Η τραγωδία στα Τέμπη έχει συγκλονίσει όλη τη χώρα, ενώ από την αποφράδα ημέρα της 28ης Φεβρουαρίου και μετά νέα συγκλονιστικά στοιχεία έρχονται στο φως σε σχέση με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Τέμπη: Ένας σιδηρόδρομος που δεν αντιστοιχεί στον 21ο αιώνα – Κόλαφος από το BBC
Αυτά, ωστόσο, δεν ήταν άγνωστα, καθώς τα είχαν αναδείξει με παρεμβάσεις τους εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο και ειδικοί.
Αυτοψία στη σήραγγα της Ραψάνης
Το MEGA έκανε αυτοψία στη σήραγγα της Ραψάνης από την οποία πέρασαν οι δύο αμαξοστοιχίες και για λίγα μέτρα δεν συγκρούστηκαν εντός του τούνελ.
Οι εικόνες που έρχονται από τη σήραγγα «φωτογραφίζουν» το μέγεθος της τραγωδίας που θα είχαμε σε περίπτωση που τα δύο τρένα είχαν συγκρουστεί μέσα στο τούνελ.
Μηδενικός φωτισμός, ανύπαρκτα μέτρα πυρασφάλειας και ανύπαρκτη συντήρηση, αυτά ήταν όσα κατέγραψε η κάμερα του MEGA.
Σε ένα τούνελ χιλιομέτρων, υπάρχει μία μόνο πόρτα για την έξοδο των επιβατών σε περίπτωση κινδύνου, η οποία είναι κλειδωμένη.
Τα φώτα, δεξιά και αριστερά, στους τοίχους του τούνελ είναι όλα σβηστά καθώς δεν λειτουργούν, ενώ οι πυροσβεστικοί κρουνοί που υπάρχουν, δεν έχουν σωλήνες για να μεταφέρουν το νερό.
Δείτε το ρεπορτάζ του MEGA
Πυροσβεστική: Ακατάλληλα 15 στα 18 τούνελ των σιδηροδρόμων
Ακατάλληλα είναι τα 15 στα 18 τούνελ των σιδηροδρόμων όπως «δείχνει» αυτοψία της Πυροσβεστικής που παρουσίασε ο ΣΚΑΪ στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του καναλιού.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ, η Πυροσβεστική, μαζί με υπαλλήλους του ΟΣΕ, εδώ και ένα χρόνο έχει ξεκινήσει αυτοψίες στις σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου που έχουν μήκος άνω των 1000 μέτρων. Μέχρι τον Ιανουάριο του 2023 είχε ολοκληρωθεί ο έλεγχος στις 15 από τις 18 σήραγγες.
Αναλυτικά οι μεγάλες σήραγγες Αθήνα – Θεσσαλονίκη:
- Σήραγγα Καλλιδρόμου (Τιθορέα-Λιανοκλάδι)
- Σήραγγα Όθρυος (Λιανοκλάδι – Δομοκός)
- Σήραγγα Τεμπών
- Σήραγγα Πλαταμώνα
- Σήραγγα Αλίαρτου
- Σήραγγες Στίρφακα (3)
- Σήραγγα Μακρυράχης
- Σήραγγες Εκκάρας (4)
Σοκάρουν τα ευρήματα
Τα ευρήματα και στις 15 είναι κοινά:
- Υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε μέτρα πυρασφάλειας
- Δεν υπάρχει πρόβλεψη για την πρόσβαση πυροσβεστικού υλικού και την πρόσβαση σωστικών συνεργείων
- Είναι δύσκολη ή αδύνατη επικοινωνία εντός του τούνελ (ασύρματοι – κινητά)
- Ακατάλληλος φωτισμός έκτακτης ανάγκης
- Έξοδοι διαφυγής (έλλειψη ή ακαταλληλότητα)
- Προβληματική συντήρηση εξαερισμού
Το ατύχημα του 2015 στο τούνελ των Τεμπών
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2015 είχε πιάσει φωτιά μια εμπορική αμαξοστοιχία μέσα στο τούνελ των Τεμπών. Οι εκπρόσωποι της Πυροσβεστικής που είχαν πάρει μέρος στην κατάσβεση είχαν καταγγείλει εκ των υστέρων ότι όταν πήγαν μέσα στο τούνελ αφενός δεν λειτουργούσε το υδροδοτικό, δηλαδή δεν είχαν νερό για να κάνουν την κατάσβεση και αφετέρου δεν λειτουργούσε και ο εξαερισμός.
Μάλιστα, έκαναν και αναφορά λέγοντας πως έχει επισημανθεί αυτό από το 2010 κατά την διάρκεια μιας άσκησης της ΕΜΑΚ. Δηλαδή από το 2010 μέχρι σήμερα το πρόβλημα παραμένει και είναι πολύ σοβαρό, εδώ και 13 ολόκληρα χρόνια.
Παράλληλα, από το ρεπορτάζ προκύπτει πως δεν υπάρχει νομοθεσία που να καθορίζει τα μέτρα ασφάλειας.
Για κάθε μία από τις αυτοψίες η Πυροσβεστική έχει υποβάλει κάποια επικαιροποιημένα σχέδια, ενώ έχει κάνει και σχετικό έγγραφο προς την ηγεσία της κυβέρνησης και το αρμόδιο υπουργείο, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ.
Latest News
Στην Ελλάκτωρ το 96,06% της REDS - Ολοκληρώθηκε η συναλλαγή με τους Ολλανδούς μετόχους
Στις 22 Μαίου η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της REDS για την έξοδο από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Νέο κτήριο στην Πάτρα για το Ερευνητικό Κέντρο «Αθηνά»
Η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ, ως Διενεργούσα Αρχή, ανέλαβε την ωρίμανση και την ολοκλήρωση των μελετών και τευχών δημοπράτησης
Το μεγαλύτερο πρόγραμμα δημιουργίας κοινής εταιρικής κουλτούρας «τρέχει» σε Intrakat - Ακτωρ
Η CHRO το ομίλου Έλενα Στάσση εξήγησε πώς το συγκεκριμένο πρόγραμμα σκοπεύει να φέρει κοντά τους 5.800 εργαζομένους
Ξεκινάει η αξιοποίηση του πρώην εργοταξιακού χώρου του έργου ζεύξης Ρίo – Αντίρριο
Το ακίνητο βρίσκεται σε κομβικό σημείο
Παραχωρήσεις και κατασκευές γιγαντώνουν τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Ο νέος πήχης για τα οικονομικά μεγέθη
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση 10% στα προ φόρων κέρδη το 2023 - Πάνω από 25% η επιστροφή κεφαλαίου
Στα 5,3 δισ. το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων
Στο 80% η πρόοδος εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος μέχρι το τέλος του 2024
Οι υφυπουργοί Μεταφορών και Υποδομών επισκέφτηκαν τα τρία εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος
Σταϊκούρας: Η Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου είναι σημείο αναφοράς της σύγχρονης Ελλάδας
Στα 20 χρόνια λειτουργίας της γέφυρας έχουν πραγματοποιηθεί 77 εκατ. διελεύσεις οχημάτων
Επανεκκίνηση εργασιών για τον Flyover στη Θεσσαλονίκη – Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής
Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχε καταθέσει ο Σύνδεσμος Κατοίκων Συνοικισμού Κωνσταντινουπολιτών και άλλοι φορείς
Χρήστος Σταϊκούρας: 15 παρεμβάσεις για τους σιδηροδρόμους
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ενημέρωσε την επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Βουλής