Καθώς το TikTok επεκτείνεται δυναμικά στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, νέες έρευνες αποκαλύπτουν ότι ένας αυξανόμενος αριθμός χρηστών στις ΗΠΑ αξιοποιεί το TikTok Shop για τις αγορές του.
Τι αγοράζουν όμως και τι επηρεάζει τις αποφάσεις τους;
Το TikTok Shop κερδίζει έδαφος στις ΗΠΑ
Στην προσπάθειά του να εδραιωθεί πέρα από την ψυχαγωγία, το TikTok επενδύει όλο και περισσότερο στο εμπόριο. Σύμφωνα με νέα έρευνα της YouGov που διεξήχθη τον Μάιο του 2025, ένα σημαντικό ποσοστό Αμερικανών χρηστών του TikTok έχει ήδη αρχίσει να ψωνίζει από την ενσωματωμένη πλατφόρμα TikTok Shop.
Η έρευνα, που βασίστηκε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.070 ενηλίκων στις ΗΠΑ εστίασε στις αγοραστικές συνήθειες των χρηστών κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους: τι αγόρασαν, πόσα ξόδεψαν και ποιοι παράγοντες επηρέασαν τις επιλογές τους.
Ένας στους τρεις χρήστες έχει ήδη αγοράσει
Σύμφωνα με τα ευρήματα, περίπου το 30% των χρηστών του TikTok δήλωσε ότι έχει πραγματοποιήσει αγορά από το TikTok Shop τον τελευταίο χρόνο. Οι άνδρες ήταν ελαφρώς πιο ενεργοί αγοραστές (33%) σε σύγκριση με τις γυναίκες (28%).
Οι ηλικίες 35 έως 54 ετών αποτελούν την πιο ενεργή ηλικιακή ομάδα, με 41% να έχουν αγοράσει προϊόντα από την πλατφόρμα. Αντίθετα, το ποσοστό πέφτει στο 26% για τις ηλικίες 18-34 και στο 23% για άτομα άνω των 55 ετών.
Τι αγοράζουν;
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες είναι: ρούχα και παπούτσια (38%), ηλεκτρονικά και gadgets (35%), προϊόντα σπιτιού (33%), τρόφιμα και ποτά (32%), καλλυντικά και προϊόντα περιποίησης (24%), αξεσουάρ (19%), video games (18%), παιδικά παιχνίδια (14%).
Τι επηρεάζει τις αγορές;
Οι προσφορές και οι εκπτώσεις φαίνεται να είναι ο βασικότερος παράγοντας για την απόφαση αγοράς, με ποσοστό 52% να τις αναφέρει ως καθοριστικές. Ακολουθεί η διαφήμιση μέσα στην ίδια την εφαρμογή (45%), ενώ η ευκολία αγοράς και η ταχύτητα εξυπηρέτησης επηρεάζουν το 35% των χρηστών.
Οι αξιολογήσεις προϊόντων και οι κριτικές είναι επίσης σημαντικές (34%), όπως και τα αποκλειστικά ή μοναδικά προϊόντα (32%).
Αντιθέτως, οι προτάσεις από influencers ή διάσημους καταγράφουν μόλις 12%, δείχνοντας πως οι χρήστες δίνουν πλέον μεγαλύτερη έμφαση στην τιμή και την πρακτικότητα.
Πόσα ξοδεύουν οι αγοραστές;
Οι αγοραστές ξόδεψαν τα ακόλουθα ποσά: 22% ξόδεψαν κάτω από $25, 20% ξόδεψαν $25–$50, 18% ξόδεψαν $51–$100, 18% ξόδεψαν $101–$250, 20% ξόδεψαν $251–$500.
Μόλις 2% ξεπέρασαν τα $500.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι παρόλο που κυριαρχούν οι μικρές, παρορμητικές αγορές, δεν λείπουν και οι περιπτώσεις σημαντικών δαπανών.
Το TikTok Shop δεν είναι απλώς ένα ακόμη εργαλείο για scrolling και διασκέδαση – μετατρέπεται σε έναν ολοκληρωμένο εμπορικό εργαλείο που επηρεάζει τις καταναλωτικές συνήθειες των Αμερικανών, ιδίως όσων ανήκουν σε ηλικιακά ώριμες ομάδες.
Αν και η επιρροή των influencers έχει περιοριστεί, η δύναμη της προσφοράς και η ευκολία αγοράς αναδεικνύονται ως τα νέα «όπλα» του TikTok στο πεδίο του e-commerce.