Unilever: Τρεις ιστορικές μάρκες υπό πώληση – Tο μεγάλο στοίχημα της Unilever

Η Unilever εξετάζει την πώληση ιστορικών βρετανικών προϊόντων καθώς αναπροσαρμόζει το επιχειρηματικό της χαρτοφυλάκιο

Unilever: Τρεις ιστορικές μάρκες υπό πώληση – Tο μεγάλο στοίχημα της Unilever

Μερικές φορές, ακόμη και τα πιο αναγνωρίσιμα σύμβολα μιας αγοράς βρίσκονται στο σταυροδρόμι της αλλαγής.

Αυτό ακριβώς φαίνεται πως συμβαίνει με τρία από τα πλέον εμβληματικά ονόματα της βρετανικής διατροφικής κουλτούρας, καθώς ο κολοσσός των καταναλωτικών αγαθών, η Unilever επαναχαράσσει τη στρατηγική της με στόχο νέους ορίζοντες κερδοφορίας.

Στροφή στρατηγικής για την Unilever

Σύμφωνα με άτομα με άμεση γνώση των κινήσεων που μίλησαν αποκλειστικά στο πρακτορείο Reuters, η Unilever εξετάζει την αποχώρησή της από ιστορικές μάρκες της βρετανικής αγοράς, ανάμεσά τους η Marmite, η Colman’s και η Bovril, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης αναδιάρθρωσης που αποσκοπεί στη σταδιακή μείωση της έκθεσης σε ορισμένες κατηγορίες τροφίμων.

Η πιθανή πώληση εντάσσεται στην απόφαση της εταιρείας να επικεντρωθεί περισσότερο σε προϊόντα ομορφιάς και ευεξίας, όπου προβλέπεται υψηλότερη ανάπτυξη και περιθώρια κέρδους.

Παρότι το όνομα Pot Noodle είχε κυκλοφορήσει σε πρώιμες συζητήσεις, πηγές αναφέρουν πως δεν περιλαμβάνεται στο υπό διερεύνηση πακέτο.

Μια ιστορική απόφαση

Η ενδεχόμενη πώληση αυτών των brands θα αποτελούσε τη σημαντικότερη αποεπένδυση που θα υλοποιήσει η εταιρεία από τότε που ο Fernando Fernandez ανέλαβε τα ηνία της Unilever, με σαφή εντολή επιτάχυνσης του μετασχηματισμού.

Τα συγκεκριμένα προϊόντα – με συνδυασμένο κύκλο εργασιών που εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 200 εκατ. λίρες ετησίως – αποτελούν για δεκαετίες σταθερά ονόματα για καταναλωτές στη Βρετανία και διεθνώς.

Η Colman’s, για παράδειγμα, έχει ιστορία δύο αιώνων, ενώ Marmite και Bovril έχουν αποκτήσει πιστό – και συχνά έντονα διχασμένο – κοινό.

Πίεση στα περιθώρια, νέες προτεραιότητες

Τα τελευταία χρόνια, οι πολυεθνικοί όμιλοι καταναλωτικών προϊόντων αντιμετωπίζουν σημαντικά εμπόδια λόγω πληθωρισμού, επιβράδυνσης της κατανάλωσης και προβλημάτων εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ο ανταγωνισμός εντείνεται – όχι μόνο λόγω των παγκόσμιων οικονομικών πιέσεων, αλλά και από τις αντίστοιχες κινήσεις εταιρειών όπως η Nestlé και η Kraft Heinz, οι οποίες επίσης έχουν προχωρήσει σε σημαντικές αποεπενδύσεις.

Στο περιβάλλον αυτό, η Unilever επιδιώκει να εκσυγχρονίσει τη δομή της, ενώ παράλληλα προχωρά σε επιλεκτικές πωλήσεις μη στρατηγικών δραστηριοτήτων – ήδη έχει προχωρήσει σε αποεπενδύσεις στον χώρο των φυτικών υποκατάστατων κρέατος και σε εξειδικευμένα brands περιποίησης.

Η εταιρεία, που διαθέτει περίπου 400 μάρκες σε παγκόσμιο επίπεδο, μετατοπίζει πλέον το βάρος της σε premium προϊόντα, με μεγαλύτερη έμφαση σε προσωπική φροντίδα, καλλυντικά και ευεξία.

Η επόμενη μέρα

Η επικείμενη απόσχιση της δραστηριότητας παγωτού – η οποία περιλαμβάνει μεγάλα ονόματα της αγοράς – αναμένεται να αποτελέσει το πιο καθοριστικό βήμα στην αναδιαμόρφωση του ομίλου.

Σε αυτό το σκηνικό, η πιθανή αποχώρηση από Marmite, Colman’s και Bovril σηματοδοτεί μια καμπή: ένα κομμάτι της βρετανικής διατροφικής ιστορίας αλλάζει χέρια, ενώ η Unilever διαμορφώνει ένα πιο εστιασμένο και πιο κερδοφόρο μέλλον.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Μέτοχος: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο