Οι αγορές ρούχων και παπουτσιών μάλλον δεν θα είναι η πρώτη «πολυτέλεια» που θα κόψουν οι Έλληνες λόγω του πληθωρισμού και της ενεργειακής κρίσης.
Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει η νέα έρευνα Fashion (Re)search που πραγματοποίησε η ευρωπαϊκή πλατφόρμα αναζήτησης μόδας Glami, σύμφωνα με την οποία μόνο το 27% των ερωτηθέντων Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει να περιορίσει τα έξοδα που αφορούν σε αγορές μόδας.
Το μεγαλύτερο ποσοστό, και συγκεκριμένα το 51%, υπολογίζει να ψάξει για προσφορές, αλλά δεν σκοπεύει να σταματήσει να ξοδεύει σε σημαντικό βαθμό. Στοιχεία ιδιαίτερα ενδιαφέροντα εάν συνυπολογίσουμε πως το 76% των ερωτηθέντων παρατήρησε αύξηση (μικρή ή μεγάλη) στις τιμές που αφορούν την ένδυση και την υπόδηση – 7% υψηλότερη σε σύγκριση με τα αποτελέσματα που αφορούν την ίδια ερώτηση στην έρευνα Fashion (Re)search του Glami τον Απρίλιο του 2022.
Διαβάστε επίσης: ΙΕΛΚΑ: Πληθωρισμός και κόστος ενέργειας «καίνε» 9 στους 10 καταναλωτές
Ενδιαφέρον έχουν οι απαντήσεις στην ερώτηση «Γιατί δεν σκοπεύετε να αλλάξετε τον τρόπο που ψωνίζετε ρούχα παρόλο που ήδη βλέπετε τον αντίκτυπο του πληθωρισμού στο ‘πορτοφόλι’ σας;» που ήταν πολλαπλών επιλογών.
Τα ψώνια δίνουν χαρά
Σχεδόν τρεις στους δέκα (ποσοστό 28%) απάντησαν ότι τα ψώνια με τους κάνουν χαρούμενους/ες και δεν είναι έτοιμοι/ες να τα σταματήσουν εντελώς.
Αναφορικά με το ζήτημα των εκπτώσεων και των πολύ συχνών – πλέον – εποχιακών προσφορών, το 24% δηλώνει ότι επιθυμεί να επωφεληθεί από αυτές. Συγκεκριμένα δήλωσαν πως «πρέπει να εκμεταλλευτούν τις εποχιακές εκπτώσεις».
Σε ποσοστό 21% υποστηρίζουν ότι πάντα αγόραζαν τα απολύτως απαραίτητα και έτσι δεν είναι εφικτό να περιορίσουν κι άλλο τις αγορές του.
Πότε θα αγοράσουν χειμωνιάτικα οι Έλληνες;
Eάν από τα παραπάνω στοιχεία νομίζατε πως ο Σεπτέμβριος ή ο Οκτώβριος είναι η στιγμή που οι Έλληνες εφοδιάζουν τη «βαριά» χειμερινή γκαρνταρόμπα τους, σκεφτείτε το ξανά.
Παράλληλα, με το ελληνικό κλίμα που συμβάλλει στη «μετακίνηση» της ανάγκης για πιο βαριά χειμωνιάτικα ρούχα προς τους πιο χειμερινούς μήνες, το 43% απάντησε πως επιλέγει να περιμένει τις μεγάλες εκπτώσεις του Νοεμβρίου που γίνονται στο πλαίσιο της Black Friday για τις «επίσημες» χειμερινές αγορές τους.
Και πώς θα ζεσταθούμε τον χειμώνα;
Στην ερώτηση εάν σκέφτονται να προχωρήσουν σε μείωση χρήσης θέρμανσης στην κατοικία τους και να ντύνονται με πιο ζεστά ρούχα, το 43% των Ελλήνων απάντησε πως σχεδιάζει να μειώσει τη χρήση θέρμανσης και να επιστρατεύσει περισσότερα και πιο ζεστά ρούχα.
Ακολουθεί ένα 26% που αναμένει την οριστικοποίηση της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος για να κρίνει πώς θα πράξει ενώ ένα 15% των ερωτηθέντων απάντησε πως έκανε ήδη πιο συντηρητική χρήση ενέργειας και άρα δεν γίνεται να τη μειώσει κι άλλο.
Να σημειωθεί ότι έξι στους δέκα (ποσοστό 59% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πρόκειται να φορά ζεστές πιτζάμες κατά τη διάρκεια του ύπνου για να αντιμετωπίσει το κρύο όταν βρίσκεται στο σπίτι του.
Η συλλογή δεδομένων της έρευνας πραγματοποιήθηκε το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου μέσα από το ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν 4.216 χρήστες. Το 79% του δείγματος ήταν γυναίκες, το 19% άνδρες και το 2% δεν θέλησε να προσδιορίσει το φύλο του.
Latest News
Η σχέση των Ελλήνων με τις ψηφιακές τεχνολογίες - Τα social media και οι τραπεζικές συναλλαγές
Πώς υιοθετούν οι επιχειρήσεις τις ψηφιακές τεχνολογίες; Πώς χρησιμοποιούν οι πολίτες τις δημόσιες και άλλες υπηρεσίες στο διαδίκτυο; Ποια είναι η συμμετοχή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Εξαγωγές, τουρισμός και Ταμείο Ανάκαμψης κινητήριοι μοχλοί της ανάπτυξης
H δημοσιονομική πειθαρχία θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ, εάν η χώρα επιθυμεί να αποφύγει δυσάρεστες εξελίξεις
Ποιοι κλάδοι έκαναν «Ανάσταση» και ποιοι τραβούν (ακόμη) Γολγοθά
Ποια είναι η εικόνα στην αγορά – Τι λένε στον ΟΤ επιχειρηματίες για την πασχαλινή κίνηση
Με «συνοδηγό» την ακρίβεια η πασχαλινή έξοδος - Στα ύψη η βενζίνη
Ξεφεύγει η τιμή των καυσίμων σε Λεκανοπέδιο και δημοφιλείς προορισμούς – Βάσανο το πασχαλινό τραπέζι, πού κυμαίνονται οι τιμές
Στασινόπουλος, Σκλαβενίτης, Κόκκαλης και Μέγιερ αλλάζουν τον Ταύρο
Ποια είναι τα οκτώ έργα που μεταμορφώνουν τον Ταύρο – Τα κτίρια που αλλάζουν χρήση
Η φορολογία κύρια πηγή εσόδων του προϋπολογισμού
H μοναδική πηγή που υπέρ-αποδίδει είναι αυτή του φόρου εισοδήματος, με την μερίδα του λέοντος να προέρχεται από τις επιχειρήσεις
Το θετικό αποτύπωμα της επενδυτικής βαθμίδας σε ομόλογα και μετοχές
Μία νέα γενιά επενδυτών περισσότερο "ποιοτικών" και μακροπρόσθεσμων, δημιουργείται για τα ελληνικά assets, μετά την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας
Γιατί «κόλλησε» πάνω από το 10% η ανεργία;
Ποιες είναι οι βασικές στρεβλώσεις στην ελληνική αγορά εργασίας