Οι σύνδεσμοι επώνυμων βιομηχανιών ειδών ήταν αυτοί που ζήτησαν να μπουν στο καλάθι του νοικοκυριού, γι’ αυτό και έγινε σύσκεψη την περασμένη εβδομάδα στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ανέφερε ο αρμόδιος υπουργός ‘Αδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας σήμερα το πρωί στον τηλεοπτικό σταθμό Mega.
Γεωργιάδης: Απολύτως σταθερές οι τιμές στο καλάθι του νοικοκυριού
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι ο καταναλωτής εμπιστεύεται το καλάθι του νοικοκυριού και πρόσθεσε: «Ο ένας στους 2 καταναλωτές ψωνίζει από το καλάθι. Έγινε σύσκεψη στο υπουργείο, γιατί ήρθαν οι σύνδεσμοι επώνυμων βιομηχανιών τροφίμων, προκειμένου να μπουν και εκείνοι στο καλάθι. Αυτό σημαίνει ότι ο καταναλωτής εμπιστεύτηκε το καλάθι. Είμαστε σε μία συζήτηση για να φτάσουμε σε μία τελική απόφαση, για το πώς θα μπορέσουμε να προσθέσουμε επώνυμα προϊόντα στο καλάθι. Θα χρειαστεί να κάνουμε μία σύσκεψη με την Επιτροπή Ανταγωνισμού για να πάρουμε επέκταση άδειας, ως προς αυτό που θέλουμε να κάνουμε. Δεύτερον, έχουμε δώσει μία βδομάδα περιθώριο και στη βιομηχανία και στα σούπερ μάρκετ να μιλήσουν μεταξύ τους οι προμηθευτές με τα σούπερ μάρκετ για τα προϊόντα. Διότι, έχει νόημα να μπουν επώνυμα προϊόντα στο καλάθι μόνο εάν έχουν χαμηλή τιμή».
Θα επεκταθεί το μέτρο του καλαθιού και στα κρεοπωλεία και αρτοποιία;
«Για να κάνουμε το καλάθι και στα υπόλοιπα πρέπει να συνεννοηθώ πρώτα με τους αρτοποιούς γιατί εάν τους επιβάλω το μέτρο, θα τους κάνω ζημιά. Δεν θέλω να κάνω ζημιά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις», επεσήμανε ο κ. Γεωργιάδης.
Ανατιμήσεις
Για το νέο κύμα ανατιμήσεων που έρχεται υπογράμμισε πως, «στο καλάθι του νοικοκυριού δεν υπάρχουν ανατιμήσεις. Στα 833 προϊόντα έχουμε αυξήσεις στο 8% των προϊόντων, μειώσεις στο 7% ων προϊόντων και σταθερές στο υπόλοιπο ποσοστό. Αθροιστικά τα καλάθια φαίνεται μία αύξηση της τάξεως του μισού ευρώ, σε ορισμένα σούπερ μάρκετ, αλλά αυτό συμβαίνει γιατί έχουν αυξηθεί οι τιμές στα νωπά κρέατα κατά τη διάρκεια των εορτών, σε μία βδομάδα θα έχει ομαλοποιηθεί. Το καλάθι εξακολουθεί να έχει αποπληθωρισμό».
Για το ενδεχόμενο να επεκταθεί το μέτρο του καλαθιού και στα κρεοπωλεία και αρτοποιία ο ίδιος είπε: «για να κάνουμε το καλάθι και στα υπόλοιπα πρέπει να συνεννοηθώ πρώτα με τους αρτοποιούς γιατί εάν τους επιβάλω το μέτρο, θα τους κάνω ζημιά. Δεν θέλω να κάνω ζημιά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις».
Σε έναν μήνα θα έχει ομαλοποιηθεί η αγορά των φαρμάκων
Ο κ. Γεωργιάδης μίλησε για τις ελλείψεις στα φάρμακα, και στα γενόσημα αλλά και στα πρωτότυπα.
«Η έλλειψη φαρμάκων αποτελεί ένα παγκόσμιο πρόβλημα και ιδιαίτερα ένα πανευρωπαϊκό πρόβλημα. Έχει προκαλέσει η συζήτηση σχετικά με το πώς η Ευρώπη πρέπει να αλλάξει μοντέλο και να φτιάξουμε παραγωγή πρώτων υλών και στην Ευρώπη. Σε αυτό η Ελλάδα έχει πρωταγωνιστήσει, και το έχουμε θέσει στο συμβούλιο και έχουμε φτιάξει και επενδύσεις μεγάλες για παραγωγή πρώτων υλών στην Ελλάδα. Η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί, δε μπορεί να γίνει σε μία μέρα, αλλά σε ένα διάστημα όχι μεγαλύτερο του ενός μήνα. Το πρόβλημα προέκυψε από ένα έλλειμμα παραγωγής από την Κίνα, που είναι η βασική χώρα παραγωγής πρώτων υλών που οδήγησε σε αυτό», ανέφερε αρχικά.
«Το πολύ σε έναν μήνα θα έχει ομαλοποιηθεί η αγορά των φαρμάκων»
Για την αύξηση των τιμών στα φάρμακα ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε πως, «ο κ. Πλεύρης μίλησε για το κομμάτι των πολύ φθηνών γενόσημων φαρμάκων που από την εποχή των μνημονίων έφτασαν να πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές, και υπήρχε ο κίνδυνος απόσυρσής τους από τις φαρμακοβιομηχανίες, και εφόσον αποσύρονται τα φθηνά φάρμακα να μένουν τα πολύ ακριβά. Ο κ. Πλεύρης έθεσε σε δημόσιο διάλογο αυτό το ζήτημα, ο ΣΥΡΙΖΑ βγήκε και είπε ότι «ο Πλεύρης θέλει αυξήσεις στα φάρμακα». Προς τιμήν του ο κ. Ξανθός υποστήριξε τον κ. Πλεύρη, βγήκε ο κ. Πολάκης και επιτέθηκε, χωρίς να γράψει το όνομα Ξανθός και είπε ότι όσοι είπαν να αυξηθούν τα φάρμακα είναι απατεώνες, και βγήκε μετά ο κ. Φίλης και υποστήριξε τον κ. Ξανθό. Με λίγα λόγια «μύλος». Κατάφεραν στο ΣΥΡΙΖΑ να τσακωθούν μεταξύ τους».
Latest News
Στον δρόμο προς τις Ευρωεκλογές - Τα 4+1 «αγκάθια» της ελληνικής οικονομίας
Ποιες είναι οι βασικές προτεραιότητες για την επόμενη μέρα
Ακίνητα: Ζήτηση από τα «μπετά» - Το προφίλ των αγοραστών
Νέες οικιστικές και τουριστικές αναπτύξεις - Από το Μαρούσι μέχρι την Βούλα
Κλειστά τα καταστήματα λόγω μεταφοράς της αργίας της Πρωτομαγιάς
Λειτουργούν τα βενζινάδικα, οι φούρνοι, τα ζαχαροπλαστεία και τα μίνι μάρκετ
«Καίει» τους εκδρομείς του Πάσχα η βενζίνη – Ακριβή η έξοδος… ακριβότερη η επιστροφή
Σταθερά πάνω από τα 2 ευρώ η τιμή της βενζίνης – Φόβοι για νέο ανοδικό «ράλι»
Βάζοντας χέρι… στο μαξιλάρι για το χρέος – Τι λένε στον ΟΤ Πετράκης και Λιάκος
Η αύξηση των επιτοκίων, τα διακρατικά δάνεια των μνημονίων (GLF) και η πρόσβαση της Ελλάδας στις αγορές
Ποια προϊόντα και υπηρεσίες αγοράζουν διαδικτυακά οι Έλληνες - Τι είδε η Eurostat
Η ψηφιοποίηση κερδίζει συνεχώς έδαφος και αυτό φαίνεται στις αγορές μας. Τι επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράσουν από το διαδίκτυο.
13 ιδιωτικά νησιά στην Ελλάδα ζητούν επενδυτές – Τα εμπόδια για τις αγοραπωλησίες
Μεγάλη η ζήτηση στα μεσιτικά γραφεία για ανάπτυξη νέων super luxury ξενοδοχειακών μονάδων
Τα 90 δισ. που θα άλλαζαν την οικονομία – Τα κόκκινα δάνεια και τα deals επιχειρήσεων
Πολύ λίγα μέχρι στιγμής τα deals για την εξαγορά προβληματικών επιχειρήσεων μέσω της διαδικασίας διαχείρισης των κόκκινων δανείων
Πόσο άλλαξε η οικονομία μετά τη χρεοκοπία – Τι λένε οικονομολόγοι και οίκοι
Δεκατέσσερα χρόνια μετά το Καστελλόριζο, ποιες είναι οι προσδοκίες και οι επισημάνσεις για το νέο παραγωγικό μοντέλο ανάπτυξης
Η σχέση των Ελλήνων με τις ψηφιακές τεχνολογίες - Τα social media και οι τραπεζικές συναλλαγές
Πώς υιοθετούν οι επιχειρήσεις τις ψηφιακές τεχνολογίες; Πώς χρησιμοποιούν οι πολίτες τις δημόσιες και άλλες υπηρεσίες στο διαδίκτυο; Ποια είναι η συμμετοχή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;