Telekom: Ο Όμιλος ΟΤΕ στη νέα εποχή των διεθνών συμπράξεων

Ο Οικονομικός Ταχυδρόμος βρέθηκε στα κεντρικά γραφεία της αμερικανικής T-Mobile και πήρε μια... γεύση για την προοπτική που φέρνει το rebranding σε Cosmote Telekom για τον Όμιλο ΟΤΕ

Telekom: Ο Όμιλος ΟΤΕ στη νέα εποχή των διεθνών συμπράξεων
Άποψη των κεντρικών γραφείων της T-Mobile US στο Σιάτλ των Ηνωμένων Πολιτειών

Η αλήθεια είναι ότι το T (Telekom) είχε αναρτηθεί κάτω από το λογότυπο του Ομίλου ΟΤΕ στο Μέγαρο της Κηφισίας ήδη από το 2023, υποδηλώνοντας ότι πλέον ο μεγαλύτερος τηλεπικοινωνιακός πάροχος της χώρας έχει ενταχθεί σε μία πολύ ευρύτερη οικογένεια.

Η είσοδος της Telekom στη μετοχική σύνθεση του ΟΤΕ είχε πραγματοποιηθεί αρκετά χρόνια νωρίτερα, ήδη από το 2008, ωστόσο πρακτικά τίποτα δεν είχε αλλάξει στην εικόνα της εταιρείας όπως τη γνωρίζαμε.

Ήταν μόλις τον Μάιο του 2025 όταν έγινε η πολυαναμενόμενη κίνηση να αλλάξει το brand της εταιρείας και να γίνει Cosmote Telekom, ενώ λίγο αργότερα είχαμε και τις ανακοινώσεις σχετικά με το Magenta One, το πρώτο προϊόν υπό τη νέα εμπορική ονομασία.

Πόσο μεγάλη είναι η δεξαμενή διαθέσιμων προϊόντων και τεχνολογιών που θα έχει στη διάθεσή της η Cosmote Telekom;

Από την πρώτη στιγμή τα στελέχη του ΟΤΕ τόνιζαν με κάθε τρόπο ότι με την καθιέρωση του brand Cosmote Telekom ο Όμιλος θα μπορεί να εισάγει στην ελληνική αγορά νέα προϊόντα και τεχνολογίες και από την άλλη να εξάγει δικά του προϊόντα και λύσεις στη διεθνή αγορά μέσω της παγκόσμιας παρουσίας της Telekom.

Όμως πόσο μεγάλη είναι αυτή η νέα οικογένεια στην οποία έχει «μπει» ο ΟΤΕ; Πολύ περισσότερο, πόσο μεγάλη είναι η δεξαμενή διαθέσιμων προϊόντων και τεχνολογιών που θα έχει στη διάθεσή της η Cosmote Telekom; Απαντήσεις σε αυτά τα εύλογα ερωτήματα δόθηκαν μέσω της δημοσιογραφικής αποστολής που διοργανώθηκε στο Σιάτλ, έδρα της αμερικανικής T-Mobile.

Ποια είναι η αμερικανική T-Mobile

Η T-Mobile US είναι σήμερα ο δεύτερος μεγαλύτερος τηλεπικοινωνιακός πάροχος στις Ηνωμένες Πολιτείες, ωστόσο η κατάσταση δεν ήταν πάντα έτσι. Μέλος του Ομίλου Telekom από το 2001, η αμερικανική θυγατρική κατάφερε εντός μίας δεκαετίας από τα… πολύ χαμηλά να ανέλθει στην κορυφή της αμερικανικής τηλεπικοινωνιακής αγοράς.

Πώς το κατάφερε αυτό; Με μία στρατηγική που ίσως θα πρέπει να διδάσκεται για το πώς «ο challenger γίνεται champion», όπως έλεγαν χαρακτηριστικά τα στελέχη της. Ουσιαστικά αυτό έγινε με τη στρατηγική «Un-carrier» που παρουσιάστηκε από την εταιρεία το 2013, η οποία περιελάμβανε μεταξύ άλλων την κατάργηση των μακροχρόνιων συμβολαίων, την απλοποίηση των προγραμμάτων και την προσφορά δωρεάν περιαγωγής.

Χάρη στη στρατηγική της, η T-Mobile US έφερε επανάσταση στην αμερικανική αγορά και πέτυχε σημαντική αύξηση πελατών. Μόνο το 2013, η T-Mobile US απέκτησε 4,4 εκατ. νέους πελάτες. Από τότε και για 28 διαδοχικά τρίμηνα, η εταιρεία προσέθετε πάνω από 1 εκατ. νέους πελάτες ανά τρίμηνο – γεγονός που αποτελεί μοναδικό ρεκόρ στον κλάδο.

Ενδεικτικό της εξέλιξης της αμερικανικής T-Mobile το γεγονός ότι σήμερα το 70% των εσόδων του Ομίλου Telekom προέρχεται από την Αμερική

Το 2020, η T-Mobile US ολοκλήρωσε έπειτα από σχεδόν δύο χρόνια προσπαθειών τη συγχώνευσή της με τον πρώην ανταγωνιστή Sprint, η οποία ανήκε κατά πλειοψηφία στον ιαπωνικό κολοσσό SoftBank. Αυτή ακριβώς η συγχώνευση έδωσε στην εταιρεία πρόσβαση στο φάσμα συχνοτήτων μεσαίας ζώνης της Sprint, ιδιαίτερα στο φάσμα των 2,5 GHz, που αποτέλεσε θεμέλιο λίθο της ραγδαίας εξέλιξής της σε ηγέτη του 5G στις ΗΠΑ.

Η ανάπτυξη της εταιρείας συνεχίστηκε το 2024, με την εξαγορά των Mint Mobile και Ultra Mobile, οι οποίες διατηρούν ξεχωριστές εμπορικές επωνυμίες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα η T-Mobile US εξυπηρετεί περίπου 130 εκατομμύρια πελάτες, ενώ εκτός από υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας για ιδιώτες και επιχειρήσεις παρέχει επίσης λύσεις για σταθερό Internet υψηλών ταχυτήτων που βασίζονται στο 5G δίκτυό της (Fixed Wireless Access), ενώ λειτουργεί και ως δίκτυο υποδοχής για διάφορους εικονικούς παρόχους κινητής τηλεφωνίας (MVNOs).

Χαρακτηριστικό της εξέλιξης της αμερικανικής T-Mobile το γεγονός ότι σήμερα το 70% των εσόδων του Ομίλου Telekom προέρχεται από την Αμερική. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνεισφορά του ΟΤΕ στις οικονομικές επιδόσεις της Telekom είναι η τρίτη ισχυρότερη διεθνώς, μετά τις ΗΠΑ και τη Γερμανία.

Telekom: Η καινοτομία στο επίκεντρο

Πέρα από τις τολμηρές επιχειρηματικές κινήσεις, ένας από τους βασικούς λόγους της επιτυχημένης εξέλιξης της αμερικανικής T-Mobile ήταν και η ουσιαστική επικέντρωσή της στην καινοτομία. Ενδεικτικό ότι είναι από τους πρώτους παρόχους στον κόσμο, που εφαρμόζουν δίκτυα ραδιοπρόσβασης με τεχνητή νοημοσύνη (AI-RAN), αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη σε πραγματικό χρόνο για τη βελτιστοποίηση της κίνησης στο δίκτυο και τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης.

Επιπλέον, μέσω στρατηγικών συνεργασιών όπως η Nvidia, ο κλάδος cloud της Google και η OpenAI η εταιρεία έχει καταφέρει να αναβαθμίζει συνεχώς το δίκτυό της και τα εργαλεία εξυπηρέτησης πελατών.

Μία συνεργασία με ιδιαίτερη σημασία είναι αυτή με την SpaceX, μέσω της οποίας δημιουργήθηκε επί τοις ουσίας ένα δίκτυο που συνδυάζει τεχνολογίες δορυφορικής και κινητής τηλεφωνίας για να προσφέρει κάλυψη σε περιοχές όπου δεν υπήρχε προηγουμένως δυνατότητα σύνδεσης μέσω επίγειων σταθμών κινητής.

Μέχρι στιγμής υποστηρίζει αποστολή και λήψη SMS, ενώ σύντομα θα επεκταθεί σε MMS, δεδομένα και φωνητικές κλήσεις.

Telekom: Πελατοκεντρική φιλοσοφία και επενδύσεις

Αν υπάρχει κάτι που κάνει τον Όμιλο Telekom να ξεχωρίζει αυτό είναι το μέγεθος και η παγκόσμιας κλίμακα δραστηριοποίησή του, ανέφερε ο Srini Gopalan, Chief Operating Officer της T-Mobile US, μιλώντας στα μέλη της ελληνικής δημοσιογραφικής αποστολής που βρέθηκε στα κεντρικά γραφεία της εταιρεία στο Σιάτλ.

Η T-Mobile παραμένει επικεντρωμένη στην πελατοκεντρική της φιλοσοφία και επιπλέον επενδύει συνεχώς σε υποδομές και τεχνολογίες προς όφελος του πελάτη, αυτές παραμένουν οι σταθερές  προτεραιότητες του Ομίλου, σύμφωνα με τον Srini Gopalan, ενώ είπε επίσης ότι τον ενέπνευσε ο ΟΤΕ και τα τεχνολογικά του προϊόντα.

Ο Srini Gopalan, ο οποίος πριν μεταβεί στις ΗΠΑ για να αναλάβει τα εκεί καθήκοντά του πέρασε από διάφορα εταιρικά πόστα στην Ευρώπη, σημείωσε ότι η αμερικανική θυγατρική του Ομίλου είχε μία τεράστια θέληση να είναι τολμηρή και να διεκδικεί, ενώ ήταν διατεθειμένη να «ξαναγράψει» τους κανόνες.

Η αμερικανική θυγατρική του Ομίλου είναι αυτή που έχει άμεση πρόσβαση σε συνεργασίες με παγκόσμιους τεχνολογικούς κολοσσούς

Στάθηκε ιδιαίτερα στις δυνατότητες υψηλής κλίμακας επενδύσεων που υπάρχουν στην Αμερική, όπου υπάρχουν 4 πάροχοι για πληθυσμό 340 εκατομμυρίων, όταν στην Ευρώπη υπάρχουν 127 πάροχοι για ανάλογο αριθμό κατοίκων. Ακριβώς λόγω αυτού του κατακερματισμού της αγοράς, η δυνατότητα της Ευρώπης για επενδύσεις στην τεχνολογία και την καινοτομία είναι μικρότερη από αυτή της Αμερικής.

Αντίθετα, το μέγεθος και η παγκόσμια δραστηριοποίηση της Telekom είναι αυτά που αντισταθμίζουν την συγκεκριμένη έλλειψη καθώς συνεπάγονται ικανότητα επενδύσεων σε τεχνολογία, ικανότητα επίτευξης συνεργιών ανάμεσα σε αγορές, αλλά και ανταλλαγή γνώσεων, ιδεών και ταλέντου εντός του Ομίλου.

Ουσιαστικά δηλαδή όταν μία εταιρεία του Ομίλου πρωτοπορεί, μοιράζεται την καινοτομία με τις υπόλοιπες, δημιουργώντας οικονομίες κλίμακας. Επιπρόσθετα, η αμερικανική θυγατρική του Ομίλου είναι αυτή που έχει άμεση πρόσβαση σε συνεργασίες με παγκόσμιους τεχνολογικούς κολοσσούς.

Στο αχανές αρχηγείο της T-Mobile στο Σιάτλ, το 70% των χώρων προορίζονται για εργασία και το 30% προορίζονται για ανάπαυση και ψυχαγωγία του προσωπικού…

AI και digital first

Ιδιαίτερη σημασία έχει η αναφορά του Srini Gopalan στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Αντίθετα με άλλα στελέχη που θεωρούν ότι η AI είναι πρακτικά ένα εργαλείο για τη μείωση του κόστους λειτουργίας μιας επιχείρησης, εκείνος θεωρεί ότι στην καρδιά της AI είναι η αυτοματοποίηση ροής εργασιών ή customer journeys όπως τα χαρακτήρισε, που φέρνει ως αποτέλεσμα την καλύτερη εμπειρία πελάτη.

Έφερε μάλιστα σαν παραδείγματα το predictive maintenance (προγνωστική συντήρηση) για το FWA και τα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης στην εξυπηρέτηση πελατών μέσα από τα οποία ο υπάλληλος του call center γνωρίζει από πριν για ποιο λόγο καλεί ο πελάτης, κι έτσι έχει περισσότερο χρόνο να ανταποκριθεί πιο αποτελεσματικά αλλά και να δείξει μεγαλύτερη κατανόηση.

Επιπρόσθετα, ο Srini Gopalan σημείωσε ότι η φιλοσοφία της εταιρείας είναι «τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να απλοποιήσουμε διαδικασίες μέσω της AI», ενώ τόνισε ότι η τεχνητή νοημοσύνη είναι μια ευκαιρία για βελτίωση της λειτουργίας των τηλεπικοινωνιακών παρόχων συνολικά.

«Χτυπάς ευκολότερα τους γίγαντες και προκαλείς τις αγορές με νέα προϊόντα»

Συνολικά, τρία είναι τα επίπεδα χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης στον κλάδο: σε επίπεδο συσκευής, σε επίπεδο cloud και σε επίπεδο καλύτερης χρήσης των συχνοτήτων φάσματος.

Αναφερόμενος στο μέλλον των τηλεπικοινωνιών στις ΗΠΑ, τόνισε ότι είναι η τέλεια εποχή για τέτοιες δραστηριότητες, με συνεχή αύξηση ταχυτήτων, δυνατότητα να έχεις ικανοποιημένους τους πελάτες σου και φυσικά να έχεις ικανοποιημένους και τους μετόχους της εταιρείας.

Από διεκδικητής κυρίαρχος

Αναφερόμενος στη μετάβαση της T-Mobile US από challenger (διεκδικητή) σε champion (κυρίαρχο της αγοράς) τόνισε ότι είναι ευκολότερο το πρώτο γιατί τότε είναι πιο εύκολο να κάνεις τολμηρές κινήσεις και να ανέβεις, αντίθετα όταν έχεις ήδη ανέβει ψηλά είναι δύσκολο να παραμείνεις εκεί.

«Χτυπάς ευκολότερα τους γίγαντες και προκαλείς τις αγορές με νέα προϊόντα», είπε χαρακτηριστικά. Από την άλλη πλευρά όταν είσαι πλέον κυρίαρχος της αγοράς θα πρέπει να πρωτοπορείς με την καινοτομία, είπε.

«Είναι ιδιαίτερα σημαντική η ικανότητα να παραμένουμε περίεργοι, να μην εφησυχάζουμε, να μαθαίνουμε και να εξελισσόμαστε»

Ένας τρόπος για να το πετύχει αυτό η T-Mobile US είναι η επένδυση στην τεχνολογία. Χαρακτηριστικό είναι ότι αποτελεί τον μοναδικό πάροχο στις ΗΠΑ που διαθέτει δίκτυο 5G Stand-Alone σε συνδυασμό με τη δυνατότητα να μπορεί να κάνει slicing στο δίκτυο. Όπως σημειώθηκε, οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, όπως η πυροσβεστική στη Νέα Υόρκη, χρησιμοποιούν το δίκτυο της T-Mobile US για να ανταποκριθούν σε περιπτώσεις κρίσεων, έχοντας κατά προτεραιότητα πρόσβαση στο δίκτυο ακόμα και υπό δύσκολες συνθήκες (Τ-Priority).

Καταλήγοντας ο Srini Gopalan επισήμανε δύο μαθήματα από την εξέλιξη της -Mobile US: καταρχήν όταν βάζεις τον πελάτη και τις ανάγκες του ως προτεραιότητα τότε έρχονται τα αποτελέσματα και επιπλέον, πρέπει πάντα να θέτουμε τους κανόνες της αγοράς υπό αμφισβήτηση

«Είναι ιδιαίτερα σημαντική η ικανότητα να παραμένουμε περίεργοι, να μην εφησυχάζουμε, να μαθαίνουμε και να εξελισσόμαστε», κατέληξε Chief Operating Officer της T-Mobile US.

Τέλος, για τα οφέλη του ΟΤΕ από την ενσωμάτωσή της στην οικογένεια της Telekom, τόνισε ότι σημαντικότερο όλων είναι η παγκόσμια κλίμακα επενδύσεων που προσφέρει ο Όμιλος. Ακολούθως, είναι το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο λύσεων, η μεγαλύτερη ταχύτητα στην καινοτομία και οι τεχνολογίες κλίμακας.

OT Originals

Περισσότερα από Τηλεπικοινωνίες

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο