Ανεβάζουν στροφές οι αλυσίδες αθλητικών, με τον ανταγωνισμό να «χτυπάει κόκκινο» ανάμεσα σε JD/Cosmos Sport, Intersport και τη νεοεισαχθείσα Foot Locker στην εγχώρια αγορά.
Οι Βρετανοί της JD και η Cosmos Sport
Η βρετανική αλυσίδα που κατέχει το 80% της ελληνικής Cosmos Sport και μαζί έχουν συνθέσει έναν δυναμικό αθλητικό πόλο ήδη από το 2022, «τρέχει» ένα φιλόδοξο πλάνο ανάπτυξης για την περίοδο 2025-2029 με άνοιγμα κατά μέσο όρο 10 νέων καταστημάτων ετησίως.
Ο όμιλος JD/Cosmos Sport, που αποκομίζει το 1/3 του τζίρου του από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις των brands του ομίλου, διαθέτει 96 καταστήματα εκ των οποίων τα 12 στην Κύπρο, διατηρώντας ένα ευρύ μείγμα από εμπορικές αλυσίδες (Cosmos Sport, Sneaker 10, JD Sports, Slam Dank, Random καθώς και τα αντίστοιχα ηλεκτρονικά sites), το οποίο απευθύνεται σε διαφορετικές ομάδες καταναλωτών.

Στις 31 Ιανουαρίου 2025 –όταν κλείνει η οικονομική του χρήση- ο όμιλος θα μετρά συνολικά 98 καταστήματα (σ.σ. ανοίγουν νέα καταστήματα σε Καβάλα και Σέρρες), με τα 14 από αυτά να φέρουν την ταμπέλα της βρετανικής φίρμας JD (τα 4 στην Κύπρο).
Συνολικά για το 2024 δημιουργήθηκαν 11 νέα σημεία πώλησης σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ 6 εκπτωτικά σημεία Sports Fashion μετατράπηκαν σε Cosmos Sport. Να σημειωθεί ότι το 2023 άνοιξαν συνολικά 17 καταστήματα όλων των αλυσίδων του JD/Cosmos Group.
Σύμφωνα με τον κύριο Τσικνάκη, εκπρόσωπο της κρητικής οικογένειας που ίδρυσε την Cosmos Sport το 1982 ξεκινώντας από ένα κατάστημα αθλητικών ειδών μόλις 40 τ.μ. στη Χερσόνησο, για το 2025 ο όμιλος έχει προγραμματίσει επενδύσεις περί τα 15 εκατ. ευρώ.
Ενώ για το 2026 δρομολογείται η δημιουργία ενός νέου μεγάλο logistics center στην Αττική.
Η Foot Locker και το… κενό
«Το κενό που έχουμε εντοπίσει στο χώρο του sport style (σ.σ. δηλαδή ρούχων και αξεσουάρ που έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα τόσο την αθλητική λειτουργικότητα όσο και τη μοντέρνα αισθητική) είναι κάτι που θα αναπληρωθεί με την Foot Locker», επισήμανε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του ομίλου Fourlis, Βασιλης Φουρλής, κατά την Τακτική Γενική Συνέλευση στις 20 Ιουνίου.
Μιλώντας προς τους μετόχους του ομίλου, ο κ. Φουρλής εξήγησε το πλάνο επέκτασης του δικτύου των Foot Locker στην Ελλάδα, με πενταπλασιασμό των σημείων του, ενώ σημείωσε και τη σημασία της εισόδου του brand σε τέσσερις νέες αγορές των Βαλκανίων.
«Σκοπός μας είναι να κάνουμε την αντεπίθεσή μας στην κατηγορία του sport style, καθώς εκεί παρατηρείται ότι οι ανταγωνιστές μας έχουν αφήσει αυτό το κενό. Ενώ όσον αφορά το performance, η απόδοσή μας πηγαίνει πολύ καλά. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι μόδες αλλάζουν, αυτό που μπορεί να ήταν σημαντικό δύο με τρία χρόνια, τώρα μπορεί να υποχωρεί αλλάζοντας και τις λοιπές ισορροπίες στην αγορά», συμπλήρωσε.

Αναφορικά με τα Foot Locker που ξεκίνησαν τον Απρίλιο -αφού ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση των 6 καταστημάτων της μητρικής τους σε Ελλάδα και Ρουμανία-, ο σχεδιασμός κάνει λόγο για 30 καταστήματα που έχει ανάγκη η ελληνική αγορά.
Βασική προτεραιότητα θα δοθεί στα σημεία εκείνα, όπου βρίσκεται το target group της Gen Z, όπως η Γλυφάδα, η Νέα Ερυθραία, ο Πειραιάς, το Smart Park, η Τσιμισκή. Ήδη στο άμεσο προσεχές διάστημα αναέμενεται να ανοίξει τις πόρτες του το επόμνο σημείο στο κέντρο της Λάρισας. Ενώ συνολικά, θα ανοίξουν 5-6 καταστήματα μέχρι το τέλος του έτους.
Σε επίπεδο εσόδων, μάλιστα, εκτιμάται ότι σε βάθος πενταετίας οι πωλήσεις θα φτάσουν στα 250 εκατ. ευρώ με τη λειτουργία 80 καταστημάτων. στις 8 χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης που ανέλαβε την ανάπτυξη της Foot Locker ο όμιλος Fourlis (Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία, Κύπρο, Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία και Μαυροβούνιο).
Και ο παράγοντας Intersport
Ο καταξιωμένος πλέον παίκτης στην αγορά λιανικού εμπορίου αθλητικών ειδών, Intersport -επίσης του ομίλου Fourlis- μετρά με τη σειρά του 5 νέα καταστήματα, 2 στην Ελλάδα (Μυτιλήνη και ΔΑΑ), 2 στη Ρουμανία και 1 στην Βουλγαρία. Συνολικά, στην ελληνική αγορά η αλυσίδα 65 σημεία.