υπηρεσία Prime μετρά περίπου 200 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως.

Αυτό ακριβώς επισήμανε και ο Arun Sundaram, αναλυτής της CFRA Research: «Οι δασμοί στα εμπορεύματα των πωλητών φέρνουν την Amazon σε δύσκολη θέση για την Prime Day. Κι ενώ η ίδια η πλατφόρμα θα είναι μια χαρά, αισθάνομαι ότι για κάποιους από τους τρίτους πωλητές, το πλήγμα θα είναι μεγάλο».

Εκπρόσωπος της Amazon, ωστόσο, σημείωσε ότι υπάρχει «ισχυρή ανταπόκριση από τους συνεργάτες πώλησης στην Prime Day 2025».

Μια απόσυρση των εμπόρων τρίτων θα μπορούσε να σημαίνει λιγότερες αμοιβές και λιγότερα έσοδα από διαφημίσεις για την Amazon, καθώς και μια πιο περιορισμένη επιλογή εκπτωτικών ειδών. Τα προηγούμενα χρόνια η εκδήλωση δημιούργησε σημαντικές πωλήσεις και νέες συνδρομές Prime, οι οποίες κοστίζουν 14,99 δολάρια μηνιαίως ή 139 δολάρια ετησίως.

Η Prime Day ενισχύει γενικά την κερδοφορία των εμπόρων, δήλωσε ο Sundaram, επειδή υπάρχουν τόσες πολλές εκπτώσεις σε σύγκριση με μια κανονική ημέρα. Ο μέσος πωλητής της Amazon αποκομίζει περίπου 15% έως 20% μιας πώλησης ως κέρδος μετά το κόστος των πωληθέντων προϊόντων και τις αμοιβές της πλατφόρμας.

Η Amazon παίρνει προμήθεια 15% για κάθε μονάδα που πωλείται, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται οι αμοιβές που απαιτούνται για τη διαφήμιση και τη φιλοξενία εκπτώσεων κατά την Prime Day. Οι πωλητές πληρώνουν στην Amazon 1.000 δολάρια για να αναδειχθεί μια έκπτωση ως «Best Deal» ή 500 δολάρια για να αναδειχθεί ένα προϊόν ως «Lightning Deal», για παράδειγμα.

Το αποτύπωμα

Οι Αμερικανοί αγοραστές ξόδεψαν 14,2 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια της Prime Day πέρυσι, 11% περισσότερα από το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Adobe Analytics. Η Amazon δεν έχει ανακοινώσει την ακριβή ημερομηνία για την Prime Day, αλλά δήλωσε ότι θα διαρκέσει τέσσερις ημέρες τον Ιούλιο. Παρόλα αυτά, η προθεσμία για την επιλογή συμμετοχής λήγει στις 23 Μαΐου.

Δεν προέρχονται όλα τα εμπορεύματα της Amazon από τρίτους πωλητές. Έχει επίσης σχέσεις «πρώτου μέρους» με ορισμένους προμηθευτές, όπως τα παιχνίδια Hasbro, που αγοράζει απευθείας προϊόντα χονδρικής, χειριζόμενη η ίδια τις περισσότερες λεπτομέρειες πώλησης. Μεγάλο μέρος αυτού του αποθέματος κατασκευάζεται επίσης στην Κίνα.

Ο διευθύνων σύμβουλος Andy Jassy δήλωσε κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο CNBC στις 10 Απριλίου ότι πραγματοποιεί «στρατηγικές αγορές αποθεμάτων» και επαναδιαπραγματεύεται τους όρους για να διατηρήσει τις τιμές χαμηλές για τους αγοραστές εν μέσω των δασμών της Κίνας. Ανέφερε δε ότι αναμένει ότι οι πωλητές θα μετακυλήσουν το κόστος στους καταναλωτές αυξάνοντας τις τιμές.

Η Amazon έχει αρχίσει να ερευνά ορισμένους από τους μεγαλύτερους προμηθευτές της και τρίτους πωλητές για να δει πώς οι δασμοί επηρεάζουν τις επιχειρήσεις τους ενόψει της Prime Day, σύμφωνα με συμβούλους που συνεργάζονται με τους πωλητές της Amazon.

Οι τρίτοι πωλητές αντιπροσώπευαν σχεδόν το 62% των μονάδων που πωλήθηκαν το τέταρτο τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με την Marketplace Pulse.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο