Περίπου 220 φορτηγά πλοία επηρεάζονται άμεσα από την αναστολή της συμφωνίας ασφαλούς μεταφοράς σιτηρών, εκτιμούν οι Ουκρανικές αρχές. Από αυτά, τα 92 πλοία είχαν ήδη εγκαταλείψει τα λιμάνια της Ουκρανίας, τα 105 περίμεναν να φορτώσουν σιτηρά και τα 22 ήταν φορτωμένα και περίμεναν να σαλπάρουν, επισημαίνει στον ot.gr, ο αναλυτής της Xclusiv Shipbrokers κ. Δημήτρης Ρουμελιώτης.
Πάντως παρά το γεγονός ότι η Ρωσία ανέστειλε την υποστήριξή της στην συμφωνία, ο ΟΗΕ και η Τουρκία ανακοίνωσαν ότι θα αναπτύξουν επιθεωρητές για να συνεχιστεί το πρόγραμμα διέλευσης πλοίων από τα Τουρκικά στενά και πως η διέλευση και οι έλεγχοι πλοίων που μεταφέρουν ουκρανικά σιτηρά θα συνεχιστούν στη Μαύρη Θάλασσα παρόλο την αρνητική ρωσική στάση.
Διαβάστε επίσης: Η «μάχη των σιτηρών»: Νέα απειλή για την επισιτιστική ασφάλεια
Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο Σάββατο, το Κρεμλίνο ανακοίνωσε ότι αναστέλλει την συμφωνία για τις ουκρανικές εξαγωγές σιτηρών, κατηγορώντας το Κίεβο για επίθεση που έγινε κατά του ρωσικού πολεμικού ναυτικού και του ναύσταθμου στο λιμάνι της Σεβαστούπολης. Η απόφαση αυτή είχε άμεσο αντίκτυπο στις αγορές, αναφέρει ο κ. Ρουμελιώτης, καθώς οι τιμές των σιτηρών αυξήθηκαν κατά 5,5% και του καλαμποκιού κατά 2,5%. την Δευτέρα μετά την ρωσική ανακοίνωση. Παράλληλα η Διεθνή Επιτροπή Διάσωσης να προειδοποίησε πως η αποχώρηση της Ρωσίας από τη συμφωνία θα πλήξει τα φτωχότερα έθνη, και θα έχει «καταστροφικές συνέπειες» για τις προμήθειες τροφίμων.
Σανίδα σωτηρίας
Η συμφωνία της 21ης Ιουλίου για την ασφαλή μεταφορά σιτηρών μέσω της Μαύρης Θάλασσας αποτέλεσε μια «σανίδα σωτηρίας» για την αγορά σιτηρών και ειδικότερα για τις χώρες της Αφρικής και της Ασίας. Η συμφωνία αυτή προέβλεπε την ασφαλή διακίνηση των φορτηγών πλοίων με παράλληλα τον έλεγχο τους στα στενά του Βοσπόρου από ελεγκτές της Ρωσίας, Ουκρανίας, Τουρκίας και των Ηνωμένων Εθνών.
Στις αρχές Οκτωβρίου φάνηκαν τα πρώτα σύννεφα πάνω από την σημαντική αυτή συμφωνία καθώς πάνω από 120 φορτηγά πλοία φορτωμένα με ουκρανικά σιτηρά, περίμεναν να ελεγχθούν στον Βόσπορο για να συνεχίσουν το ταξίδι τους. Η αιτία της καθυστέρησης ήταν η χρονοβόρα διαδικασία της επιθεώρησης και η άρνηση της Ρωσίας να αυξήσει τον αριθμό των Ρώσων που συμμετείχαν στην διαδικασία ώστε να μπορέσει να γίνει αποσυμφόρηση.
Παρόλο τις αμφιβολίες που υπήρχαν στο κατά πόσο η Ρωσία θα επεκτείνει την συμφωνία αυτή και μετά της 22 Νοεμβρίου που έληγε, κανείς δεν περίμενε την πρόωρη αποχώρησης της.
Latest News
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM