Να παραμείνει προσηλωμένη στο σχέδιο αλλαγής και ανάπτυξης που έχει ξεκινήσει την τελευταία διετία, στοχεύει η Apivita, διατηρώντας σταθερά στο πλάνο για το 2025 την σημαντική αύξηση των μεριδίων της στη διεθνή αγορά αλλά και την ώθηση στην κερδοφορία της μέσω της περαιτέρω ισχυροποίησης της εξαγωγικής της δραστηριότητας.
Αυτά επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας υπό τον Marc Toulemonde στις οικονομικές καταστάσεις του 2024 που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ, τονίζοντας πως «οι προοπτικές του κλάδου είναι ευοίωνες και για το νέο έτος η διοίκηση εκτιμά ότι θα επιτύχει μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης αξιοποιώντας τις επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο και το τρέχον έτος και παράλληλα εκμεταλλευόμενη το διευρυμένο δίκτυο του ομίλου στο εξωτερικό, ώστε να εδραιωθεί σε περισσότερες χώρες».
Οι αλλαγές
Υπενθυμίζεται πως τον Ιούλιο του 2023, η Apivita ως θυγατρική του ισπανικού ομίλου Puig, καλωσόρισε τον νέο της CEO, Marc Toulemonde, στις εγκαταστάσεις της στο Μαρκόπουλο, ο οποίος χάρη στη μεγάλη εμπειρία του στον χώρο των καλλυντικών -επί τουλάχιστον 20 χρόνια στη L’Oreal-, ήρθε με νέες ιδέες για να δώσει ώθηση στα επιχειρηματικά πλάνα της εταιρείας.
Την ίδια χρονιά, τον Οκτώβριο, ξεκίνησε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Μαρκόπουλο η παραγωγή προϊόντων άλλων συνδεδεμένων εταιρειών του ομίλου.
Ένα χρόνο μετά ολοκληρώθηκε η αλλαγή και του εγχώριου διανομέα, ολοκληρώνοντας έτσι ένα πλάνο αναδιάρθωσης των logistics της εταιρείας που είχε ξεκινήσει από το 2022 με στόχο την βελτίωση τόσο της ταχύτητας όσο και της ποιότητας υπηρεσιών διανομής και αποθήκευσης.
Και όλα αυτά, χωρίς να σταματά η προσπάθεια εισόδου σε νέες διεθνείς αγορές, μετά τις προσπάθεις για Τσεχία, Σερβία, Βραζιλία, Κίνα, Ουγγαρία, Γαλλία, Χιλή και άλλες, αναπτύσσοντας νέα πρωτοποριακά προϊόντα και βελτιώνοντας την ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών με τελικό στόχο την διεθνή ανάπτυξη και την ενίσχυση της εξωστρέφειας της εταιρείας.
Συνεχίζοντας στο περσινό πνεύμα, η Apivita προχώρησε το 2024 σε σημαντικές οργανωτικές αλλαγές και στρατηγικές επενδύσεις, όπως η μετάβαση σε νέο σύστημα διαχείρισης αποθήκης μέσω 3PL συνεργάτη, η υλοποίηση σύγχρονου ERP συστήματος και η αναδιοργάνωση της εξαγωγικής δραστηριότητας μέσω του διεθνούς δικτύου του ομίλου. «Οι παραπάνω ενέργειες ενισχύουν τις υποδομές της εταιρείας και αναμένεται να συμβάλουν θετικά στην αποδοτικότητα και την κερδοφορία της τα επόμενα έτη», σημειώνεται.
Η εταιρεία σύμφωνα με την Έκθεση Διαχείρισης παρέμεινε κερδοφόρα και θα συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία, ακολουθώντας την τάση του προηγούμενου έτους
Οι επιδόσεις
Ήταν η ίδια η εταιρεία που εξαγοράστηκε τον Μάρτιο του 2017 από τον ισπανικό όμιλο, που είχε χαρακτηρίσει τότε το συγκεκριμένο οικονομικό έτος ως «χρονιά γεμάτη αλλαγές» αφού κατάφερε να τις αντιμετωπίσει, να εμφανίσει αύξηση 14% στον κύκλο εργασιών και 28% στα κέρδη.
Ο οικονομικός απολογισμός του 2024 δεν ακολούθησε το ίδιο τέμπο, ωστόσο εμφάνισε αύξηση 2% κυρίως λόγω περιορισμένης ανάπτυξης στην Ελλάδα, αλλά και μείωσης της εξαγωγικής δραστηριότητας εξαιτίας της αναδιάρθρωσης της επιχειρηματικής της δραστηριότητας στην Ασία.
Παρά τη χαμηλή αύξηση στις πωλήσεις, η εταιρεία -σύμφωνα με την Έκθεση Διαχείρισης- παρέμεινε κερδοφόρα και θα συνεχίσει την αναπτυξιακή της πορεία, ακολουθώντας την τάση του προηγούμενου έτους.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις ανήλθαν στα 59,12 εκατ. ευρώ από 57,88 εκατ. ευρώ στη χρήση 2023, ενώ τα προ φόρων κέρδη υποχώρησαν σε 566.982 ευρώ το 2024 έναντι 2,42 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά «γεγονός που οφείλεται κυρίως σε έκτακτες και μη επαναλαμβανόμενες δαπάνες». Ανάμεσά τους, και το εφάπαξ bonus στο προσωπικό, με αφορμή την επιτυχή IPO της μητρικής εταιρείας στο χρηματιστήριο της Ισπανίας.
Διατηρώντας τρία υποκαταστήματα-σημεία πώλησης των προϊόντων της στο κέντρος της Αθήνας (Σόλωνος 6), στη Θεσσαλονίκη (Εφταλιώτου 24) και στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, η Apivita παράγει στις βιοκλιματικές εγκαταστάσεις της πάνω από 300 φυσικά προϊόντα για την περιποίηση προσώπου, σώματος και μαλλιών, καθώς και αντηλιακής προστασίας. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην αγορά των φαρμακείων, του λιανεμπορίου, του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce), των ξενοδοχείων και των spa.

O CEO της Apivita, Marc Toulemonde
Οι δασμοί, η αβεβαιότητα και ένα μικρό… φως
Μπορεί τα αποτελέσματα του 2024 να έδειξαν μια μικρή αύξηση για τη μάρκα φυσικών καλλυντικών με τις ελληνικές ρίζες, ωστόσο ο ισπανικός μητρικός όμιλος κρατά σταθερά το βλέμμα του στραμμένο στην επιβολή των δασμών από τον πρόεδρο Τραμπ.
Όπως επισημαίνει η διοίκηση υπό τον Marc Toulemonde, «οι πρόσφατες αναταράξεις στις διεθνείς αγορές λόγω των αμερικανικών δασμών, οδήγησαν σε απώλειες 9,5 τρισ. δολαρίων αναδεικνύοντας τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα στο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον. Παρότι οι άμεσες επιπτώσεις για την Apivita εκτιμώνται ως περιορισμένες, καθώς οι πωλήσεις προς τις ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν μικρό ποσοστό του κύκλου εργασιών και δεν πραγματοποιούνται απευθείας αγορές πρώτων υλών από εκεί, η εταιρεία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις, καθώς οι έμμεσες επιδράσεις μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά τη ζήτηση και την σταθερότητα των αγορών στις οποίες δραστηριοποιείται».
Παρόλα αυτά, στην Έκθεση Διαχείρισης που συνοδεύει τις οικονομικές καταστάσεις που αναρτήθηκαν στο ΓΕΜΗ, γίνεται λόγος για το ενδεχόμενο οι κεντρικές τράπεζες να προχωρήσουν στη μείωση των επιτοκίων δανεισμού, προκειμένου να ενισχύσουν την οικονομική δραστηριότητα και να σταθεροποιήσουν τις αγορές. «Σε αυτή την περίπτωση, η εταιρεία ενδέχεται να ψφεληθεί από το μειωμένο κόστος χρηματοδότησης και την πιθανή ενίσχυση της καταναλωτικής ζήτησης».