Το πρώτο της ηλεκτροκίνητο σκάφος απέκτησε η Μαρίνα Φλοίσβου, στο πλαίσιο υλοποίησης της στρατηγική της για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Το νέο απόκτημα θα αξιοποιηθεί για τις επιχειρησιακές ανάγκες της μαρίνας, στο πλαίσιο των μέτρων για την προστασία του περιβάλλοντος και τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος.
Η απόκτηση του σκάφους ήρθε μετά από έρευνα δύο ετών σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία, με στόχο την εξεύρεση της κατάλληλης λύσης για την υποστήριξη mega yachts και την υποβοήθηση της πρόσδεσης. Η κατασκευή του ανατέθηκε στο εσθονικό ναυπηγείο TS Marine, το οποίο διαθέτει εμπειρία στη σχεδίαση και ναυπήγηση επαγγελματικών πλωτών μέσων υψηλών προδιαγραφών.
Με μήκος 5 μέτρα και πλάτος 2,2 μέτρα, το σκάφος είναι κατασκευασμένο από ανθεκτικό πολυαιθυλένιο υψηλής πυκνότητας (HDPE). Το σύστημα πρόωσής του είναι ηλεκτρικό, συνολικής ισχύος 24kW, και αποτελείται από δύο εξωλέμβιες μηχανές.
Οι μπαταρίες του προσφέρουν αυτονομία τριών έως τεσσάρων ωρών υπό συνθήκες συνεχούς λειτουργίας και μπορούν να φορτιστούν πλήρως στο δίκτυο της μαρίνας, το οποίο τροφοδοτείται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Το σκάφος έχει τη δυνατότητα μεταφοράς τεσσάρων ατόμων και είναι σχεδιασμένο για να υποστηρίζει τους χειρισμούς πρόσδεσης μεγάλων σκαφών.
Οι επιτυχημένες δοκιμές εν πλω (sea trials) ολοκληρώθηκαν τον Ιούλιο, επιβεβαιώνοντας την αξιόπιστη και αποδοτική λειτουργία του σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές που είχαν τεθεί.
Η υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί ένα ακόμη μέρος της στρατηγικής της Μαρίνα Φλοίσβου για την υλοποίηση αειφόρου λειτουργίας και αυστηρής περιβαλλοντικής πολιτικής, με μέτρα που περιορίζουν τη χρήση ορυκτών καυσίμων στη λειτουργία των μαρινών.