Πονοκέφαλο προκαλεί στον τουριστικό κλάδο της Ευρώπης η έλλειψη προσωπικού στις μεταφορές, ενόψει της καλοκαιρινής σεζόν που μόλις ξεκίνησε. Μάλιστα, το φαινόμενο τείνει να προκαλέσει σοβαρές αρρυθμίες στην τουριστική βιομηχανία, η οποία προσδοκά σε ένα ιδιαίτερα προσοδοφόρο καλοκαίρι, προκειμένου από τη μια πλευρά να κλείσει τις πληγές που άνοιξε η πανδημία και από την άλλη να δημιουργήσει «απόθεμα» στο ακραίο σενάριο που αναζωπυρωθεί το κύμα πανδημίας το φθινόπωρο.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, ήδη παρατηρούνται καθυστερήσεις και ακυρώσεις στις πτήσεις, ενώ υπάρχει αναστάτωση στα δρομολόγια των πλοίων και των τρένων σε διάφορες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου λόγω της αδυναμίας των εταιρειών να ανταποκριθούν λόγω έλλειψης του κατάλληλου προσωπικού στη μαζική κάθοδο των Βορειοευρωπαίων προς τις χώρες της Νότιας Ευρώπης για διακοπές.
Τα προβλήματα
Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Τουρισμού και Ταξιδιών, που επικαλείται το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο, οι ελλείψεις προσωπικού στις μεταφορές φθάνουν το 18% στην Πορτογαλία, το 15% στη Γαλλία και την Ιταλία, το 12% στη Βρετανία, το 11% στις ΗΠΑ και το 9% στη Βρετανία. Πρόκειται για φαινόμενο που αποδίδεται στις απολύσεις προσωπικού που έκαναν οι εταιρείες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το οποίο τώρα δεν επιθυμεί να επιστρέψει κυρίως γιατί βρήκε αλλού δουλειά.
Τα πρώτα προβλήματα εμφανίστηκαν το Πάσχα, κάνοντας αεροπορικές και άλλες εταιρείες να ανησυχούν για τους καλοκαιρινούς μήνες που θα ακολουθήσουν. Οι ελλείψεις φάνηκαν κυρίως στις αεροπορικές, οι οποίες φοβούνται ότι δεν θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν σε υψηλότερα φορτία επιβατών.
Ειδικά στη Βρετανία οι προσλήψεις προσωπικού σε εταιρείες όπως η British Airways χαρακτηρίζονται ιδιαίτερα δύσκολες. Η εταιρεία διαχείρισης του εναέριου χώρου της Ευρώπης, η Eurocontrol, προέβλεψε στις αρχές Απριλίου ότι η καλοκαιρινή κυκλοφορία αεροσκαφών θα αγγίξει τουλάχιστον το 90% των επιπέδων που καταγράφονταν πριν από την πανδημία. Εκτοτε, οι αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένων και εταιρειών όπως η Ryanair Holdings, κατέγραψαν αλματώδη άνοδο στις πωλήσεις εισιτηρίων. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα δεν μπορεί να προβλεφθεί η πραγματική κίνηση καθώς οι ταξιδιώτες λόγω συνθηκών κάνουν κρατήσεις την τελευταία στιγμή.
Προβλήματα στελέχωσης έχουν και τα αεροδρόμια. Το Χίθροου του Λονδίνου, ο πλέον πολυσύχναστος κόμβος της Ευρώπης – τουλάχιστον με βάση τα στοιχεία πριν από την πανδημία -, αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Η διοίκηση του αεροδρομίου δυσκολεύτηκε να καλύψει θέσεις ασφαλείας και καθαριότητας, ενώ η British Airways που είναι η μεγαλύτερη αεροπορική της χώρας κάνει λόγο για ελλείψεις σε προσωπικό που δουλεύει γύρω από τα αεροσκάφη. Οι ελλείψεις τέτοιου προσωπικού τελικά οδηγούν ακόμη και σε ματαιώσεις πτήσεων κι ας υπάρχει ζήτηση για εισιτήρια.
Στη ναυτιλία οι προσπάθειες για μείωση του κόστους οδήγησαν σε χάος στην κρίσιμη θαλάσσια διαδρομή Ντόβερ – Καλαί, η οποία είναι η βασική πύλη εξόδου των Βρετανών που μετακινούνται με τα αυτοκίνητά τους προς τη Γαλλία και πέρα από αυτήν. Η P&O Ferries, που ήταν η μεγαλύτερη εταιρεία της γραμμής, βρίσκεται σε αντιπαράθεση με τη βρετανική κυβέρνηση αφού απέλυσε 800 ναυτικούς χωρίς προειδοποίηση.
«Καμπανάκι» και για την Ελλάδα
Σοβαρές ελλείψεις προσωπικού υπάρχουν και στον ελληνικό τουρισμό, με αρμόδιους παράγοντες να έχουν χτυπήσει εδώ και καιρό το καμπανάκι.
Χαρακτηριστική ήταν η ανάρτηση του επίτιμου πρόεδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) στο Twitter τον περασμένο μήνα, ο οποίος ανέφερε ότι υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις κυρίως στον επισιτισμό (κουζίνα και service) με ακάλυπτες πάνω από 50.000 θέσεις.
Latest News
Μπούμεραγκ για την Τουρκία το πάγωμα εξαγωγών στο Ισραήλ;
Επιπτώσεις στην τουρκική οικονομία φοβούνται οι τούρκοι έμποροι
Η Fed…και όχι η Μέση Ανατολή θα μπορούσε να εκτροχιάσει την ΕΚΤ - Ανάλυση της Deutsche Bank
Ποια είναι τα νέα δεδομένα για την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα
Μπάφετ: Στο τέλος του β' τριμήνου το ταμείο θα φτάσει τα 200 δισ. δολάρια
Απαντώντας σε ερωτήσεις δήλωσε πως δεν είναι σίγουρος για το πως θα αξιοποιηθούν καλύτερα τα μετρητά της Berkshire
Μήπως η Ουκρανία έσωσε το εμπορικό έλλειμμα της ΕΕ; - Ανάλυση της BNP Paribas
Η είσοδος Κινέζων κατασκευαστών στην ευρωπαϊκή αγορά είναι σχετικά βραχύβια, αλλά η ταχύτητα διείσδυσης είναι πράγματι θεαματική
Γιατί η Japan Tobacco μένει στην Ρωσία ενώ άλλοι την εγκαταλείπουν
Τα τέσσερα εργοστάσια και οι 4.000 εργαζόμενοι στη χώρα λειτουργούν κανονικά
Η αμερικανική οικονομία επιβραδύνεται λένε οικονομολόγοι και επιχειρηματίες
Η κατανάλωση υποχωρεί και το θέμα των επιτοκίων τίθεται εκ νέου
Συμφωνία πιστωτών για τη διάσωση του γαλλικού ομίλου τεχνολογίας Atos
Σύμφωνα με τη La Tribune, οι ομολογιούχοι πιστωτές και οι τράπεζες που μοιράζονται το χρέος της Atos θα εισφέρουν 1,2 δισ. ευρώ σε μετρητά
Οι influencers... σε απόγνωση – Τι συμβαίνει με την πίτα των 21 δισ.
Σύμφωνα με το Business Insider, οι συμφωνίες και οι διαφημίσεις με προσωπικότητες επιρροής είναι γεμάτες από ανήθικες επιχειρηματικές πρακτικές
Ο CEO που προσέλαβε τη σύζυγο, έκανε Sir τον σκύλο τους και... γκρέμισε μία τράπεζα
Ο Βέρνον Χιλ, ιδρυτής της Commerce Bank και της Metro Bank, ήταν επίσης ο άνθρωπος που βρέθηκε πίσω από την κατάρρευση της Republic First - Τα όνειρα, η υπερβολή και η διαπλοκή
Μείωσε τη συμμετοχή της στη Apple η Berkshire
Η συμμετοχή της εταιρείας του Γουόρεν Μπάφετ μειώθηκε κατα 22% απο τα 174,3 δισ. δολάρια στο τέλος του 2023 στα 135,4 δισ. δολάρια στις 31 Μαρτίου