Η κυβέρνηση Τραμπ ανακοίνωσε το Σάββατο ότι θα απαλλάξει τη Southwest Airlines από πρόστιμο 11 εκατομμυρίων δολαρίων, ανοίγει νέα καρτέλα ως μέρος ενός διακανονισμού ύψους 140 εκατομμυρίων δολαρίων για την κατάρρευση της αεροπορικής εταιρείας τον Δεκέμβριο του 2022 κατά τη διάρκεια μιας περιόδου με αυξημένη κίνηση λόγω των διακοπών.
Η Southwest συμφώνησε τον Δεκέμβριο του 2023 να καταβάλει πρόστιμο 35 εκατομμυρίων δολαρίων σε μετρητά και να παρέχει 90 εκατομμύρια δολάρια σε ταξιδιωτικά κουπόνια αξίας 75 δολαρίων ή περισσότερο σε επιβάτες που καθυστέρησαν τουλάχιστον τρεις ώρες να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους λόγω προβλήματος που προκάλεσε η αεροπορική εταιρεία ή ακύρωσης λόγω της διαχείρισης της κατάρρευσης που άφησε επηρεασε από 2 εκατομμύρια επιβάτες.
Το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ σε γραπτή εντολή, για την απόφασή του να απαλλάξει την εταιρεία από τα υπόλοιπα 11 εκατομμύρια δολάρια του προστίμου που της είχε επιβληθεί από την κυβέρνηση του Προέδρου Τζο Μπάιντεν και το οποίο έπρεπε να καταβληθεί μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, επικαλέστηκε την απόφαση της Southwest να επενδύσει πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια στις δραστηριότητές της από την κρίση του 2022,
Η επένδυση της Southwest Airlines
Το αμερικανικό υπουργείο Μεταφορών USDOT δήλωσε ότι αυτή η προσέγγιση ήταν προς το δημόσιο συμφέρον, «καθώς ενθαρρύνει τις αεροπορικές εταιρείες να επενδύσουν στη βελτίωση των δραστηριοτήτων και της ανθεκτικότητάς τους, κάτι που ωφελεί άμεσα τους καταναλωτές».
Η Southwest επαίνεσε την απόφαση, αναφέροντας ότι τα τελευταία δύο χρόνια ολοκλήρωσε με επιτυχία μια λειτουργική αναστροφή που είχε ως αποτέλεσμα «την κορυφαία στην βιομηχανία απόδοση στην τήρηση των δρομολογίων και το ποσοστό των ολοκληρωμένων πτήσεων χωρίς ακυρώσεις».
Υπό την προεδρία του Ντόναλντ Τραμπ, το υπουργείο Μεταφορών έχει προχωρήσει στην αναίρεση ορισμένων πρωτοβουλιών για την προστασία των καταναλωτών στον τομέα των αερομεταφορών που είχαν ανακοινωθεί από την κυβέρνηση Μπάιντεν.
Τον Δεκέμβριο του 2024, υπό την προεδρία Μπάιντεν, το USDOT ζήτησε τη γνώμη του κοινού σχετικά με τη σύνταξη κανόνων που θα υποχρεώνουν τις αεροπορικές εταιρείες να καταβάλλουν χρηματική αποζημίωση στους επιβάτες όταν οι διαταραχές των πτήσεων προκαλούνται από τους αερομεταφορείς – μια κίνηση που το υπουργείο έχει από τότε δηλώσει ότι θα εγκαταλείψει.
Τον Μάιο, το USDOT απέσυρε μια αγωγή που είχε καταθέσει η κυβέρνηση Μπάιντεν στις τελευταίες ημέρες της θητείας της, στην οποία κατηγορούσε τη Southwest για παράνομη εκτέλεση πτήσεων με χρόνιες καθυστερήσεις.



































