Μπορεί ο πληθωρισμός να πιέζει όμως οι Αμερικανοί καταναλωτές αποδεικνύονται πιο ανθεκτικοί απ’ ό,τι πολλοί περίμεναν.
Η Walmart, ο γίγαντας του λιανεμπορίου, βλέπει τα ταμεία της να παραμένουν γεμάτα και τους πελάτες της να συνεχίζουν να ψωνίζουν – με μέτρο, αλλά και με αυτοπεποίθηση. Ο επικεφαλής της εταιρείας στις ΗΠΑ, John Furner, περιγράφει ένα τοπίο όπου η εξυπνάδα και η στρατηγική του καταναλωτή γίνονται το νέο όπλο απέναντι στις αυξήσεις τιμών.
Walmart US CEO: Ανθεκτικοί καταναλωτές σε ασταθές περιβάλλον
Συγκεκριμένα, και όπως είπε ο John Furner, οι πελάτες της εταιρείας παραμένουν ενεργοί και ευέλικτοι, παρά τις προκλήσεις που δημιουργούν ο πληθωρισμός και οι δασμοί στις εισαγωγές.
Μιλώντας στο συνέδριο “Invest in America” του CNBC, σημείωσε ότι οι καταναλωτές «παίρνουν έξυπνες αποφάσεις που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των οικογενειών τους», αναφέρει σε σχετικό θέμα το Bloomberg.
Η Walmart ως βαρόμετρο της οικονομίας
Η Walmart, ως ο μεγαλύτερος λιανέμπορος στον κόσμο, θεωρείται δείκτης της συνολικής υγείας της αμερικανικής οικονομίας.
Οι δηλώσεις του Furner προσφέρουν μια σπάνια εικόνα της καταναλωτικής συμπεριφοράς σε μια περίοδο όπου η κυβέρνηση των ΗΠΑ αντιμετωπίζει δυσλειτουργίες στη συλλογή οικονομικών δεδομένων λόγω προσωρινού “shutdown”.
H κυβέρνηση των ΗΠΑ αντιμετωπίζει δυσλειτουργίες στη συλλογή οικονομικών δεδομένων λόγω προσωρινού “shutdown”
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Απογραφής, οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν για τρεις συνεχόμενους μήνες το καλοκαίρι, δείχνοντας σημάδια ανάκαμψης μετά από ένα ασταθές πρώτο τρίμηνο.
Επιλεκτικές αλλά σταθερές αγορές
Ο Furner παραδέχτηκε ότι οι καταναλωτές γίνονται πιο επιλεκτικοί, χωρίς όμως να μειώνουν τη συνολική κατανάλωση.
Ανέφερε επίσης ότι η Walmart σχεδιάζει περισσότερες εκπτώσεις το φθινόπωρο, για να στηρίξει τα νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν πιέσεις από αυξήσεις τιμών.
Το χάσμα μεταξύ υψηλού και χαμηλού εισοδήματος
Την ίδια στιγμή, στελέχη άλλων εταιρειών, όπως η CEO της Best Buy, Corie Barry, επισημαίνουν ότι η διαφορά μεταξύ υψηλών και χαμηλών εισοδημάτων διευρύνεται. «Προσπαθούμε να προσφέρουμε προϊόντα προσιτά για όλους, ώστε να μην υπάρχει η απάντηση “δεν μπορώ να αγοράσω τίποτα”», τόνισε.
Παρά τις αντιξοότητες, η αμερικανική αγορά δείχνει αξιοσημείωτη αντοχή.
Η Walmart λειτουργεί όχι μόνο ως εμπορικός κολοσσός αλλά και ως καθρέφτης της ψυχολογίας του μέσου καταναλωτή – που, τουλάχιστον προς το παρόν, φαίνεται αποφασισμένος να συνεχίσει να ξοδεύει με σύνεση αλλά και αυτοπεποίθηση.