Ολοκληρώνοντας μια χρονιά μεγάλων διαγωνισμών για έργα υποδομών, ξεκινά ένας χορός υπογραφών που στο πρώτο τρίμηνο του 2023 θα φτάσει τα 1,76 δισ. ευρώ, με προάγγελο το Flyover της Θεσσαλονίκης στα μέσα Δεκεμβρίου. Νέα εργοτάξια θα μπουν σε κίνηση, συμπληρώνοντας τον χάρτη που ήδη σχηματίζουν το Πάτρα-Πύργος, ο Ε65, η Αμβρακία Οδός, η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας. Το γεγονός της χρονιάς θα είναι βεβαίως τα πρώτα εργοτάξια του ΒΟΑΚ εντός των επόμενων εβδομάδων.
Δύο νέα έργα τροχοδρομούν στη Δυτική Αττική. Πριν λίγες ημέρες, προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός του ΟΣΕ για την επέκταση του Προαστιακού με επτά σταθμούς από Άνω Λιόσια ως Μέγαρα. Η νέα γραμμή, μήκους 36 χλμ., έχει προϋπολογισμό 106,95 εκατ. ευρώ. Επί θύρας είναι η προκήρυξη της επέκτασης της Γραμμής 2, μήκους 3,5 χλμ., από την Ανθούπολη προς Παλατιανή, Ίλιον, Άγιο Νικόλαο. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 785 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της προμήθειας 8 συρμών και της επέκταση του αμαξοστασίου του Ελαιώνα. Λίγο πριν την Πρωτοχρονιά, η πράξη εντάχθηκε προς χρηματοδότηση στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης.
Η πληθώρα διαγωνισμών απογειώνει τον κατασκευαστικό κλάδο. Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, η αξία παραγωγής των κατασκευαστικών έργων θα ξεπεράσει τα 18 δισ. ευρώ το 2025 έναντι 7,6 δισ. το 2020. Το πρόγραμμα-μαμούθ των 13 δισ. ευρώ που εκπόνησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Κατασκευές: Ανάβουν μηχανές έργα 2,5 δισ. ευρώ
Έχουν ήδη δημοπρατηθεί έργα άνω των 10 δισ. ευρώ και περί τα 5 δισ. έχουν μπει σε φάση υλοποίησης. Στο πρώτο τρίμηνο του 2023 αναμένονται ακόμη διαγωνισμοί 2 δισ. Δυναμική που αναμένεται να δώσει ώθηση στις επενδύσεις σε κατασκευαστικά έργα, που θα φτάσουν το 2025 ως το 8,1% του ΑΕΠ, όταν ήταν στο 4% το 2020.
Ποιες υπογραφές θα πέσουν το πρώτο τρίμηνο του 2023
Οι μηχανές ζεστάθηκαν με το πρώτο οδικό ΣΔΙΤ που μπήκε σε φάση υλοποίησης για την εναέρια Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 373,2 εκατ. ευρώ. Η ένωση Άβαξ – Μυτιληναίος ανέλαβε την κατασκευή και λειτουργία για διάστημα 30 ετών.
Στον προθάλαμο της ολοκλήρωσης έχει βάλει ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης πέντε οδικά έργα για το αμέσως επόμενο διάστημα. Σε χρόνους ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα, βαίνουν προς υπογραφή τρία έργα που δημοπρατήθηκαν τον περασμένο Φεβρουάριο. Πρόκειται για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, ύψους 352 εκατ., με ανάδοχο το σχήμα ΤΕΡΝΑ-Άκτωρ-Ιντρακάτ, την παράκαμψη Χαλκίδας-Ψαχνών, προϋπολογισμού 210 εκατ. ευρώ, με ανάδοχο τον Όμιλο Μυτιληναίο και το Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού 285 εκατ. ευρώ, που αναλαμβάνει ο Όμιλος Άβαξ.
Θα κλείσουν όμως εντός τριμήνου και δύο σημαντικές εκκρεμότητες. Αυτές αφορούν στα ΣΔΙΤ του άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, 251,8 εκατ. ευρώ, με προσωρινό ανάδοχο το σχήμα Άκτωρ Παραχωρήσεις-Ιντρακάτ, καθώς και του ΒΟΑΚ για το τμήμα «Χερσόνησος – Νεάπολη», ύψους 290 εκατ. ευρώ, που θα κατασκευάσει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Ιντρακάτ. Όσο δε για το μεγάλο τμήμα του ΒΟΑΚ «Χανιά – Ηράκλειο», ύψους 1,6 δισ. ευρώ, ως τα τέλη Μαρτίου αναμένεται προσωρινός ανάδοχο για το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης που ξεκινά στην Ευρώπη.
Στην αρχή του χρόνου, σχεδιάζεται ακόμη η προκήρυξη του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ, ενώ θα ακολουθήσει εντός τριμήνου η σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό, που περιλαμβάνει τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά. Σύμφωνα δε με τον σχεδιασμό του υπουργείου και της ΕΡΓΟΣΕ, τα έξι σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς ύψους 4 δισ. ευρώ πρόκειται να συμβασιοποιηθούν εντός του 2023, αλλάζοντας πραγματικά τον σιδηροδρομικό χάρτη της χώρας.
Latest News
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Νέο κτήριο στην Πάτρα για το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά»
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, ως Διενεργούσα Αρχή, ανέλαβε την ωρίμανση και την ολοκλήρωση των μελετών και τευχών δημοπράτησης
Το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημιουργίας κοινής εταιρικής κουλτούρας «τρέχει» σε Intrakat - Ακτωρ
Η CHRO το ομίλου Έλενα Στάσση εξήγησε πώς το συγκεκριμένο πρόγραμμα σκοπεύει να φέρει κοντά τους 5.800 εργαζομένους
Ξεκινάει η αξιοποίηση του πρώην εργοταξιακού χώρου του έργου ζεύξης Ρίo – Αντίρριο
Το ακίνητο βρίσκεται σε κομβικό σημείο
Παραχωρήσεις και κατασκευές γιγαντώνουν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ο νέος πήχης για τα οικονομικά μεγέθη
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη το 2023 - Πάνω από 25% η επιστροφή κεφαλαίου
Στα 5,3 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Στο 80% η πρόοδος εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μέχρι το τέλος του 2024
Οι υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών επισκέφτηκαν τα τρία εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής