Μετά το «καλάθι του νοικοκυριού» έρχεται το «καλάθι… των παιχνιδιών»!
Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης σε δηλώσεις του ανέφερε ότι βρίσκεται σε συζητήσεις με εκπροσώπους των αλυσίδων παιχνιδιών για το «καλάθι» και έχει διαπιστώσει θετική διάθεση για την εφαρμογή του μέτρου.
Διαβάστε επίσης: Ποια παλικάρια… σφάζονται για το καλάθι του νοικοκυριού
Έτσι, αύριο Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου ανακοινώνεται το εορταστικό «καλάθι του νοικοκυριού» ενώ σε εφαρμογή αναμένεται να τεθεί και το «καλάθι… των παιχνιδιών».
Το «καλάθι των παιχνιδιών»
Το «καλάθι παιχνιδιών» θα έχει διάρκεια τριών εβδομάδων και δεν θα υπάρχει υποχρεωτικότητα συμμετοχής των επιχειρήσεων όσον αφορά τον τζίρο. Υπενθυμίζεται ότι στο «καλάθι του νοικοκυριού» υποχρεούνται να συμμετέχουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ με τζίρο πάνω από 90 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, σχετική ελευθερία θα υπάρχει και στο περιεχόμενο, αφού στο «καλάθι παιχνιδιών» θα περιλαμβάνονται κατηγορίες προϊόντων, όπως για παράδειγμα διαδραστικά – εκπαιδευτικά, επιτραπέζια και παζλ, κατασκευές, φιγούρες δράσεις και κούκλες κ.λπ. και όχι συγκεκριμένα προϊόντα.
Ο υπουργός ανέφερε ότι το «καλάθι παιχνιδιών» θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 14 Δεκεμβρίου και θα ισχύσει έως τις 11 Ιανουαρίου.
Το καλάθι του νοικοκυριού
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, εκτός της λίστας με τα προϊόντα που θα το απαρτίζουν φαίνεται ότι θα είναι τελικά τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες, παρότι αποτελούν παραδοσιακά γλυκίσματα των εορτών.
Διεύρυνση των προϊόντων αναμένεται επίσης στην κατηγορία του κρέατος, όπου πέραν του χοιρινού και του κοτόπουλου τα οποία ήδη υπάρχουν, θα «μπουν» επίσης, γαλοπούλα και μοσχάρι. Καθώς την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς το κρέας «πρωταγωνιστεί» στο γιορτινό τραπέζι.
Εν τω μεταξύ αύριο, Τετάρτη, το «καλάθι του νοικοκυριού» μπαίνει στην έκτη εβδομάδα εφαρμογής του με τα σούπερ μάρκετ να ανανεώνουν τις λίστες με τα προϊόντα τους, με βάση τις κατηγορίες που είναι έως τώρα διαμορφωμένες.
Στο μεταξύ, σχεδόν ένας στους δύο καταναλωτές (ποσοστό 48%), έχει ψωνίσει λίγα ή περισσότερα προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού», έναντι 40% που έδειξε η προηγούμενη έρευνα του ΙΕΛΚΑ κατά τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του καλαθιού, σύμφωνα με έρευνα καταναλωτικών τάσεων που πραγματοποίησε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και βασικά ευρήματά της παρουσίασε χθες ο καθηγητής κ. Γιώργος Δουκίδης στο πλαίσιο του 13ου Συνεδρίου του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Η αξία των αγορών για έναν στους πέντε καταναλωτές είναι πάνω από το 10% της αξίας των συνολικών αγορών τους στο σούπερ μάρκετ, αν και μόνο ο ένας στους τέσσερις καταναλωτές θεωρεί την εν λόγω πρωτοβουλία θετική.
Latest News
Κλειστά τα καταστήματα λόγω μεταφοράς της αργίας της Πρωτομαγιάς
Λειτουργούν τα βενζινάδικα, οι φούρνοι, τα ζαχαροπλαστεία και τα μίνι μάρκετ
«Καίει» τους εκδρομείς του Πάσχα η βενζίνη – Ακριβή η έξοδος… ακριβότερη η επιστροφή
Σταθερά πάνω από τα 2 ευρώ η τιμή της βενζίνης – Φόβοι για νέο ανοδικό «ράλι»
Βάζοντας χέρι… στο μαξιλάρι για το χρέος – Τι λένε στον ΟΤ Πετράκης και Λιάκος
Η αύξηση των επιτοκίων, τα διακρατικά δάνεια των μνημονίων (GLF) και η πρόσβαση της Ελλάδας στις αγορές
Ποια προϊόντα και υπηρεσίες αγοράζουν διαδικτυακά οι Έλληνες - Τι είδε η Eurostat
Η ψηφιοποίηση κερδίζει συνεχώς έδαφος και αυτό φαίνεται στις αγορές μας. Τι επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράσουν από το διαδίκτυο.
13 ιδιωτικά νησιά στην Ελλάδα ζητούν επενδυτές – Τα εμπόδια για τις αγοραπωλησίες
Μεγάλη η ζήτηση στα μεσιτικά γραφεία για ανάπτυξη νέων super luxury ξενοδοχειακών μονάδων
Τα 90 δισ. που θα άλλαζαν την οικονομία – Τα κόκκινα δάνεια και τα deals επιχειρήσεων
Πολύ λίγα μέχρι στιγμής τα deals για την εξαγορά προβληματικών επιχειρήσεων μέσω της διαδικασίας διαχείρισης των κόκκινων δανείων
Πόσο άλλαξε η οικονομία μετά τη χρεοκοπία – Τι λένε οικονομολόγοι και οίκοι
Δεκατέσσερα χρόνια μετά το Καστελλόριζο, ποιες είναι οι προσδοκίες και οι επισημάνσεις για το νέο παραγωγικό μοντέλο ανάπτυξης
Η σχέση των Ελλήνων με τις ψηφιακές τεχνολογίες - Τα social media και οι τραπεζικές συναλλαγές
Πώς υιοθετούν οι επιχειρήσεις τις ψηφιακές τεχνολογίες; Πώς χρησιμοποιούν οι πολίτες τις δημόσιες και άλλες υπηρεσίες στο διαδίκτυο; Ποια είναι η συμμετοχή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;
Καταναλωτικά δάνεια, αντί για αποταμίευση προτιμούν οι Έλληνες
Οι καταθέσεις επιβραδύνονται, τα δάνεια μέσω εμπόρων αφορούν κυρίως αγορές αυτοκινήτων, τηλεοράσεων και κινητών
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση