Βρετανία: Η αυτοκινητοβιομηχανία στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1953

Τα νέα οχήματα μειώθηκαν κατά 12% τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους, καθώς οι δασμοί του Τραμπ προκάλεσαν χάος, δείχνουν στοιχεία της SMMT

Βρετανία: Η αυτοκινητοβιομηχανία στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1953

Η βρετανική κατασκευή αυτοκινήτων και βαν υποχώρησε το πρώτο εξάμηνο του έτους στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1953 -εκτός της περιόδου της πανδημίας-, καθώς οι δασμοί Τραμπ προκάλεσαν χάος στην παγκόσμια βιομηχανία.

Η βρετανική κατασκευή οχημάτων μειώθηκε κατά 12% σε 417.200 μονάδες τους πρώτους έξι μήνες του έτους, δείχνουν στοιχεία της Εταιρείας Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων (SMMT), μιας ομάδας λόμπι.

Μόνο το 2020 ήταν χειρότερο τα τελευταία 72 χρόνια, όταν τα εργοστάσια έκλεισαν κατά τη διάρκεια των lockdown της πανδημίας.

«Ήταν μια από τις πιο δύσκολες περιόδους για την αυτοκινητοβιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου», δήλωσε στον Guardian ο Μάικ Χάουες, διευθύνων σύμβουλος της SMMT. Είπε ότι ελπίζει ότι η βιομηχανία βρίσκεται σε «ναδίρ» πριν την ανάκαμψη. «Η γενική άποψη είναι ότι αυτό είναι το κατώτατο σημείο», πρόσθεσε.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετώπισαν δυσκολίες με χαμηλότερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις, ενώ προσπαθούσαν να μετατοπίσουν την παραγωγή από βενζίνη και ντίζελ σε ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ η Stellantis αποφάσισε να κλείσει το εργοστάσιο βαν Vauxhall στο Λούτον.

Οι δασμοί 25% του Τραμπ σε όλες τις εισαγωγές αυτοκινήτων απείλησαν να κλείσουν μια σημαντική αγορά εξαγωγών, ιδιαίτερα για τις βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες πολυτελείας, όπως η Bentley, η Rolls-Royce και η Jaguar Land Rover.

Αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες σταμάτησαν τις αποστολές από τον Απρίλιο, ελπίζοντας σε χαμηλότερους δασμούς. Το δεύτερο εξάμηνο του 2025 αναμένεται να είναι καλύτερο για τους Βρετανούς κατασκευαστές, χάρη στη συμφωνία του Ηνωμένου Βασιλείου με την κυβέρνηση Τραμπ να επιτρέψει 100.000 εξαγωγές ετησίως με τον χαμηλότερο δασμό του 10% από τα τέλη Ιουνίου. Η παραγωγή αυτοκινήτων και βαν αυξήθηκε κατά 7% τον Ιούνιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.

Bentley

Η ποσόστωση προσωρινή ανακούφιση

Ο Χάουες δήλωσε ότι η ποσόστωση των 100.000 θα επιτρέψει στη βιομηχανία να «κρατήσει τον λύκο μακριά από την πόρτα» συνεχίζοντας τις πωλήσεις περίπου στο ίδιο επίπεδο με το 2024, αν και δεν θα επιτρέψει ανάπτυξη πέρα από αυτό το επίπεδο χωρίς άλλη διαπραγμάτευση με τους πολυάσχολους εμπορικούς αξιωματούχους των ΗΠΑ.

Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες στη Βρετανία – συμπεριλαμβανομένης της ιαπωνικής Nissan, η οποία πρόκειται να ξεκινήσει την παραγωγή του νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου Leaf στο Sunderland της βόρειας Αγγλίας – αναμένεται επίσης να είναι μεταξύ των κύριων ωφελούμενων από την απόφαση της κυβέρνησης των Εργατικών να επιδοτήσει την πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως και 3.750 λίρες.

Αυτές οι επιδοτήσεις, αξίας 650 εκατομμυρίων λιρών, θα περιοριστούν σε αυτοκίνητα αξίας κάτω των 37.000 λιρών. Οι κανόνες για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που σχετίζονται με την παραγωγή θα σημαίνουν ότι οι εισαγωγές από χώρες εκτός Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων της Κίνας και της Νότιας Κορέας, είναι απίθανο να πληρούν τις προϋποθέσεις.

Ενώ ο Χάουες χαιρέτισε την απόφαση να υποστηρίξει τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μετά από ένα τριετές κενό, είπε ότι οι επιδοτήσεις «επινοήθηκαν, αναπτύχθηκαν από την κυβέρνηση χωρίς διαβούλευση με τη βιομηχανία».

Ορισμένες λεπτομέρειες του προγράμματος δεν θα ανακοινωθούν για εβδομάδες, αφήνοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε σύγχυση σχετικά με το εάν τα οχήματά τους θα πληρούν τις προϋποθέσεις. Αυτή η σύγχυση έχει αναστατώσει τα σχέδια πωλήσεων, καθώς αρκετές εταιρείες δεν μπορούν να πουν πόσο θα κοστίζουν τα προϊόντα τους – και οι πωλήσεις αναμένεται να μειωθούν βραχυπρόθεσμα καθώς οι αγοραστές περιμένουν διευκρινίσεις.

Οι επιδοτήσεις θα μπορούσαν επίσης να δυσκολέψουν τις αποκλεισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν τους στόχους για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, γνωστούς ως εντολή οχημάτων μηδενικών εκπομπών (ZEV).

Οι δύσκολες συνθήκες για τη βρετανική βιομηχανία έχουν οδηγήσει στην αποκλιμάκωση των φιλοδοξιών. Μόλις το 2017, η SMMT ήλπιζε σε επίπεδα παραγωγής 2 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο ετησίως. Οι τελευταίες προβλέψεις που καταρτίστηκαν για την ομάδα λόμπι δείχνουν ότι θα κατασκευαστούν μόνο 755.000 αυτοκίνητα το 2025, μειωμένα από την προσδοκία των 815.000 τον Απρίλιο, πριν το χάος των δασμών.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο