Εκτός στενών αστικών ορίων αποφάσισαν να κινηθούν οι πλατφόρμες delivery, ανακοινώνοντας τα σχέδιά τους για εξάπλωση των δραστηριοτήτων του στις νησιωτικές περιοχές και τουριστικούς προορισμούς, ενόψει καλοκαιρινής σεζόν.
Εξάλλου, η αγορά online delivery βρίσκεται σε τροχιά ανόδου με τα μεγέθη της να έχουν εκτιναχθεί την τελευταία πενταετία, φτάνοντας πέρυσι τα 364,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο κατά 65,7% σε σχέση με το 2021 σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Stochasis. Συγκρινόμενο, δε, με τα τελικά στοιχεία της προηγούμενης πενταετίας, η ανάπτυξή του ξεπέρασε το 729%.
Η συνολική εκτίμηση της αγοράς το 2018 ήταν 50 εκατ. ευρώ. Οι αισιόδοξες εκτιμήσεις ανέφεραν, δύο χρόνια πριν, ότι το 2024 θα μπορούσε να αγγίξει ή και να ξεπεράσει τα 90 εκατ. με την Statista, ωστόσο, να κάνει λόγο για αριθμούς ρεκόρ, που κινείται πάνω από τα 380 εκατ. ευρώ.
Το efood πάει στα νησιά
Στο πλαίσιο αυτό, επεκτείνει την υπηρεσία διανομής του το efood και θα βρίσκεται από φέτος το καλοκαίρι σε νέους δημοφιλείς νησιωτικούς και καλοκαιρινούς προορισμούς της χώρας.
Τόσο οι επισκέπτες όσο και οι κάτοικοι των περιοχών θα μπορούν πλέον να παραγγέλνουν και να παραλαμβάνουν τα αγαπημένα τους προϊόντα, όπου βρίσκονται, μέσα σε λίγα λεπτά.
Με στόχο την κάλυψη ακόμη περισσότερων σημείων σε όλη την Ελλάδα, η υπηρεσία διανομής του efood είναι πλέον διαθέσιμη στη Μύκονο, τη Σύρο, την Πάρο, τη Νάξο, την Πρέβεζα, καθώς και στην Κω, τη Ζάκυνθο, τη Λευκάδα και την Κεφαλονιά.

Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα η θυγατρική της Delivery Hero, η υπηρεσία του efood προσφέρει μοναδική ευκολία στους χρήστες του, με την παράδοση φαγητού και καφέ όπως και προϊόντων από τα τοπικά καταστήματα -είτε πρόκειται για είδη μικρής λιανικής και σούπερ μάρκετ είτε για ανθοπωλεία, ζαχαροπλαστεία κ.ο.κ- ακόμα και σε προορισμούς όπου η διανομή μπορεί να είναι πρόκληση.
Αποτελεί, την ίδια στιγμή, σημαντικό εργαλείο για τις τοπικές επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν δική τους υπηρεσία διανομής, επιτρέποντάς τους να προβληθούν, να επεκτείνουν το πελατολόγιό τους και να προσφέρουν τα προϊόντα τους σε ακόμα περισσότερους καταναλωτές.
Εξάλλου, η πλατφόρμα μετά το φαγητό, τον καφέ και τα είδη σούπερ μάρκετ, αποφάσισε από τις αρχές της χρονιάς να δώσει έμφαση και στην αγορά του online delivery προϊόντων φαρμακείου, ενώ η επέκταση και σε άλλους κλάδους, όπως αυτός της μόδας, προς το παρόν βρίσκεται υπό σκέψη, την ίδια στιγμή που «τρέχει» το project ανάπτυξης των καταστημάτων efood local, για να εγκαινιάσει την είσοδό του με φυσική παρουσια στη μικρή λιανική.
Η περσινή κίνηση της Wolt
Ήδη από πέρυσι, η φιλανδικής καταγωγής Wolt επεκτάθηκε σε περισσότερα από 1.450 καταστήματα εστίασης και λιανικής διαθέσιμα σε 15 τουριστικούς προορισμούς, καθώς και τη δυνατότητα της χρήσης της υπηρεσίας μεταφοράς επιβατών iMove σε 3 κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς.
Συγκεκριμένα, οι χρήστες της Wolt μπορούν να κάνουν τις αγορές τους σε περισσότερα από 1.450 καταστήματα εστίασης και λιανικής, σε 15 τουριστικούς προορισμούς της χώρας, όπως Σαντορίνη, Πάρος, Νάξος, Σύρος, Κέρκυρα, Άγιος Νικόλαος & Χερσόνησος στην Κρήτη, Κως, Σητεία, Ναύπλιο, Ναύπακτος, Σαλαμίνα, Κιάτο, Λουτράκι και Μεσόγεια.

Παράλληλα μέσω του online delivery app, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τις παραγγελίες τους επιλέγοντας μέσα από μία διευρυμένη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών που είναι διαθέσιμα στην πλατφόρμα, ενώ παράλληλα, μέσω της υπηρεσίας του live tracking, υπάρχει η δυνατότητα να παρακολουθούν την εξέλιξη της παραγγελίας τους σε πραγματικό χρόνο.
Παράλληλα η Wolt, στο πλαίσιο των διευρυμένων υπηρεσιών που προσφέρει στους καταναλωτές, προχώρησε σε συνεργασία με την iMove, την online εφαρμογή μεταφοράς επιβατών, σε τρεις κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς. Συγκεκριμένα, οι χρήστες της πλατφόρμας σε Μύκονο, Πάρο και Σαντορίνη, έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες μετακίνησης μέσω της iMove, όπου μέσω της πλατφόρμας, μπορούν να προχωρήσουν στην παραγγελία ή την προπαραγγελία του οχήματος που επιθυμούν, στο σημείο που τους εξυπηρετεί, άμεσα.
Υπενθυμίζεται πως η πλατφόρμα είχε επεκτείνει τη δραστηριότητά της όλο το προηγούμενο διάστημα, σταδιακά, και σε αστικά κέντρα που προσελκύουν πλήθος επισκεπτών και φοιτητών, από το Ρέθυμνο και το Ηράκλειο, μέχρι τα Ιωάννινα και τις Σέρρες, τη Χαλκίδα, την κατερίνα, την Καλαμάτα και την Ξάνθη.
Στο παιχνίδι και η BOX
Με πάνω από 13.000 καταστήματα, σε 100 πόλεις κινείται πλέον και η BOX, η υπηρεσία online παραγγελίας φαγητού της COSMOTE που συνεχίζει να επεκτείνεται σε νέες περιοχές, σε συνεργασία με αλυσίδες εστίασης, brands, food markets και τοπικές επιχειρήσεις.
Ανάμεσα στους προορισμούς συγκαταλέγονται περιοχές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και Ηράκλειο, Κρήτη, Εύβοια, Θάσο, Αρχάγγελο Ρόδου, Κέρκυρα, Καλαμάτα, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Κάλυμνο και τόσες άλλες περιοχές υψηλού τουριστικού ενδιαφέροντος.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, το 2022 το ΒΟΧ πέτυχε διπλασιασμό παραγγελιών σε σχέση με το 2021. Αντίστοιχα, σε υψηλά επίπεδα κινήθηκαν και οι χρήστες του BOX και τα download του app, «γεγονός που αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στις καθημερινές του εκπτώσεις και προσφορές, καθώς αποτελεί το delivery που ο χρήστης πάντα κερδίζει», όπως υποστηρίζει η εταιρεία.
Χάρη στο πρόγραμμα επιβράβευσης, το ΒΟΧ αποτελεί μια λύση για τους καταναλωτές. Με κάθε παραγγελία οι πελάτες της πλατφόρμας κερδίζουν πόντους, τους οποίους μπορούν να εξαργυρώσουν άμεσα σε GB ή εκπτώσεις. «Επιπλέον, στο ΒΟΧ θα βρουν καθημερινά πάρα πολλές προσφορές (1+1 δώρο, combo προσφορές, μενού αξίας 5€, θεματικές προσφορές κ.ά.), αλλά και προσφορές από τα ίδια τα καταστήματα, αποκομίζοντας διπλό όφελος από τις παραγγελίες τους», σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Τη χρονιά που πέρασε η πλατφόρμα του BOX ενσωμάτωσε περισσότερους από 250.000 κωδικούς προϊόντων, ενώ η πλατφόρμα του ΒΟΧ εμπλουτίζεται συνεχώς και με νέες κατηγορίες όπως το «Fine Ordering», στην οποία ο χρήστης μπορεί -με μία ματιά στην αρχική σελίδα- να βρίσκει τα πιο καλά μαγαζιά της πόλης του, με τις υψηλότερες βαθμολογίες και τις καλύτερες κριτικές.