Διαμάντια: Γιατί (δεν) είναι παντοτινά – Ο ρόλος των δασμών Τραμπ

Οι δασμοί Τραμπ, τεχνητοί πολύτιμοι λίθοι και ζήτηση στην Κίνα οδηγούν σε μεγάλη μείωση της ζήτησης

Διαμάντια: Γιατί (δεν) είναι παντοτινά – Ο ρόλος των δασμών Τραμπ

Οι δασμοί του Ντόναλντ Τραμπ έρχονται να πλήξουν και την αγορά στα φυσικά διαμάντια, η οποία αντιμετωπίζει ήδη τα τελευταία χρόνια σημαντικές προκλήσεις όπως είναι η μεγάλη στροφή των καταναλωτών σε τεχνητά διαμάντια και η μείωση της ζήτησης λόγω της πανδημίας αλλά και της επιβράδυνσης της ανάπτυξης της οικονομίας σε μεγάλες χώρες όπως η Κίνα.

Ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ περιλαμβάνει την επιβολή δασμών 10% σε εισαγωγές διαμαντιών, την ώρα που πολύτιμα μέταλλα όπως ο χρυσός και το ασήμι εξαιρούνται από δασμούς.

Βασικός παράγοντας της πρόκλησης των δασμών είναι ότι τα διαμάντια πρέπει να περάσουν από πολλές χώρες μέχρι να γίνουν τελικό προϊόν ως επεξεργασμένος πολύτιμος λίθος, ή κόσμημα -όπως τα δαχτυλίδια αρραβώνων

Με τις ΗΠΑ να είναι η μεγαλύτερη αγορά διαμαντιών στον κόσμο, αναλογώντας στο 50% της παγκόσμιας ζήτησης σε έναν κλάδο που κάνει ετήσιους τζίρους 82 δις δολαρίων, οι αποστολές διαμαντιών στη χώρα εκτιμάται ότι κυμαίνονται πλέον στο ένα έβδομο την κανονικής ζήτησης, σύμφωνα με στοιχεία των Financial Times.

Απαιτείται συνεχής διακίνηση μεταξύ χωρών

Βασικός παράγοντας της πρόκλησης των δασμών είναι ότι τα διαμάντια πρέπει να περάσουν από πολλές χώρες μέχρι να γίνουν τελικό προϊόν ως επεξεργασμένος πολύτιμος λίθος, ή κόσμημα -όπως τα δαχτυλίδια αρραβώνων. Η διαδρομή ενός φυσικού διαμαντιού ξεκινά από παραγωγές χώρες όπως η Μποτσουάνα, περνά από κέντρα εμπορίου πολύτιμων λίθων όπως το Ντουμπάι, από κέντρα επεξεργασίας όπως η Ινδία, από κέντρα εμπορίου όπως το Βέλγιο και καταλήγει σε χώρες όπως οι ΗΠΑ. Μόνο στην Ινδία γίνεται η επεξεργασία και ειδικά το γυάλισμα του 90% των διαμαντιών από όλο τον κόσμο. Με τον εμπορικό πόλεμο να κυμαίνεται σε παγκόσμιο επίπεδο, με τον τρόπο αυτό αυξάνεται η πιθανότητα να επιβληθούν επιπλέον δασμοί, ειδικά από τις ΗΠΑ.

Η πιστοποίηση στις ΗΠΑ

Επιπλέον κίνδυνος για δασμούς είναι το γεγονός επίσης ότι οι ΗΠΑ παρέχουν με ειδικά κέντρα πιστοποιήσεις για την ποιότητα των διαμαντιών, οπότε τέτοιοι πολύτιμοι λίθοι μπορεί να χρειαστεί να καταλήξουν στη χώρα χωρίς να είναι αυτή ο τελικός προορισμός. Η μεγαλύτερη υπηρεσία τέτοια πιστοποίησης είναι το Gemological Institute of America με έδρα την Καλιφόρνια, δείχνουν τα στοιχεία των FT.

Ο ανταγωνισμός από τα τεχνητά διαμάντια

Μέσα σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και ο ήδη υπάρχον ανταγωνισμός από τα τεχνητά διαμάντια, των οποίων η τεχνολογία κατασκευής έχει προχωρήσει τόσο πολλοί που πλέον τα προτιμούν πολλοί περισσότεροι αγοραστές από όσο στο παρελθόν.

Οι τιμές τους επιπλέον είναι πολύ χαμηλότερες. Πλέον πολλοί καταναλωτές συνειδητοποιούν ότι μπορούν να αγοράσουν τεχνητά διαμάντια που είναι οπτικά ίδια με τα φυσικά αλλά σε πολύ χαμηλότερη τιμή. Για το λόγο αυτό το 50% των δαχτυλιδιών αρραβώνων με διαμάντια που πωλούνται στις ΗΠΑ είναι με τεχνητές πέτρες σύμφωνα με στοιχεία της Rapaport.

Αυτό αφορά και άλλα κοσμήματα με πολύτιμες πέτρες. Με βάση παράδειγμα από τον εξειδικευμένο σε οικονομικά θέματα ιστότοπο Marketplace.org, ένα ζευγάρι σκουλαρίκια με φυσικά διαμάντια 1 καρατίου -που είναι περίπου το μέγεθος μιας γόμας στο πίσω μέρος μολυβιού- κοστίζει περισσότερα από 3.000 δολάρια. Μια αντίστοιχη έκδοση του κοσμήματος με τεχνητά διαμάντια κοστίζει περίπου 800 δολάρια. Αυτό έκανε την καταναλωτική ζήτηση να εκτοξευτεί στα ύψη και νεοσύστατες επιχειρήσεις εργαστηρίων παραγωγής τεχνητών διαμαντιών να αρχίσουν να εμφανίζονται σε όλο τον κόσμο. Σήμερα η τιμή των διαμαντιών εργαστηρίου είναι 80% χαμηλότερη από ό,τι το 2019 και βρίσκεται ελάχιστα πάνω από το κόστος παραγωγής, σημειώνεται. Μάλιστα πολλές εταιρείες τεχνητών διαμαντιών δεν μπορούν να αντέξουν τον εσωτερικό ανταγωνισμό και κλείνουν.

Ο παράγοντας Κίνα

Η μείωση στη ζήτηση από την Κίνα αποτελεί τον τρίτο βασικό παράγοντα που έχει πλήξει την εν λόγω αγορά. Οι οικονομικές προκλήσεις στην Κίνα, όπως η επιβράδυνση της ανάπτυξης, η κρίση των ακινήτων και η πτώση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης έχουν προκαλέσει απότομη συρρίκνωση στην αγορά ειδών πολυτελείας. Σε αυτή την αγορά είναι και τα διαμάντια.

OT Originals

Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο