Λούτρινα, επιτραπέζια, κούκλες, παιχνίδια ρόλων – μίμησης (κουζινικά – είδη σπιτιού, σετ ομορφιάς – μόδας, εργαλεία, ιατρικά σετ κ.λπ.), βρεφικά παιχνίδια (κουδουνίστρες, χαλάκια δραστηριοτήτων, παιχνίδια κούνιας κ.ά.), αθλητικά παιχνίδια (μπάλες ποδοσφαίρου, μπάσκετ κ.λπ.), ηλεκτρονικά παιχνίδια, οχήματα – τρένα (αυτοκινητάκια, μηχανές, αεροπλάνα, αυτοκινητόδρομοι), τηλεκατευθυνόμενα και μουσικά παιχνίδια (αρμόνια – πιάνο, κιθάρες, ντραμς κ.ά.) είναι οι δέκα κατηγορίες που έχουν «κλειδώσει» για να «γεμίσουν» το «καλάθι των παιχνιδιών» ή όπως το ονόμασε ο υπουργός Ανάπτυξης, το «καλάθι του Αη-Βασίλη».
Όπως είχε αναφέρει ο ΟΤ, το «καλάθι των παιχνιδιών» θα έχει ορισμένη διάρκεια και συγκεκριμένα από την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου 2022 μέχρι και την Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2023, ενώ θα υπάρχουν παιχνίδια ανάλογα με το φύλο και την ηλικία των παιδιών.
Διαβάστε επίσης: Ποια παλικάρια… σφάζονται για το καλάθι του νοικοκυριού
Ποιοι θα συμμετέχουν
Αν και οι συζητήσεις με τις επιχειρήσεις που θα συμμετέχουν συνεχίζονται, φαίνεται πως οι… βοηθοί του Αη-Βασίλη θα προέρχονται από διάφορους κλάδους του λιανικού εμπορίου.
Κι αυτό γιατί θα συμμετέχουν τόσο οι μεγάλοι παίκτες του κλάδου των παιχνιδιών, όπως οι αλυσίδες Jumbo, Μουστάκας, Ζαχαριάς, Max Stores, Perfect Toys κ.ά., όσο και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που διαθέτουν ήδη παιχνίδια (π.χ. Σκλαβενίτης), αλλά και αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, όπως είναι η Κωτσόβολος, η Πλαίσιο και η Public.
Επιπλέον θα μπορούν να συμμετέχουν και μικρότερα καταστήματα, ακόμη κι αν δεν διαθέτουν όλη τη γκάμα των προτεινόμενων κατηγοριών.
Καλάθι με πλαφόν
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από το υπουργείο Ανάπτυξης, στο «καλάθι παιχνιδιών» θα μπει πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, όπως συμβαίνει και με τα προϊόντα για την αξιοπρεπή διαβίωση.
Συγκεκριμένα, τα προϊόντα που θα συνθέτουν το «καλάθι του Αη-Βασίλη» θα πωλούνται με το περιθώριο κέρδους που είχαν την 1η Δεκεμβρίου 2021, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα αισχροκέρδειας, όπως αναφέρει υψηλόβαθμο κυβερνητικό στέλεχος.
Η τελική έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού αναμένεται εντός των επομένων ημερών, έτσι ώστε το μέτρο να εφαρμοστεί από την επόμενη Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου.
Στην 6η εβδομάδα το «καλάθι του νοικοκυριού»
Μοσχάρι, γαλοπούλα, τσουρέκια – βασιλόπιτες και σοκολάτες θα είναι οι προσθήκες στο εορταστικό «καλάθι του νοικοκυριού» που θα έχει επίσης ισχύ για ορισμένο χρονικό διάστημα.
Το «καλάθι του νοικοκυριού» μπαίνει σήμερα Τετάρτη στην έκτη εβδομάδα εφαρμογής του, με τα σούπερ μάρκετ να ανανεώνουν τις λίστες με τα προϊόντα τους, με βάση τις κατηγορίες που είναι έως τώρα διαμορφωμένες.
Στο μεταξύ, σχεδόν ένας στους δύο καταναλωτές (ποσοστό 48%), έχει ψωνίσει λίγα ή περισσότερα προϊόντα από το «καλάθι του νοικοκυριού», έναντι 40% που έδειξε η προηγούμενη έρευνα του ΙΕΛΚΑ κατά τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του καλαθιού, σύμφωνα με έρευνα καταναλωτικών τάσεων που πραγματοποίησε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Η αξία των αγορών για έναν στους πέντε καταναλωτές είναι πάνω από το 10% της αξίας των συνολικών αγορών τους στο σούπερ μάρκετ, αν και μόνο ο ένας στους τέσσερις καταναλωτές θεωρεί την εν λόγω πρωτοβουλία θετική.
Latest News
Στον δρόμο προς τις Ευρωεκλογές - Τα 4+1 «αγκάθια» της ελληνικής οικονομίας
Ποιες είναι οι βασικές προτεραιότητες για την επόμενη μέρα
Ακίνητα: Ζήτηση από τα «μπετά» - Το προφίλ των αγοραστών
Νέες οικιστικές και τουριστικές αναπτύξεις - Από το Μαρούσι μέχρι την Βούλα
Κλειστά τα καταστήματα λόγω μεταφοράς της αργίας της Πρωτομαγιάς
Λειτουργούν τα βενζινάδικα, οι φούρνοι, τα ζαχαροπλαστεία και τα μίνι μάρκετ
«Καίει» τους εκδρομείς του Πάσχα η βενζίνη – Ακριβή η έξοδος… ακριβότερη η επιστροφή
Σταθερά πάνω από τα 2 ευρώ η τιμή της βενζίνης – Φόβοι για νέο ανοδικό «ράλι»
Βάζοντας χέρι… στο μαξιλάρι για το χρέος – Τι λένε στον ΟΤ Πετράκης και Λιάκος
Η αύξηση των επιτοκίων, τα διακρατικά δάνεια των μνημονίων (GLF) και η πρόσβαση της Ελλάδας στις αγορές
Ποια προϊόντα και υπηρεσίες αγοράζουν διαδικτυακά οι Έλληνες - Τι είδε η Eurostat
Η ψηφιοποίηση κερδίζει συνεχώς έδαφος και αυτό φαίνεται στις αγορές μας. Τι επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράσουν από το διαδίκτυο.
13 ιδιωτικά νησιά στην Ελλάδα ζητούν επενδυτές – Τα εμπόδια για τις αγοραπωλησίες
Μεγάλη η ζήτηση στα μεσιτικά γραφεία για ανάπτυξη νέων super luxury ξενοδοχειακών μονάδων
Τα 90 δισ. που θα άλλαζαν την οικονομία – Τα κόκκινα δάνεια και τα deals επιχειρήσεων
Πολύ λίγα μέχρι στιγμής τα deals για την εξαγορά προβληματικών επιχειρήσεων μέσω της διαδικασίας διαχείρισης των κόκκινων δανείων
Πόσο άλλαξε η οικονομία μετά τη χρεοκοπία – Τι λένε οικονομολόγοι και οίκοι
Δεκατέσσερα χρόνια μετά το Καστελλόριζο, ποιες είναι οι προσδοκίες και οι επισημάνσεις για το νέο παραγωγικό μοντέλο ανάπτυξης
Η σχέση των Ελλήνων με τις ψηφιακές τεχνολογίες - Τα social media και οι τραπεζικές συναλλαγές
Πώς υιοθετούν οι επιχειρήσεις τις ψηφιακές τεχνολογίες; Πώς χρησιμοποιούν οι πολίτες τις δημόσιες και άλλες υπηρεσίες στο διαδίκτυο; Ποια είναι η συμμετοχή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;