Επτά από τις δέκα πόλεις με τους περισσότερους υπερπλούσιους κατοίκους βρίσκονται στις ΗΠΑ. Η Νέα Υόρκη αναδεικνύεται ως η κορυφαία πόλη όσον αφορά τον πληθυσμό των υπερ-πλούσιων, σύμφωνα με νέα έκθεση της εταιρείας πληροφοριών πλούτου Altrata.
Οι υπερπλούσιοι – δηλαδή οποιοσδήποτε διαθέτει περιουσία μεγαλύτερη από 30 εκατομμύρια δολάρια – συγκεντρώνονται σε συγκεκριμένα μέρη, με περίπου το 19% εξ αυτών να ζει σε μόλις 10 πόλεις παγκοσμίως.
Η συγκέντρωση του υπερ-πλούτου
- Νέα Υόρκη: Έρχεται πρώτη με 21.380 υπερπλούσιους ανθρώπους.
- Χονγκ Κονγκ: Ακολουθεί με 17.215, και είναι μία από τις τρεις μη-αμερικανικές πόλεις της λίστας.
- Λος Άντζελες: Καταλαμβάνει την τρίτη θέση.
Οι υπόλοιπες κορυφαίες πόλεις είναι, με τη σειρά, το Σαν Φρανσίσκο, το Σικάγο, το Τόκιο, το Λονδίνο, το Ντάλας, η Ουάσιγκτον, DC, και το Χιούστον.
Συνολικά, η Αμερική κυριαρχεί στη λίστα, ενώ το 38% ολόκληρου του υπερπλούσιου πληθυσμού ζει στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την Altrata. Μέχρι το τέλος Ιουνίου 2025, υπήρχαν παγκοσμίως περίπου 510.810 άτομα με εξαιρετικά υψηλή καθαρή περιουσία (ultra-high net worth individuals), ένας πληθυσμός που έχει εκτοξευθεί από τότε που η Altrata ξεκίνησε τη συλλογή δεδομένων το 2004, ξεπερνώντας την επέκταση του παγκόσμιου ενήλικου πληθυσμού κατά επτά φορές.
Αλλαγή ισορροπιών και ταχύτερη ανάπτυξη
Παρόλα αυτά, άλλες περιοχές κερδίζουν έδαφος έναντι της Αμερικής. Καμία πόλη των ΗΠΑ δεν βρέθηκε στη λίστα με τις 10 κορυφαίες πόλεις με τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση πληθυσμού υπερ-πλούσιων. Το Όσλο της Νορβηγίας αναφέρεται ως η πόλη με την ταχύτερη ανάπτυξη για τους υπερ-πλούσιους, ακολουθούμενο από το Μπανγκαλόρ και το Χαϊντεραμπάντ της Ινδίας, οι οποίες κατέλαβαν τις τρεις πρώτες θέσεις στην ετήσια ανάπτυξη μέχρι το 2030.
Πολυτελείς δαπάνες
Η έκθεση της Altrata έριξε επίσης φως στον τρόπο που οι πλουσιότεροι του κόσμου ξοδεύουν τα χρήματά τους. Συνολικά, δαπάνησαν 290 δισεκατομμύρια δολάρια σε είδη πολυτελείας πέρυσι, με τις μεταφορές να αποτελούν το μεγαλύτερο μερίδιο. Τα πολυτελή brands έχουν επικεντρωθεί στους υπερ-πλούσιους τα τελευταία χρόνια, με τις εταιρείες που απευθύνονται στους πιο εύπορους να αποδίδουν γενικά καλύτερα από εκείνες με ευρύτερο κοινό.