Αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι υπό παραγγελία και χρησιμοποιούν εναλλακτικά πράσινα καύσιμα για την πρόωσή τους. Το ποσοστό των πλοίων αυτών αποτελεί τώρα το 40% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών και η αύξηση στα επίπεδα αυτά οφείλεται κυρίως σε μια σειρά παραγγελιών πλοίων με καύσιμο μεθανόλη που δόθηκαν τελευταία στα ναυπηγεία.
Σύμφωνα με την Alphaliner, τα πλοία διπλού καυσίμου με καύσιμο LNG αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 30% του βιβλίου παραγγελιών και ανέρχονται σε 198 πλοία των 2,31 εκατ. teu. Ομως είναι ταχεία και η αύξηση του αριθμού των πλοίων υπό παραγγελία που θα χρησιμοποιούν μεθανόλη. Ο υπό παραγγελία στόλος αυτής της κατηγορίας αριθμεί τώρα 68 πλοία, χωρητικότητας 0,93 εκατ. teu.
Αμμωνία
Στο μεταξύ, προς αύξηση οδεύει και ο στόλος δεξαμενόπλοιων κατανάλωσης αμμωνίας.Συγκεκριμένα, η ναυτιλιακή εταιρεία AET, θυγατρική του μαλαισιανού ομίλου MISC, υπέγραψε μνημόνιο συμφωνίας (MοU) με την PETCO Trading Labuan Company, προκειμένου να διερευνήσουν από κοινού τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός δεξαμενόπλοιου Aframax μηδενικών εκπομπών, το οποίο θα καταναλώνει ως καύσιμο πράσινη αμμωνία.
Όπως τονίζεται, στόχος της συνεργασίας των δύο εταιρειών είναι το πρωτοποριακό δεξαμενόπλοιο να ναυλωθεί για μακροχρόνια περίοδο από την PETCO, αρχής γενομένης από το 2026.
Στο πλαίσιο του MοU, οι δύο εταιρείες αναμένεται να συνεργαστούν επίσης σε επιχειρησιακά θέματα, αλλά και σε θέματα ασφάλειας που αφορούν την κατανάλωση καυσίμου αμμωνίας. Παράλληλα, θα εξετάσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης ενός δικτύου παροχής καυσίμου αμμωνίας στη Νοτιοανατολική Ασία, στηρίζοντας έτσι την ατζέντα του ΙΜΟ σχετικά με τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του ναυτιλιακού κλάδου.
Αξίζει να σημειωθεί πως η αμμωνία ως καύσιμο αναμένεται να καλύψει μεγάλο ποσοστό των ενεργειακών αναγκών της παγκόσμιας ναυτιλίας τις επόμενες δεκαετίες, καθώς ο κλάδος αναζητά συνεχώς τρόπους μείωσης του περιβαλλοντικού του αποτυπώματος.
Latest News
Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ - Τι συμβαίνει με τις υποδομές φόρτισης [γράφημα]
Τρεις φορές περισσότερους δημόσιους φορτιστές ζητά η ΕΕ να εγκαθίστανται το χρόνο σε σύγκριση με το 2023. Οκτώ φορές περισσότερους ζητούν οι κατασκευαστές οχημάτων
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα
Το βακτήριο που τρώει άνθρακα και κάνει τους ρύπους, μπλουζάκια
Όταν ο άνθρακας αποκτά νέα πράσινη ζωή
Ο Απρίλιος 10ος συνεχόμενος μήνας με θερμοκρασίες πάνω από τα φυσιολογικά
Συναγερμός για την αύξηση των πυρκαγιών
Οι έξι πληγές του Αιγαίου
Η Μεσόγειος Θάλασσα μπορεί να αποτελεί πόλο έλξης για έλληνες και ξένους επισκέπτες, αλλά αντιμετωπίζει υπαρκτούς κινδύνους που απειλούν το μέλλον της