Cottage: «Χρυσή εποχή» για το τυρί διαίτης – Η αναγέννησε μέσα από το TikTok

Η δημοφιλία του Cottage αυξήθηκε τόσο που εταιρείες δεν μπορούν να παράγουν επαρκείς ποσότητες

Cottage: «Χρυσή εποχή» για το τυρί διαίτης – Η αναγέννησε μέσα από το TikTok

Το τυρί cottage, ένα προϊόν που για δεκαετίες θεωρούταν ξεπερασμένο και συνδεδεμένο αποκλειστικά με δίαιτες, γνωρίζει μια εντυπωσιακή αναβίωση, γνωρίζοντας νέα διασημότητα μέσω του διαδικτύου. Η αναπάντεχη αυτή επιστροφή, που πυροδοτήθηκε από viral συνταγές στο TikTok, έχει προκαλέσει εκρηκτική αύξηση της ζήτησης, με αποτέλεσμα οι παραγωγοί να δυσκολεύονται να καλύψουν τις ανάγκες της αγοράς και τα ράφια των καταστημάτων να αδειάζουν, όπως αναφέρει το CNN.

Όταν στο παρελθόν ρωτούσαν τον Τζον Κρόφορντ, ανώτερο αντιπρόεδρο της εταιρείας ερευνών αγοράς Circana, εάν το cottage cheese θα μπορούσε να επιστρέψει στη μόδα, η απάντησή του ήταν ένα κατηγορηματικό «όχι». «Εν μέρει έφταιγε η υφή του, εν μέρει το γεγονός ότι ήταν ένα φαγητό συνδεδεμένο με δίαιτες, το φαγητό των παππούδων μας», εξηγεί ο ίδιος.

«Όμως, το TikTok άλλαξε τα πάντα». Τα δεδομένα της Circana επιβεβαιώνουν την αλλαγή, με τις πωλήσεις στις ΗΠΑ να αυξάνονται κατά 20% τις 52 εβδομάδες έως τις 15 Ιουνίου σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η αύξηση αυτή ακολούθησε ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης περίπου 17% το 2024 και το 2023, και 11% το 2022, σηματοδοτώντας μια πλήρη αντιστροφή από το 2021, όταν οι πωλήσεις είχαν μειωθεί.

Ελλείψεις λόγω υψηλής ζήτησης

Η δημοφιλία του προϊόντος ήταν τόσο μεγάλη που προκάλεσε την έκπληξη ακόμη και της Σούζαν Μόρις, διευθύνουσας συμβούλου της αλυσίδας σουπερμάρκετ Albertons. «Χρειάστηκε να ελέγξω πολλές φορές τα νούμερα, αλλά το τυρί cottage είναι πράγματι μια κατηγορία με ισχυρή ανάπτυξη», δήλωσε η ίδια σε αναλυτές τον Ιούλιο. Ορισμένες μάρκες είδαν ακόμη μεγαλύτερες αυξήσεις, οδηγώντας σε τοπικές ελλείψεις. Οι πωλήσεις του cottage cheese της Organic Valley αυξήθηκαν πάνω από 30% το πρώτο εξάμηνο του 2025. «Το cottage cheese της Organic Valley πωλείται ταχύτερα από όσο μπορούμε να το παράγουμε», δήλωσε ο Άντριου Γουέστριχ, διευθυντής μάρκετινγκ της εταιρείας.

Η εταιρεία Good Culture, μια μάρκα που μετρά ήδη περίπου δέκα χρόνια και πρωταγωνιστεί σε πολλά βίντεο του TikTok, είδε τις πωλήσεις της να εκτοξεύονται σε σημείο που δεν μπορούσε να κρατήσει προϊόντα στα ράφια. «Γνωρίζουμε ότι είναι δύσκολο να μας βρείτε τελευταία», παραδέχτηκε η εταιρεία σε ανάρτησή της στο Instagram. «Βλέπουμε τα μηνύματά σας, γνωρίζουμε ότι η ζήτηση είναι ΤΡΕΛΗ και εργαζόμαστε όλο το εικοσιτετράωρο για να επιστρέψουμε στα αποθέματα». Ο Τζέσι Μέριλ, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της Good Culture, αναφέρει ότι οι πελάτες «τηλεφωνούν, στέλνουν email και δημοσιεύουν για εμάς όταν δεν μπορούν να μας βρουν».

Τι βρίσκεται πίσω από την αναβίωση

Η αναβίωση του cottage cheese οφείλεται στο ότι ανταποκρίνεται στις σύγχρονες διατροφικές τάσεις για τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη, χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη και κατάλληλα για δίαιτες τύπου GLP-1. Ταυτόχρονα, δημιουργικοί μάγειρες στο σπίτι βρήκαν τρόπους να «καμουφλάρουν» την κοκκώδη υφή του. Την άνοιξη του 2023, συνταγές για παγωτό από cottage cheese έγιναν viral στο TikTok, ενώ σύντομα ακολούθησαν συνταγές για ντιπ, bagels, ακόμη και μπισκότα. Όπως σημειώνει ο Κρόφορντ της Circana, η ανακάλυψη νέων τρόπων χρήσης ενός προϊόντος στο σπίτι «μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη μιας ολόκληρης κατηγορίας».

Η παρατεταμένη ζήτηση έχει πείσει τον Κρόφορντ ότι δεν πρόκειται για μια περαστική μόδα. «Δεν είναι μια παροδική τάση όταν βλέπεις διψήφια ανάπτυξη τόσο σε αξία όσο και σε όγκο, τρίμηνο με το τρίμηνο, για δύο χρόνια», τονίζει. Το πρόβλημα πλέον είναι ότι οι παραγωγοί πρέπει να καλύψουν τη διαφορά. «Οι περισσότερες υπάρχουσες εγκαταστάσεις παραγωγής λειτουργούν στο μέγιστο», εξηγεί ο Μέριλ της Good Culture, προσθέτοντας ότι η εταιρεία του σχεδιάζει να έχει «σημαντικά μεγαλύτερη διαθέσιμη παραγωγική ικανότητα» στις αρχές του επόμενου έτους.

Και άλλες εταιρείες επενδύουν στην επέκταση. Η Daisy Brand ξεκίνησε πρόσφατα την κατασκευή μιας νέας μονάδας στην Αϊόβα, ενώ η Westby Cooperative Creamery επενδύει σε νέες δεξαμενές παραγωγής. Η Έμιλι Μπιαλκόφσκι, διευθύντρια πωλήσεων και μάρκετινγκ της Westby, αναφέρει ότι η τρέχουσα παραγωγή των 14,5 εκατομμυρίων λιβρών ετησίως δεν επαρκεί. «Οι παραγγελίες μας υπερβαίνουν αυτό το νούμερο κατά τουλάχιστον 30%, χωρίς να υπολογίζουμε τα νέα αιτήματα», σημειώνει. Οι νέες εγκαταστάσεις αναμένεται να λειτουργήσουν το φθινόπωρο του επόμενου έτους. Μέχρι τότε, οι λάτρεις του cottage cheese θα πρέπει να κάνουν υπομονή ή να περιμένουν μέχρι το TikTok να αναδείξει την επόμενη μεγάλη διατροφική τάση.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο