Το πρώτο τρίμηνο του 2024, η A.P. Moller – Maersk θα παρουσιάσει το πρώτο μιας σειράς οκτώ μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα λειτουργούν με μεθανόλη, ουδέτερη σε άνθρακα. Τα πλοία θα κατασκευασθούν από τη Hyundai Heavy Industries (HHI) και θα έχουν μεταφορική ικανότητα 16.000 Teu το κάθε ένα.
Η συμφωνία με την HHI περιλαμβάνει επίσης μια option για την ναυπήγηση επιπλέον τεσσάρων πλοίων, το 2025. Η σειρά θα αντικαταστήσει τα παλαιότερα πλοία της εταιρείας, εξοικονομώντας ετησίως περί το ένα εκατ. τόνους εκπομπών CO2.
Όπως αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωση της περισσότεροι από τους μισούς από τους 200 μεγαλύτερους πελάτες της Maersk έχουν θέσει-ή βρίσκονται στο στάδιο του καθορισμού-φιλόδοξων επιστημονικών στόχων μηδενικών εκπομπών άνθρακα στην εφοδιαστική τους αλυσίδα. Έτσι και η Maersk στο πλαίσιο της συνεργασίας της με ομίλους όπως οι Amazon, Disney, H&M Group, HP Inc., Levi Strauss & Co., Microsoft, Novo Nordisk, The Procter and Gamble Company, PUMA, Schneider Electric, Signify, Syngenta και Unilever δεσμεύτηκε ότι θα χρησιμοποιήσει και θα κλιμακώσει ενεργά μηδενικές λύσεις άνθρακα για τη μεταφορά με τα πλοία της των προϊόντων τους.
Τα υπό ναυπήγηση πλοία θα διαθέτουν κινητήρα διπλού καυσίμου και συγκεκριμένα μεθανόλης και συμβατικών καυσίμων χαμηλού θείου. Οι πρόσθετες κεφαλαιουχικές δαπάνες (CAPEX) για να επιτευχθεί η δυνατότητα διπλού καυσίμου, κυμαίνονται στο 10-15% του συνολικού κόστους, επιτρέποντας στη Maersk να κάνει ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός.
Η εταιρεία βρίσκεται επίσης σε συζητήσεις με αρμόδιους φορείς για την εξασφάλισης της παραγωγής επαρκούς ποσότητας μεθανόλης ουδέτερης σε άνθρακα.
Ήδη όπως ανακοίνωσε νωρίτερα τον Αύγουστο έκλεισε την πρώτη συνεργασία με την REintegrate, θυγατρική της δανέζικής εταιρείας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας European Energy, η οποία θα δημιουργήσει μια νέα εγκατάσταση παραγωγής 10.000 τόνων ουδέτερης από άνθρακα, οικολογικής μεθανόλης, την οποία θα χρησιμοποιήσει το πρώτο από τα οκτώ υπό ναυπήγηση πλοία.
Latest News
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias