Σελίδα αλλάζει η Guess? Inc. η οποία αναμένεται να βγει από το χρηματιστήριο ύστερα από την εξαγορά της από την Authentic Brands Group LLC κατόπιν συμφωνίας με τους συνιδρυτές της Maurice και Paul Marciano και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Carlos Alberini.
Οι μέτοχοι θα λάβουν 16,75 δολάρια ανά μετοχή σε μετρητά, ένα premium 26% σε σχέση με την τιμή κλεισίματος της μετοχής την Τρίτη. Η συμφωνία αποτιμά την Guess σε περίπου 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένου του χρέους. Η είδηση οδήγησε τις μετοχές σε άνοδο προαγοράς για να διαπραγματευτούν στην τιμή προσφοράς, όπως αναφέρει και το Bloomberg.
Η Guess? με την ένδοξη ιστορία
Η Guess εισήχθη στο χρηματιστήριο το 1996. Ακόμη και τότε όμως, συνέχισε να είναι μια οικογενειακή επιχείρηση, όπως όταν ιδρύθηκε το 1981.
Ευμετάβλητοι, εμμονικοί και δογματικοί, ο Paul Marciano και τα αδέλφια του, Maurice, Georges και Armand, δημιούργησαν μια αυτοκρατορία τζιν επιβάλλοντας τη θέλησή τους σε όλα: τα τζιν (πιο στενά, πιο ελαφριά και πιο κομψά), το μάρκετινγκ (οι εμβληματικές και αισθησιακές Guess Girls, με πιο γνωστή την Anna Nicole Smith, που μετέτρεψε ένα βασικό ρούχο των εργατών σε ένα σέξι ένδυμα, σαν να φορά εσώρουχα), το λογότυπο, τα πάντα.
Επειδή όμως ό,τι ανεβαίνει, κατεβαίνει, έτσι και η Guess? δεν στάθηκε τυχερή στο πέρασμα του χρόνου. Ενδεικτικό είναι πως τον Φεβρουάριο του 2024, η εταιρεία συνεργάστηκε με την WHP Global για να αποκτήσει την επωνυμία μόδας rag & bone. Ενώ τον περασμένο Απρίλιο, η Guess δήλωσε ότι εξέταζε μια πρόταση της WHP για την εξαγορά της έναντι 13 δολαρίων ανά μετοχή.
Σήμερα, διαθέτει 225 καταστήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ έχει παρουσία σε πάνω από 80 χώρες. Μέχρι τα τέλη του 2025, η εταιρεία προγραμματίζει να κλείσει 20 σημεία.

Οι Marcianos
Ανάλογα εξελίχθηκε και η οικογένεια Marciano. Ο Georges έφυγε οργισμένος το 1993, αφού πούλησε το μερίδιό του στους αδελφούς του. Ζώντας εξόριστος στο Μόντρεαλ, μήνυσε την Guess για υποτιθέμενη παραβίαση εμπορικού σήματος.
Ο Armand, ο οποίος δεν άφησε ποτέ ιδιαίτερα το στίγμα του, αποχώρησε αθόρυβα μια δεκαετία μετά τον Georges, μετά από ιατρική άδεια.
Έτσι έμειναν ο Maurice και ο Paul, αλλά ο Maurice, παραιτήθηκε από τη θέση του συν-διευθύνοντος συμβούλου με τον Paul το 2007, αναλαμβάνοντας τη θέση του προέδρου, ενώ παράλληλα επικεντρώθηκε στο κτήμα και το οινοποιείο του 55 στρεμμάτων στη Napa Valley.
Μείωσε περαιτέρω τον ρόλο του το 2012, αποχωρώντας επίσημα από τη θέση του στελέχους της Guess. Ενώ αυτός και ο Paul εξακολουθούν να φαίνονται στενοί φίλοι, πρόσφατα βρέθηκε πιο απομακρυσμένος από την Guess, καθώς αναρρώνει από ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα που είχε λίγα χρόνια αργότερα.
Η εξαγορά από την Authentic Brands
Η οριστική συμφωνία για ορισμένους υφιστάμενους μετόχους της Guess?, συμπεριλαμβανομένων των Maurice Marciano, Paul Marciano, Nicolai Marciano και του CEO Carlos Alberini, καθώς και ορισμένων από τα αντίστοιχα trusts, ιδρύματα και θυγατρικές τους, αφορά τη σύναψη στρατηγικής συνεργασίας με την Authentic Brands Group LLC, υπό την ομπρέλα της οποίας δραστηριοποιούνται τα σήματα Reebok, Quiksilver, Billabong, κ.ά.
Η Authentic θα αποκτήσει το 51% ουσιαστικά όλης της πνευματικής ιδιοκτησίας της Guess?, μετά την οποία όλες οι κυκλοφορούσες κοινές μετοχές της Guess? που δεν ανήκουν ήδη στους παραπάνω μετόχους, θα αποκτηθούν σε μια συναλλαγή εξ ολοκλήρου σε μετρητά, η οποία αποτιμά την Guess? σε περίπου 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια, συμπεριλαμβανομένου του χρέους.
Το 49% θα παραμείνει στους άνω μετόχους και η τρέχουσα διοίκηση της Guess? θα συνεχίσει να λειτουργεί την επιχείρηση και να κατέχει το 100% της εταιρείας λειτουργίας.
Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, που υπολογίζεται στο τέταρτο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2026, οι κοινές μετοχές της Guess? δεν θα είναι πλέον εισηγμένες σε καμία δημόσια αγορά, σύμφωνα και με το Reuters.
«Κατά τη διάρκεια της 44χρονης ιστορίας μας, η Guess? έχει καθιερωθεί ως παγκόσμιος ηγέτης στη βιομηχανία της μόδας και σήμερα σηματοδοτεί ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στο ταξίδι μας», σημείωσε ο Paul Marciano. «Η Guess? εργαζόταν πάντα για να δημιουργήσει ένα ισχυρό δίκτυο συνεργατών αδειοδότησης και η ένωση των δυνάμεών της με την Authentic – τον δεύτερο μεγαλύτερο δικαιοπάροχο στον κόσμο με μια ισχυρή πλατφόρμα lifestyle και ψυχαγωγίας – θα μας επιτρέψει να χτίσουμε πάνω σε αυτό το θεμέλιο και να επεκτείνουμε την εμβέλειά μας ως παγκόσμια μάρκα lifestyle».