«Την ευθύνη για την κατεδάφιση των αυθαίρετων κατασκευών φέρει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής», αναφέρει ο Δήμος Αθηναίων ως προς το ζήτημα που έχει προκύψει αναφορικά με την κατεδάφιση των τελευταίων ορόφων του ξενοδοχείου Cocomat, στην περιοχή της Ακρόπολης.
Ξενοδοχείο Coco-mat στην Ακρόπολη: Τι προβλέπει η απόφαση του ΣτΕ
M. Ευμορφίδης για το ξενοδοχείο στην Ακρόπολη: «Doing business in Greece»
Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή του «με αφορμή δημοσιεύματα σε έντυπα και ψηφιακά Μέσα σχετικά με το θέμα των αυθαίρετων ορόφων γνωστού ξενοδοχείου, το οποίο βρίσκεται επί της οδού Φαλήρου», ο Δήμος Αθηναίων διευκρινίζει ότι ανταποκρίθηκε άμεσα «στο διατακτικό της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας σχετικά με το συγκεκριμένο ακίνητο» και, μετά από την απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, «η Διεύθυνση Δόμησης του Δήμου Αθηναίων πραγματοποίησε αυτοψία στο ακίνητο και συνέταξε έκθεση αυτοψίας αυθαιρέτου για τα τμήματα της οικοδομής που υπερβαίνουν τα 27 μέτρα (24μ+3μ)».
«Επιβλήθηκαν τα αντίστοιχα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης, ανά έτος. Ο ιδιοκτήτης, όπως του έδινε το δικαίωμα ο Νόμος, κατέθεσε προσφυγή κατά της έκθεσης αυτοψίας. Το αρμόδιο Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων Β’ στην Συνεδρίαση του στις 26/01/2023 εξέδωσε οριστική απορριπτική απόφαση», σημειώνεται.
«Ο Δήμος Αθηναίων στις 07/02/23 διαβίβασε την υπόθεση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής με το Α.Π. 38916/07-02-2023 έγγραφο της Διεύθυνσης Δόμησης», σημειώνει ο Δήμος Αθηναίων, τονίζοντας τέλος ότι «σύμφωνα με τον Ν.3852/10 άρθρο 280 παρ.45., την ευθύνη για την κατεδάφιση των αυθαίρετων κατασκευών φέρει η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής».
Η απόφαση του ΣτΕ
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη Νοεμβρίου του 2022 το Τριμελές Συμβούλιο Συμμόρφωσης του ΣτΕ, μετά από προσφυγή κατοίκων, έκρινε ότι αν και η Ολομέλεια δεν ακύρωσε την αρχική άδεια οικοδομής του κτηρίου, ο Δήμος Αθηναίων που την εξέδωσε, οφείλει να την ανακαλέσει και του δίνει προθεσμία τριών μηνών για να προχωρήσει στην κατεδάφιση των δύο τελευταίων ορόφων και του δώματος του ξενοδοχείου.
Το Συμβούλιο καλούσε μάλιστα την Πολεοδομία να δρα κατασταλτικά και να ανακαλεί άδειες κτιρίων, ανεξαρτήτως του χρόνου που παρήλθε από τη χορήγησή της και ασχέτως προς την εν τω μεταξύ δημιουργηθείσα πραγματική κατάσταση, εάν το ΚΑΣ και συνακόλουθα ο Υπουργός Πολιτισμού κρίνουν ότι βλάπτεται το μνημείο της Ακρόπολης.
Στις αρχές Δεκεμβρίου και σε συνέχεια της απόφασης της Επιτροπής Συμμόρφωσης του Συμβουλίου της Επικρατείας, η Πολεοδομία Αθηνών επέβαλε δυο βαριά πρόστιμα στην εταιρεία «Mπλε Κέδρος»: ένα ύψους 4,7 εκατ. ευρώ για την ανέγερση των τελευταίων ορόφων του ξενοδοχείου και ένα δεύτερο ύψους 2,3 εκατ. ευρώ για τη διατήρησή τους. Το τελευταίο, μάλιστα, προβλέπεται να επανεπιβάλλεται για κάθε έτος που δεν θα κατεδαφίζονται οι παράνομες κατασκευές.
Latest News
Πάνω από 460 εκατ. για την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στην Θεσσαλία
Με προδιαγραφές σημαντικής επαύξησης της ανθεκτικότητας του
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Νέο κτήριο στην Πάτρα για το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά»
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, ως Διενεργούσα Αρχή, ανέλαβε την ωρίμανση και την ολοκλήρωση των μελετών και τευχών δημοπράτησης
Το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημιουργίας κοινής εταιρικής κουλτούρας «τρέχει» σε Intrakat - Ακτωρ
Η CHRO το ομίλου Έλενα Στάσση εξήγησε πώς το συγκεκριμένο πρόγραμμα σκοπεύει να φέρει κοντά τους 5.800 εργαζομένους
Ξεκινάει η αξιοποίηση του πρώην εργοταξιακού χώρου του έργου ζεύξης Ρίo – Αντίρριο
Το ακίνητο βρίσκεται σε κομβικό σημείο
Παραχωρήσεις και κατασκευές γιγαντώνουν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ο νέος πήχης για τα οικονομικά μεγέθη
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη το 2023 - Πάνω από 25% η επιστροφή κεφαλαίου
Στα 5,3 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Στο 80% η πρόοδος εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μέχρι το τέλος του 2024
Οι υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών επισκέφτηκαν τα τρία εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς